Wat vinden julllie van een kinder/looptuigje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gijsje, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Je kan natuurlijk ook gewoon met een consequente, liefdevolle opvoeding de meest moeilijke kinderen laten luisteren "onder controle" hebben ik bedoel ja er gaat meer tijd in zitten en ja je moet vanaf dag 1 beginnen maar het kan wel, hiervoor hoef ik niet te slaan, een grote mond tegen ze op te zetten op wat dan ook voor rare dingen, maar gewoon geduld, tijd en oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Ik vind altijd zo grappig dat als iemand zijn kindje luistert het dan meteen een suf of makkelijk kind dan maar moet zijn, iedereen heeft altijd het ergste natuurlijk ;) maar het kan met een moeilijk opvoedbaar kind (en geloof me met slechthorendheid en bijpassende ontwikkelings en taal achterstand is dat echt niet peanuts ofzo hoor) kan het ook gewoon goed gaan en niet alleen omdat ie dat "toelaat" maar gewoon omdat het hem op een geduldige, lieve maar toch strenge manier is duidelijk gemaakt dat het echt "not done" is om verder weg te lopen dan IK het aangeef, kinderen hebben grenzen nodig, niets mis mee en deze kan je als ouder aangeven zonder meteen een mega bitch te zijn of het makkelijkste, suffe kind te hebben..

2. Triskele

een buggy heb je omdat je kind nog geen lange stukken KAN lopen niet omdat ie anders wegloopt ;)

Zodra dat mogelijk is vind ik een buggy onzin. Ik gebruik zelf amper een buggy vanaf 18 maanden (kids liepen allebei los met 12 maanden ofzo) en met 2,5 jaar helemaal niet meer... (met een uitzondering die ik al eerder heb uitgelegd)

Ik vind dat net zo'n onzin als dat geen functie meer heeft (dus de functie van het nog niet lang genoeg kunnen lopen)

3. Triskele

alhoewel ik moet toegeven dat de tassen aan de buggy toch wel handig waren LOL!! maar goed nu gewoon zelf tassen ermee...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Triskele...

Ik heb twee heel verschillende kinderen waarvan één heel gezeggelijk jongetje maar die was met 18 maanden water vlug en ik niet (zwanger en reuma)... dat heeft niets te maken met niet goed opvoeden of discipline.. dat heeft te maken met karakter en omstandigheden.
    Natuurlijk is discipline niet het zelfde als slaan etc.. maar zo heeft het gebruik van een tuigje niets te maken met gemakzucht of gebrek aan discipline.. de vergelijking is net zo scheef!

Geen kind is vergelijkbaar.. dat zou iedereen die iets langer op ZP zit wel moeten weten.

Maar nogmaals... het gebruik van een tuigje / lijntje heeft niets te maken met een gebrekkige discipline of luiheid of wat dan ook.. het is een veiligheidsmaatregel en bij sommige kinderen is dit gewoon een slimme zet.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh, mijn kind kon prima gelijk lange stukken lopen ...

En jij weet ook dondersgoed dat buggies gebruikt worden om kinderen 'vast te houden' .. jij misschien niet. Wij gebruiken de buggy ook niet... die lopen gewoon.

Of je nou een tuigje gebruikt of je kind vast bindt in een buggy.. what's the difference.. eigenlijk geen.. het ziet er alleen minder 'raar' uit. Persoonlijk zie ik liever een kind wat kan lopen ook lopend en dan maar aan een tuigje dan kinderen die prima kunnen lopen altijd maar in een buggy... dat is pas 'lui' (van de ouders)

6. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Whaaaahahaha.. :D:D Zeer goed verwoord hoor! Pies zowat in mijn broek van het lachen, vooral het eerste..

7. Triskele

got a point there, as een buggy ook uit luiigheid gebruikt word vind ik dat net zo'n grote onzin inderdaad en dan is een tuigje hetzelfde voor mijn gevoel.

Ik vind wel dat een tuigje zeker iets tijdelijks moet zijn en niet een vaste oplossing het is tijdelijk en in tussentijd probeer je je kindje toch mee te geven dat het anders moet zodat het lekker helemaal los kan lopen..

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

AMEN! Mevrouw weet alles beter!

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hahaha wat een humor hier...
    Ik gebruik nog steeds een buggy ;) en ik geef hem groot gelijk dat hij nog lekker gaat zitten!

Daarbij er zit heel veel verschil in kinderen...de een is de ander niet dus oordeel niet omdat jezelf kinderen hebt die wel voorbeeldig zijn dat zijn niet alle kinderen.. En niet altijd alles heeft met opvoeding te maken.. Maar goed dat is mijn mening

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Amen? En welke mevrouw? (ik volg je niet meer...):D

11. cindybaby71

Nee dit is te hoog gegrepen voor je natuurlijk! Jij volgt maar wat je wilt volgen:D:D:D;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Weet je zeker dat je op het 'hoogste punt van Nederland' woont? Niet het diepste punt ofzo? Rock bottom?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Begint met bijdehand doen? Ik heb hier erg normaal gereageerd, maar als mensen het gaan vergelijk met hondjes.... tsjah.
    Of nee, dat mensen hun kinderen 'maar moeten opvoeden'. Right ;)

Buggy/polsbandje/zitje van de winkelwagen: 1 pot nat.

14. cindybaby71

Ach nee nog zo een ruziezoeker die niks beters te doen heeft!

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Lullig dat het hier schijnbaar weer moet ontsporen...

Ook ik heb mijn mening gegeven over hoe ik over een tuigje denk, maar volgens mij nog steeds met respect richting iedereen. Maar als ik dan verder lees, hemel:(

Er is echt bijna niets meer normaal bespreekbaar op zwangerschapspagina. Wèèr een topic wat ontweken moet worden... Sommige mensen zouden eens zo'n topic met open mind moeten lezen, soms kun je je mening best nog eens bijstellen, door in ieder geval begrip te hebben voor sommige situaties en respecteren dat niet iedereen hetzelfde denk/doet..

Echt belachelijk dit...

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Dit is dus niet de bedoeling. Jammer dat ik weer een topic moet sluiten.

Deel Deze Pagina