Ik vindt 1 erg mooi qua uitspraak en schrijfwijze. Mijn vriend vindt nr 2 dé naam Haar 2e naam word Shayenna
Dilena vindt k niet zo mooi. We hebben express voor de Y ertussen gekozen omdat mijn vriend zn naam ook eindig met Y en uitspreekt als i
Ik lees dielena. Dat staat er toch ook? Anyway, vind geen van beide uitspraken mooi. Als ik moet kiezen vind ik Dilana nog het minst erg.
Inderdaad die y als ij uitspreken lijkt mij niet slim. Mensen gaan dan als ze haar naam op schrift zien het verkeerd uitspreken. Ik vind beide namen niet mooi maar zal dan voor Dilana gaan en het ook zo schrijven
‘dij-lee-naa’ vind ik niet mooi, zou dan ‘die-lee-naa’ doen. Maar vind Dilana logischer, dat is ook een bestaande naam. Eventueel dan nog Dylana, als de y per se moet.
Dylena is toch Die-Lena? Hoezo -ij? Wat is dat toch dat mensen ineens een -y in de naam zetten en dan een andere uitspraak willen? Gisteren ook al zon topic gelezen. Ik zou het spellen zoals het hoort en zoals je wilt dat mensen het uitspreken óf een andere naam kiezen. Maar ik snap wel dat je het leuk vindt dat er een -y in zit. Wij hebben toevallig ook allemaal een -y in onze naam (uitspraak -ie) maar buikbaby krijgt de correcte spelling dus met een -i Ergens vind ik dat wel jammer maar als ik het met -y ga spellen komt t zo gekunsteld over...
1000% uitspraak #2! Tot nu toe zijn de meningen 100% voor #2 Hoor ik ook nog eens tot de meerderheid Ben wel benieuwd of die 100% zo blijft PS: off-topic, maar ben benieuwd waarom jullie Shayenna niet met een C- schrijven (Chayenna)? Shay (heel fonetisch: sjee) is een bestaande jongensnaam, dus voor mij lijkt het nu alsof er sjee-jen-na geroepen moet worden terwijl het neem ik aan sja-jen-na moet zijn?
Ja denk dat het dan toch de 2e naam word.. als je zo idd erover nadenkt is het idd logischer. Ja weet ik eigenlijk niet, ik kwam die naam tegen en vinden het beiden een mooie naam. Maar Chayenna met C ga ik zeker even overleggen met mn vriend
We zijn eruit over de naam en het word Dylana Shayenna bedankt voor jullie mening. @Beheer dit topic mag gesloten worden