Ik ga nog een laatste keer jullie hulp vragen. Na heel wat omzwervingen zijn we bij de naam Fee of Fae uitgekomen. We (of in elk geval ik) twijfelen nog over de schrijfwijze. Fae vind ik er mooier uitzien, maar ik heb schrik dat het heel vaak fout geschreven of zelfs fout uitgesproken zal worden. (Ik heb een ae in mijn familienaam die als aa wordt uitgesproken, vandaar.) Fee zorgt in dat opzicht voor minder verwarring, maar vind ik dus minder mooi staan. Wat denken jullie over mijn twijfels? Dank jullie wel!
Eigenlijk vind ik beide opties het net niet. Fee vind ik te Efteling en Fae onnodig ingewikkeld. Zelf zou ik voor Fay gaan. Maar als ik moest kiezen tussen jouw opties, dan koos ik Fee, omdat die schrijfwijze het meest duidelijk is.
Allebei niet. Fee vind ik geen naam, zeker niet voor een volwassen vrouw. En Fae vind ik erg onduidelijk, zeker met jullie familienaam.
Fae vind ik echt niet mooi dus daarom dan Fee maar daar ben ik ook niet kapot van... Ze gaat sowieso altijd haar naam moeten spellen, bij allebei. En bij Fae denk ik inderdaad dat er ook mensen zullen twijfelen over de uitspraak.
Dit en Fae zou je ook uit kunnen spreken als Faje dus denk inderdaad dat Fae vaak verkeerd geschreven en uitgesproken word.
Ik ken een lieve Fee van 4 jaar. Maar persoonlijk ben ik meer van de Engelse namen en dus ook van de Engelse schrijfwijze. Ik kies dus voor Fay.
Fae, omdat ik dat internationaler vind (en dat vind ik altijd prettig bij een naam). Fee betekent in het Engels bijvoorbeeld heel wat anders/spreek je heel anders uit dan de naam Fay/Faye/Fae. Leuke naam!
+1 deze mening deel ik. Faye stond op mijn lijstje maar vond mijn vriend niets . Fee is teveel een karakter uit de droomvlucht/"de goede fee met toverstokje"ipv een naam vind ik. Deze dubbele betekenis heb je niet bij Fae of Fay.
Kreeg onlangs alsvolgt te horen dat er een Fay geboren was; de heks heeft een Fay/Fae/Fee gebaard. Tja, maakt niet uit wat voorschrijfwijze de associatie blijft.