Wat vinden julllie van een kinder/looptuigje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gijsje, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant

Ik ga nog 1 poging doen, blijkbaar praat ik hier in het luchtledige... :(
    Wat is het verschil tussen tuigje en buggy?
    Wat als ik nou zeg: lopen is luisteren en als je niet luistert krijg je je tuigje om?
    Ik bedoel, dat is toch niet zieliger dan zeggen: als je niet luistert, dan snoer ik je vast in de buggy?

Daarnaast vermaak ik me om mensen die ergens bij pagina 317 inspringen, roepen dat ze niks hebben gelezen en vervolgens zeggen dat hun kind nevernooitniet een tuigje om heet/krijgt en dan het geen hond is..
    Ik bedoel, ga lekker op je lichtgevende gympen lopen,..
    ;):D;):D

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar dan leert je kindje toch niet dat ze niet weg mag lopen ?? Ze is immers toch al aangelijnd.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ff terug lezen kippetje;) Daar hebben Zilvervosje en ik het toevallig uitvoerig over gehad:)

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

aangelijnd klinkt erg onvriendelijk!!!!!

maar mijn zoon had op geven moment door, ik heb tegen hem gezegd als je goed bij mama blijf dan doet mama staart van het aapje in de rugzak. Mijn zoon had rugzakje met een staart die je vast kon houden!
    En belonen als hij goed bij je blijf lopen en in de hemel prijzen.
    In mijn geval liep mijn zoon al erg vroeg, dit scheelt enorm.
    begrip was er nog niet voldoende.....

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    Brenda moet zeggen dat ik die rugzak wel echt geweldig vind!!:):)

6. brenda1976

grappige in nieuwzeeland loop iedereen er mee, mijn tante had er een opgestuurd, toen ik ging googlen bleken ze ook in ned te krijgen hahahaaha.
    Mijn vader heeft er ook dankbaar gebruik van gemaakt, mijn vader heeft een ongeluk gehad en kan hierdoor niet meer hardlopen. Dus kon mijn zoon dan bij een wegloopactie niet te pakken krijgen. En mijn vader vond dit wel erg fijn om hiermee veilig treinen en bussen te gaan kijken.....
    Vooral als je zelf niet snel ben (zoals ik was behoorlijk zwanger). Vind ik het ideaal!
    En gekke was, ik heb wel met een tuigje negatieve reacties gehad maar met het aapje, wat zelfde is in principe alleen positieve.
    gr brenda

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier krijgt 'ie ook een muilkorf om als hij te happerig wordt. En zo'n elektronische band werkt helemaal als een malle, gewoon een fikse schok geven als hij te ver weg rent.

8. brenda1976

wat smakeloos!

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zie buggy dan meer als "straf" want dan word het kind heel erg beperkt idd dus los is vrij / beloning en in de buggy is even afkoelen / soort van straf..

Maar iedereen ziet dat anders, ik gebruik al vanaf 18 maanden ofzo geen buggy meer en heb twee kids, we passen onze bezoekjes ergens op aan en met grote dagjes weg namen we hem mee maar dan vaak niet echt nodig en vanaf denk ik 2,5 nooit meer gebruikt, toevallig pas afgelopen week nog een keer, mijn kids gaan een moeilijke tijd door en dat merk je aan hun gedrag en ze ging steeds liggen op de grond e.d. en toen heb ik gekozen voor buggy omdat dat even makkelijker was en ik geen geduld had om steeds haar mee te krijgen (want ik zie de buggy ook wel als de makkelijke manier, soms zie ik kids van 4 ofzo erin zitten dan valt mn kaak op de grond, vind ik echt absurd.. maarja mijn mening is niet die perse telt het gaat om de ouders wat hun willen , verwachten e.d.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik moet er wel een beetje om lachen (ik ben altijd zo lekker visueel ingesteld hihi) :p

11. brenda1976

ja dat verbaast mij wel dat ik echt grote kinderen in een buggy ziet. Maar zoals ik al schreef, mijn eerste liep al vroeg daardoor kon hij makkelijk met 1,5 overal zonder buggy mee naar toe en kon alles lopen. Hij wilde ook echt zelf lopen en niet meer in de buggy.
    nr 2 daarin tegen is anderhalf en loop nog niet echt los. Maar ik vind wel 2,5 a 3 dat ze toch wel echt stukken moeten kunnen lopen.
    Of heb ik een verkeerd beeld.

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Ik vind dit puur gemakszucht van de ouders,lekker je kind aanlijnen om zelf de andere kant op te kunnen kijken en maar geen moeite doen om je kind te corrigeren! Laat maar lopen want hij kan toch geen kant uit:(

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant

Wat je Zegt... Jouw mening telt niet per se.

Mijn oudste is 3,5 heeft de lengte van een gemiddelde kleuter (4-5) en zit nog steeds in de kinderwagen. (af en toe)
    Tja, ze heeft een motorische achterstand en anders zit boodschappen doen er niet in.
    (gelukkig gaat t steeds beter hoor)

Maar goed, om op je andere opmerking terug te komen. De buggy is dus een straf/ consequentie. Waarom is dat in jouw ogen dan beter dan een tuigje als consequentie?

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant

Echt serieus, je hebt niks gelezen zeker??
    Waarom roep je dit? Wat zijn je overwegingen? En wat doe jij? Jouw kind loopt heel goed en luistert prima? Jij kunt goed achter je kind aanrennen én je gebruikt geen wandelwagen?

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Lekker makkelijk praten ;) Tot dat je kind van anderhalf zich zo uit het niets losrukt en zo de straat op schiet en bijna onder een auto ligt.
    Ik let altijd goed op mijn kind, handje vast en ik keek zeker geen andere andere kant uit;)

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet oordelen over een moeder en haar kind wat in de wagen zit...mijn dochter zit er nog vaak in...maar dat heeft een reden! ;)

17. brenda1976

Ik vraag ook of ik een verkeerd beeld heb. En er zijn altijd uitzonderingen.....ik zie dat jou kindje hersenbeschadiging heeft... dat is natuurlijk niet te vergelijken!

als ik je daarbij kwetst, mijn excuus!

18. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    voor sommige kindjes zal dit wel handig zijn maar zolang ik het later niet moet gebruiken komt dit dan ook niet in huis.

een buggy gaat hier max tot 3 jaar gebruikt worden daarna moet hij maar stappen. zie soms kinderen hier van 6 jaar erin en vind dit gewoon schandalig!!!

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dus het is "gemakszucht" als een moeder die met meerdere kinderen op het strand zit even de andere kant op kijkt. Bijvoorbeeld om in haar tas te graven om de zonnebrandcrème te pakken om haar kinderen in te smeren.
    Of als een van de kinderen gevallen is en ze dat kind even aan het troosten is. Misschien ook weer in haar tas graaft om een leistertje o.i.d. te pakken.

Ik denk dat Taliaa helemaal gelijk heeft en dat jij niks gelezen hebt van dit topic.

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    een dreumes kan nog niet de hele dag in de efteling rondlopen, dat gaat er bij mij niet in.

Deel Deze Pagina