Ja ik heb alleen een hondjes model omdat ie zo gek op hondjes is,hij voelt zich megastoer met een sijs (ja zo noemt ie het?!) op de rug,die staart kun je er dus aan/afklikken handig hoor
Haha een sijs! Geweldig. Dan zou je hem er dus ook eventueel als je op een veilige plek bent de staart er afklikken en dan heb je een gewone rugzak. Dat is wel leuk gemaakt.
dan noem je wel weer een uiterst vermoeiend iets. Dan gaan ze op een gegeven moment wel graag ff zitten. Ik ook trouwens
hier toen echt nog niet of ze verkoos het te negeren. Hier is het eigenlijk pas sinds een half jaar dat ze goed luistert.
wat ik me serieus afvraag (maar misschien is dat wel heel erg dom gedacht van mij) waarom geef je je kind niet gewoon een handje op drukke plekken? Ik lees iets over de dierentuin. Juist in de dierentuin vind ik het een beetje onzinnig. Daar rijden toch geen autos? Kunnen ze lekker rennen toch?
Ik stond er zelf helemaal achter hoor, vond het ideaal. Maar dan nog vind ik het wel vervelend om er kritiek op te krijgen. Lijkt me heel normaal
maar daar zeg je wat, dat kind was helemaal hyper en dan wordt luisteren heel erg moeilijk. Heb er hier ook zo eentje.
Omdat ze niet luisteren krijgen ze een tuigje om...omdat ze niet in een kinderwagen willen zitten...beetje dubbel Als ze weglopen doe je n tuigje om, zo leren ze niet om bij je te blijven. Als ze niet bij je blijven is het toch beter te laten merken dat ze dan even niet hun eigen gang mogen gaan en even in de buggy moeten. Door het tuigje mogen ze gewoon weer doen wat ze willen Dat is mijn visie hoor. Iedereen moet het voor zich weten maar begrijp dan ook waarom mensen er niet voor kiezen.
Uuuhm ga al die pagina's niet lezen maar wel antwoord geven op je vraag!! Ik vind het geweldige dat ze bestaan. Ik denk echt dat dit (en dan helemaal dat leuke aapje!!) echt een uitkomst kan bieden aan sommige mensen! Ik heb t niet gebruikt bij mn oudste, denk bij mijn jongste ook niet en zie wel weer hoe het gaat als het er drie zijn. Maar als je er baat bij hebt zeg ik doen!! Waarom niet? Helemaal om situaties veiliger te maken! En als iemand daar wat van vindt, tsjah.. So be it hoor. Jij weet wat het beste is voor jou kindje en zielig is het zeker niet.
Doe ik zeker,voel me ook niet aangevallen ofzo hoor.Iedereen heeft een andere mening,dat is met alles,kwa opvoeden weet een ander het vaak toch beter.Niet zo bedoeld maar iedereen wil het op zijn eigen manier het beste doen. Was wel nieuwsgierig hoe er hier over gedacht werd maar ook heel verschillende dus.
Door dat tuigje moet hij bij me blijven lopen en kan die dus niet doen wat ie wil,lees:weglopen,weg oversteken,op trapjes klimmen. Er zijn landen waar tuigjes voor kleine kinderen de normaalste zaak van de wereld is,die kinderen hebben ook geleerd bij hun ouders te blijven dus maak me daar echt niet druk over.
Ik heb het aapje ook! leuk is die he! Ik wil nog even reageren...laatste keer. mijn oudste zoon liep al heel vroeg, dus hij kon met 1 jaar prima stuk lopen. mijn probleem kwam eigelijk toen ik zwanger werd en hem niet meer achteraan kon rennen. Buggy wilde hij echt niet meer. Bij mij was het vooral als we drukke weg liepen enz. Mijn zoon was echte wegloper! Ik kon hem niet meer bij houden. Waarom geen buggy, daar wilde hij niet in en ik vond dat hij meer vrijheid had met het apenrugzakje met staart als tuigje! Dierentuin gebruikte ik er geen. Kon hij los gaan. Was mijn man erbij ook geen tuigje. Mijn vader wilde graag op stap met mijn zoon, maar hij kon ook niet hardlopen meer door een motorongeluk. Die was dolblij met het aapje. Hij kon hierdoor treinen gaan kijken op station op een veilige manier. we hielden handje vast maar hadden de staart als reserve. Hij kon echt je handje lostrekken en op het rennen zetten. De kinderopvang heeft ooit een keer meegenomen naar de winkel en ze hebben hem moeten vangen. Het winkelpersoneel heeft mee moeten helpen. Ik had ze gewaarschuwd voor het wegloopgedrag. Maar blijkt dat meerdere moeders dit zeggen. Dus was minder serieus genomen. Maar bij de kinderopvang nam als een leidster alleen even naar de winkel ging niet meer mijn zoon mee. Ze heeft nooit zo spaans benauwd gehad. En als je achter een kind aan moet rennen met een dikke buik dan verlies je altijd. En hoe een kind leer bij je te blijven, nou ging hier erg goed. Hij begreep in een keer dat hij bij mij moest blijven...... Maar ik ken geen kind van 1 jaar die echt braaf naast zijn moeder blijft lopen. Ik denk dat ik met onze 2e dit probleem niet heb. Die is anderhalf en loop nog niet los, dus daar ga ik voorlopig nog geen stukken mee wandelen. Die zit nog in de buggy. Ik denk tegen de tijd dat hij goed kan lopen dat zijn begrip veel verder is! Ik heb persoonlijk de indruk dat een kind met tuigje meer vrijheid heeft dan kind in buggy. Hij kan bewegen, bukken, dingen bekijken...... Maar ieder kind is anders. Dat zie ik hier wel. gr brenda
Ja je kan ook van het feit gebruik maken dat ie niet in de buggy wil (al zegt dat in ons gezin niets, soms gaat het er niet om wat hun willen maar wat beter voor hun is. Je kan zo een consequentie aan het verkeerde gedrag (weglopen) geven waardoor hij beseft dat ALS ie wegloopt dat ie in de buggy moet (wat ie niet leuk vind) dan denkt ie de volgende keer (na een paar keer) hmmm als ik weer te ver ga moet ik die domme buggy weer in dus laat ik dichterbij blijven. Hier gewoon een kind met 1 jaar wat binnen 3/4 meter van mij bleef, ging ie te ver hoefde ik alleen maar hard UH te roepen (was slechthorend dus een zin is overbodig en met UH keek ie om en keek ik hem even streng aan en gaf ie gaf terug. Wat je zegt over in de dierentuin los gaan ja je moet ook wel consequent zijn als ie in normale situaties in een bepaalde regio van je moet blijven dan moet dat daar ook, anders maak je het ontzettend onduidelijk voor een kind. Verder moet je ook niet achter een kind moeten rennen als je met woorden genoeg kunt doen en dus vanaf dag 1 consequent was geweest. Mijn mening; een tuigje is dus dan niet perse nodig als je consequent was geweest en een consequentie aan het foute gedrag had aangeleerd. Het is en blijft toch een kwestie van opvoeden uiteindelijk en van een tuigje leer je niets behalve dat je niet verder KAN en zodra ze dus los zijn is het I AM FREE!!! gevoel zo groot zo ze geen grenzen kennen (omdat je deze niet hebt aangeleerd) Het is moeilijk om consequent te zijn en daar energie in te steken dat snap ik best maar daar is natuurlijk wel waar de schoen (zeker in dit geval) dan wringt, dat geef je met je eigen woorden ook toe.
ik ga het niet meer uitleggen! Elk kind is anders! En ga even op mijn vingers zitten! Want ik stoor mij vreselijk dat sommige denken alle wijsheid in pacht te hebben en denken een geweldig moeder te zijn! En dat ik blijkbaar niet consequent ben omdat ik andere keuzes maakt! Iedereen doet het op zijn manier! En wat bij een kind prima werkt, kan bij een ander kind totaal niet werken! wens iedereen veel wijsheid in de toekomst!
sommige kinderen trekken de hand los als ze iets zien en rennen er hard naar toe (kijken nergens naar), dat deed mijn zoon tussen zijn 1ste en 2e jaar. Met 2 a 2,5 kwam de omslag, bleef hij prima bij mij en kan hem prima overal naar toe meenemen en luistert hij perfect en loop hij niet meer weg. Ik kan hem nu echt overal mee los naar toenemen, ik moet vaak naar het ziekenhuis en hij is goed mee te nemen! gr brenda
Onze zoon wil ook wel eens niet in de buggy. Onze zoon wil ook wel eens niet opruimen, onze zoon wil ook wel eens niet naar bed. Krijgt hij dan ook zijn zin? Nee. Een kind heeft regels nodig, en hij moet soms gewoon doen wat ik wil. Maar dat is hoe het hier gaat.. Als ik hem laat doen wat hij wil, ben ik bang dat dat niet zo'n succes wordt...
Dat probeert onze zoon ook, maar ik heb zijn hand vast, maar met mijn duim zijn pols. Eigenlijk heb ik hem dus vast, ook al denkt hij van niet.. Kan niet goed uitleggen hoe ik hem vasthoudt eigenlijk...