Nou zoals jullie kunnen zien ben ik 5 weken zwanger. Mijn vriend en ik hebben afgesproken om tot 12 weken niks te zeggen, iniedergeval tot de eerste echo. Nu heb ik een hele goede vriendin en wij zaten wel eens te fantaseren over hoe het zou zijn als wij kinderen zouden hebben. Ook hadden we afgesproken het elkaar direct te vertellen. Morgen zie ik mijn vriendin voor de eerste keer sinds ik weet dat ik zwanger ben en ik vroeg aan mijn vriend of hij het goed vond als ik het alleen aan haar vertel. Mijn vriend heeft het alleen niet zo heel erg op haar waarom weet ik ook niet. Hij vindt haar wel aardig maar meer ook niet en hij snapt niet echt waarom ik zulke goede vriendinnen met haar bent. Dus ik vroeg of hij dat goed vond was zijn eerste antwoord ''moet je helemaal zelf weten liefje'' Toen vroeg ik wat HÍJ ervan vondt. TOen zei hij dat hij er niet helemaal vertrouwen in had dat ze het voor zich zou houden. Dus ik heb er toch wel gemengde gevoelens over. Ik zou mij er best goed bij voelen als ik het aan haar kwijt zou kunnen maar zoals hij erop reageerde toch ook weer niet. Ik zie mijn vriendin er niet echt voor aan dat ze het door zou vertellen of iets maar hij heeft veeel meer mensen kennis als mij. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat jullie het toch kwijt wilde aan een goede vriend of vriendin gewoon omdat je je daar goed bij voelde? Of hebben jullie het echt aan niemand verteld tot twaalf weken? Ik vind het zo moeilijk om het voor me te houden ik kan het wel van de daken schreeuwen namelijk
Ik heb gelijk na de test mijn moeder gebeld en mijn beste vriendin, Ik snap dat je het kwijt wilt. Als ze je echt dierbaar is zou ik het gewoon zeggen,
Ja ik wil het ook echt kwijt, want mijn vriend wordt volgens mij ook helemaal gek van mij omdat ik het nergens anders meer over kan hebben pff..
wij hebben het ook meteen aan iedereen verteld, juist omdat ik zo blij was en er graag over wilde praten met iedereen. Ik vond het moeilijk om 12 weken niet blij te kunnen zijn.
Als ze echt een goede vriendin is en te vertrouwen zou ik het gewoon lekker zeggen. Kunnen jullie gelijk weer beginnen met fantaseren.
alleen 3 vriendinnnen weten het voor de rest niemand en die houden hun mond Je moet doen waar je je goed bij voelt
Ik kan me voorstellen dat je het van de daken wilt schreeuwen (helaas nog niet uit eigen ervaring), maar als je vriend het liever niet heeft zou ik daar wel waarde aan hechten. Het is toch in de eerste plaats iets van jullie samen. Je kunt het ook omdraaien, misschien schept dat helderheid: hoe zou jij het vinden als hij het aan een vriend zou willen vertellen waar jij het niet echt op hebt en waarvan jij vermoedt dat die het niet voor zich kan houden?
kan me goed voorstellen dat je het wil vertellen. Als je het doet zeg er dan wel heel duidelijk bij dat je het verder nog eheim wilt houden. Ik heb dus wel meegemaakt dat ik het aan een goede vriendin had verteld en dat ik vervolgens bij haar thuis op een feestje kwam en dat ik door vrienden van haar gefeliciteerd werd Bleek ze niet begrepen te hebben dat het geheim moest blijven....
Ik had de test nog in mijn handen toen wist iedereen het al. Heb daarvoor wel 2 keer een miskraam gehad, waarvan 1 keer niet verteld, daar had ik het t moeilijkste mee. Maar ja als jij de afspraak heb met je vriend om het voor je te houden, zou ik me wel aan die afspraak houden..
Ik heb het diezelfde dag nog verteld aan mijn ouders en m'n zusje en haar vriend. Mijn man heeft het kort daarna verteld aan een collega.
Ik zou ook meer waarde hechten aan de mening en gevoelens van mijn vriend. Dan maar even wachten en niet aan mijn vriendin vertellen.
Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap Ik begrijp je dat je het van de daken wil schreeuwen. Maar als ik jou was had ik het nog niet verteld. Succes met je keuze maken.
Van harte! Ik begrijp dat je het van de daken wilt schreeuwen maar begrijp ook dat jullie eigenlijk willen wachten tot de eerste echo. Ik kon mijn blijdschap gelijk kwijt bij mijn beste vriendin, daar was ik erg blij mee. Zij was dan ook de enige die wist dat we voor een tweede gingen. Maar omdat onze eerste echo (met 7 weken) niet helemaal duidelijk was hebben we gewacht met het vertellen aan de familie. We wilden niet dat zij slaapeloze nachten hadden van de zorgen om ons. Maar doe wat je hart je zegt! Ik zou het wel melden tegen mijn partner.
Ik heb het nog steeds niemand verteld....behalve mijn allerbeste vriendin dus. Maar mijnn man snapte dat volkomen dus heb ik er ook niet over getwijfeld. Succes, snap heel goed dat je het iemand wil vertellen hoor.
Gefeliciteerd! Kan je het niet tegen iemand zeggen die jouw vriend wel vertrouwt? Of tegen je moeder ofzo? Lucht vast lekker op Heb het zelf meteen verteld aan de naaste familie, ben wel blij dat we dat gedaan hebben. Zou het niet voor me gehouden kunnen hebben en het was echt zo lief en leuk hoe iedereen meteen reageerde...
Misshcien ben ik een rare maar ik had er niet veel behoefte aan om het te vertellen. Mijn man ook niet. Dus hebben we het tot de termijn echo stil gehouden. Met 13 weken aan mijn familie en met 14 weken aan de zijne en daarna aan de rest. Ik vond het heerlijk, lekker even voor mezelf houden Daarvoor had ik een mk gehad en ik was blij dat niet iedereen ervan af wist. Ik wilde dat alleen delen met mensen die heel dicht bij me stonden en niet de hele buurt zeg maar. Maar goed iedereen is daar anders in...
compromis'; wacht nog een maandje ofzo. Ik heb mijn beste vriendin bij 9 weken verteld en de rest (waaronder mijn ouders) bij 13 weken