Fijn! Altijd een pak van je hart dan he Ben benieuwd of je tzt. het geslacht gaat delen. Ik denk nl. al dat ik weet wat het wordt
Phileine heel mooi! En past er goed bij. Onze dochter heeft Philine als tweede naam. Ik vind die Ph aan het begin zo mooi klassiek staan.
Prachtig Philine! Mijn #1 naam die het op een haartje na niet werd. Ik hou sowieso van ph-namen en over t algemeen ook van andere namen met de "stomme h" erin.
Philine vind ik ook erg mooi!! Wat vinden jullie van de jongensnamen Xam, Meez en Dex in ons rijtje?? Of Olivier. Dat zou dat een vernoeming zijn naar ons overleden zoontje Finn Olivier. Na 3 jongens blijven er weinig namen over. Ik ben fan van Dex maar mijn man niet. Wat vinden jullie?! Of andere tips? 2e namen van de andere 2 boys zijn Boaz en Lucas dus die vallen al af!
Op zich wel mooi. Populair geworden door het boek/de film (of zou Ronald Giphart m zelf verzonnen hebben?) Maar ik vind het niet leuk dat ‘vilein’ met een v dus, boosaardig betekent. Ik zou het dus niet doen. (Mogelijk heeft Ronald Giphart die naam verzonnen en zelf verbasterd van vilein/vileine voor zijn boek? Ik kan nergens vinden of die naam al bestond.....)
Meez vind ik helemaal niets... Mees wel leuk. Xam niet zo, Sam wel Dex vind ik leuk! Olivier vind ik heel mooi als vernoeming.
Ik vind die jongensnamen eerlijk gezegd niet zo leuk, terwijl ik die van je zoontjes wel heel leuk vind. De schrijfwijzes zijn me iets te gezocht, dan liever Sam of Mees. Of misschien: Xavi Timo Vik Raf Duco
Misschien nog: Fender Levi Milas David Brent Elias Otis Odin Aaron Quinten Julian Quin Hidde Wessel Ravi Vince James Jax
Olivier vind ik (uiteraard..) prachtig maar twijfel of het niet gek is het kindje zo direct te vernoemen. Ik vind Mees zo.... saaitjes ofzo. Niet mannelijk genoeg. Puur de schrijfwijze hoor want de naam vind ik tof. Sam is geen optie hier want eem vriendin heeft een dochter met die naam. Verder; Fender -> we kennen een kat die zo heet haha Levi -> X Milas -> Lijkt teveel op Milan David -> X Brent -> X Elias -> X Otis -> Mwoah Odin -> X Aaron -> ken een vreselijk persoon met deze naam haha Quinten -> X Julian -> staat op ons lijstje maar niet bovenaan Quin -> X Hidde -> X Wessel -> X Ravi -> X Vince -> leuk, maar lijkt teveel op Finn James -> vinden we leuk maar zo noemen we Jesse vaak, Jessie James haha Jax -> neefje heet al zo Dus... ik ben best moeilijk!
Xavi >> vind ik zelf verder gezocht dan Xam of Dex Timo >> Vinden we niet leuk Vik >> ons overleden zoontje heet Finn dat lijkt er teveel op. Net zoals ik Flynn mega leuk vind maar dat voelt niet goed. Raf >> voor ons te apart Duco >> idem
Jonah >> Nee vind Joas wel leuk, manlief niet Julian >> staat op ons lijstje Otis >> Mwoah Abel >> X Kyan >> X Zeger >> X Haha, jongensnaam wordt een lastige hoor! Gelukkig hebben we nog ff
Ik weet het indd. Maar dat probeer ik los te laten. Er zijn zoveel namen die in andere talen iets betekenen en iets wat er op lijkt is niet hetzelfde. Zo komt de naam Fender hier ook voorbij... dan ga je in het Engels als spatbord door het leven
Ik wilde het niet zo zeggen maar nu je het zelf zegt.... Misschien moet je gewoon een meisje krijgen haha Ik ga nog een poging doen: Rowan Roan Ivan Owen Sepp Bodhi Elon Casper Jelte Nolan Novan Koen Mels Mats Sem Pepijn Thijmen Sijmen Rijk Rens Thijs