Je praat wel tegen een (vrucht)waterbedje.. Hoe je het nu zegt begrijp ik wat je bedoeld. Ik heb het echt over dat mensen altijd hun kind "aangelijnt" hebben. Niet als "strafmiddel", of keuzemiddel. (lopen of tuigje/buggy)
0. Ik zie hier nergens een tuigje overigens. In de dierentuin zag ik mensen met een polsbandje verbonden met hun kind, maar hier is het eignelijk niet gebruikelijk.
En je kent niemand die dat doet, maar toch associeer je het meteen daarmee? En waarom aanlijnen noemem? En die mensen in de dierentuin? Vond je dat zielig? Of stom? Was het beter geweest als ze het kind in de buggy hadden gezet? Wat ik zeg, het gaat om onze aannames en denkwijze.
Wat bedoel je nu te zeggen eigenlijk? Ik weet toch hoe het eruit ziet? En hoe wil je het anders noemen, het is toch aangelijnd? En die mensen in de dierentuin; zeg ik toch ook niets over? Kortom; wat wil je nu eigenlijk zeggen?
En toch heb ik het idee dat mensen die ervoor kiezen hun kind wel een tuigje aan te doen, zich een beetje aangevallen voelen. Vind ik toch vreemd, als je er zelf achter staat, dan hoef je je ook niet aangevallen te voelen toch? Ik voel me ook niet aangevallen omdat ik ervoor kies om het niet te doen, en hierdoor mijn kind dus idd wel weg kan rennen, wat miss toch gevaarlijke situaties kan leiden. .
Sorry, nee... Ik bedoel eigenlijk... Je noemt het aanlijnen, dat klinkt heel negatief. Je bent er ook niet posiief over. Dat hoeft ook niet hoor, heb er geen aandelen in Maar wat ik me even oprecht afvroeg was: wat vond je van polsbandje in de dierentuin? Negatief? Zielig? Handig voor hen, maar niks voor jou? Gewoon oprechte vraag
Nee klopt, voor ons is het een bewuste keuze om het niet te doen. En ik vind het ook echt aanlijnen eigenlijk. Het polsbandje in de dierentuin vond ik niet gek hoor. Zag zo ook dat het jochie hyperdepieper was. Ons jochie is bedachtzaam, en zal niet gauw in 7 sloten tegelijk lopen. Ik kan me dus bij een polsbandje niets voorstellen. Toch blijf ik achter mijn mening staan dat het niet is dat een kind dat ALTIJD (nadruk op altijd) nodig hoeft te hebben. Ik vind dat een kind moet luisteren. Zo ga je het uit de weg, maar dat is mijn mening... Wat gebruik jij, en waarom?
Ok, helder, duidelijk. Ik gebruik niks, nouja, een arsenaal aan draagdoeken/dragers, wagen, duowagen, buggy en een noodpolsbandje. Maar onze situatie gaat toch aanpassingen vragen vanwege mijn lichamelijke gesteldheid, de snelheid van de jongste en de nietzosnelheid van de oudste. Het noodpolsbandje is tijdens de tweede zwangerschap uit nood geboren, maar is voor mij nu een serieuze optie bij de jongste. Ik ben het niet gewoon dat een kind van haar leeftijd al zoveel kan lopen en ik heb mezelf aan het denken gezet: wat ga ik doen? Het is geen wagenkind, ga ik haar daar wel toe dringen? Aan de hand lopen is geen optie. ( simpelweg omdat zij klein van maat is, ik nogal lang en ik niet krom kan) luisteren wil nog niet echt en dan hebben we nog de oudste die ergens achteraan struikelt. Dus ehm ja, eigenlijk zijn wij er nog niet uit
Tja je hebt hondjes die willen luisteren en hondjes die dat niet willen. Je hebt kinderen die willen luisteren en kinderen die dat niet willen. Mijn hondje kan niet los lopen omdat ik niet consequent genoeg ben geweest bij de ''opvoeding'' van mijn hondje.
Huh? Dus mijn 1 jarige heb ik niet goed genoeg opgevoed omdat ze niet zomaar los kan lopen?? Had ik haar hondenbrokken moeten geven? Ik snap je punt niet helemaal? ( daarnaast moeten honden aangelijnd lopen)
Oh ennuh het kwam erop neer dat hier honden met kinderen worden vergeleken dus ja dan doen we maar mee he. Hondjes in kinderwagens, kinderen aan lijntjes. Dom lullen noemen we dat.
Bekijk bijlage 235754 Jee wat veel reacties,had ik niet verwacht! Ik blijf gewoon van mening dat het een goede veilige oplossing is voor jonge kindjes.Ik gebruik em echt niet uit gemakzucht,hij mag gewoon los lopen maar als er niet geluisterd word of op hele drukke plaatsen waar ik em in no-time kwijt ben of drukke weg word gewoon het lijntje aan het tuigrugzakje gedaan(zie foto),ik gebruik em dus op dezelfde manier als andere ouders hun buggy ofzo gebruiken ik vind alleen deze manier fijner werken.Overgens is er nog geen van degene die "anti-tuigje" zijn die heeft kunnen uitleggen waarom vast zetten in een buggy wel oke is maar aan een tuigje laten lopen niet kan... En voor degene die het net een hondje aan een riem vinden.Jullie hebben wel hippe hondjes met een dierenrugzakje op de rug!!
Oops ik zeg honden met kinderen vergelijken...maar ik bedoel natuurlijk kinderen met honden vergelijken. Het is bedtijd.