Wij krijgen een jongetje in september, en nu hebben we al wel ideeen voor een jongensnaam. Maar ik ben benieuwd wat jullie bij Britt vinden passen....?
Sem is zeker een leuke naam.. Maar er worden wel erg veel Sem's geboren, het is momenteel de nummer 4 jongensnaam in Nederland. Zie hier: http://www.svb.nl/internet/nl/regelinge ... /index.jsp Weet niet of je dat een probleem vindt? Britt staat er trouwens ook in, op nummer 20 bij de meisjes.
Dat-ie nu op 4 staat is nog niet het 'ergste', hij heeft daarvoor een aantal jaar op 2 en 1 gestaan. Onze naam staat ook in de top 10, maar als een naam een aantal jaar op 1 staat, wordt het me echt te gortig. Daarom is bijvoorbeeld bij ons de naam Sanne afgevallen. Maar... als je daar zelf geen problemen mee hebt, en dat kan natuurlijk, dan past Sem wel mooi bij Britt!
Mijn namen vielen dus niet zo in de smaak Succes met het vinden van dé naam....ik weet uit ervaring hoe lastig dat kan zijn....
En dat is natuurlijk ook het belangrijkste! Die top 20-lijsten zijn landelijk en soms is het in een bepaalde stad/regio toch weer anders. Dus als het echt "Jullie" naam is, gewoon doen hoor! (ik wilde alleen maar aangeven dat het voor sommigen, waaronder ikzelf, een soort 'angst' oplevert dat je kind straks met 4 Semmen in de klas zit; mijn broer heeft dat vroeger gehad en werd daar echt niet blij van, zeker niet omdat onze achternaam niet echt leuk is om te horen)
Ik ga ook voor de naam Sem Onze zoon heet Sem en we vinden de naam super en staat mooi bij Britt Succes ermee ! Groetjessssss
fynn? ( al hoewel als ik het zo typ is het wel heeeeeeel flauw als je het gewoon uitschrijft..Brit en fin...is wel internationaal...) Tygo?
Ik moest ook gelijk aan Finn denken (wel anders geschreven dan Chez dre) Even verder denken.. Britt & Finn Britt & Thom Britt & Luc Britt & Sam Britt & Lex Britt & Quinn Britt & Kai Britt & Jim Britt & Nick