Ik heb sinds gisteren een polsriempje voor Jorja. Het is iedere keer hetzelfde met haar als ik Lianna naar school breng of ophaal. Ze rent het hele stuk naar school en net voor die school is een weg die ze zo oversteekt. Gisteren lag ze bijna onder een auto en toen heb ik meteen zo'n ding gekocht. Nou kun je zeggen dan moet je d'r bij je houden, maar probeer dat maar eens met 1 peuter die je hand vast heeft, 1 kleuter die ook je hand wil vasthouden en dan nog een kleintje dat absoluut niet aan de hand wil lopen. En ik kreeg vanochtend meteen commentaar van een oudere mevrouw die vond dat ik 'r als een hondje behandelde. Heb toen maar even uitgelegd dat ze altijd wegloopt en niet luistert.
Als het nodig is; Doen! Hier niet nodig, Lenn blijft meestal netjes bij ons lopen en we wonen niet aan een drukke straat (Sowieso geen druk dorp trouwens) dus hier is het onzin.. Maar met een weglopertje; Ja hoor, gewoon gebruiken. Laat anderen maar kletsen, beter zo dan dat je je kind van het wegdek af kan schrapen.
Ik vind t net een hondentuig! Sorry... Als ik mensen er mee vind lopen, vind ik het er echt zielig uit zien! Maar kan t wel begrijpen dat mensen dit gebruiken voor veiligheid. Als je kind echt onberekenbaar is en echt niet luisterd, kan t wel handig zijn. Maar ik zie mezelf en kind er echt niet mee lopen!! (Maar zeg nooit nooit... )
Ik vind het helemaal niets. Laatst zag ik een kindje in een tuigje en daar werd steeds aan getrokken zoals je ook wel eens een hond teruggetrokken ziet worden .
Ow leuk te lezen dat ik niet de enige ben die het veilig vind.Natuurlijk mag hij ook vrij lopen maar op plaatsen waarvan ik het veiliger vind kan ik em gewoon aan dat tuigje vasthouden.
Als je het fijner vind dat je kind bij je blijft en je niet de hele tijd achter hem aan wil rennen zou ik het zeker doen. Wat je ook doet mensen hebben altijd commentaar 't is toch nooit goed. Mijn moeder gebruikte ook vaak een tuigje voor mijn broertje ADHD-er niet te houden als die buiten was. Het was alleen bij ons dan zo dat mijn broertje aan de riem zat en dat de hond los mee liep want die luisterde wel en liep netjes mee. Dan krijg je pas echt veel commentaar. Heeft mijn moeder zich nooit wat van aangetrokken.
Toevallig had mijn moeder het hier vandaag over. Vroeger was zo'n tuigje "normaal" tegenwoordig noemen ze het kindermishandelng Persoonlijk lijkt het me ook wel handig als je meerdere kleine kids heb en sommige de weide wereld willen zien in bijvoorbeeld een druk pretpark Pols bandje ken ik niet. Toch maar eens google.
Ik heb bij de oudste een tuigje gebruikt. Met name bij het strand, pretpark etc. Zou het zo weer gebruikten! Daarbij hebben de oudste 2 nu een polsbandje met gegevens mocht er wat gebeuren. Waarom? Liever extra zekerheid dan een verkeerde afloop!
ik vind het wel een goede oplossing! Ik had namelijk vroeger als kind ook zo'n tuigje aan..ik liep altijd weg of verstopte me in de winkels, en dan voornamelijk tussen de kleren. hihi. hier ook aan zitten denken omdat L ook ineens zo maar een kant opschiet..en ja kinderwagen... daar wilt tie niet meer zo snel in! Dus vind het een veilige oplossing.
Dochterlief hier luistert voor geen meter. Ja ze luistert wel maar wanneer je zegt we gaan dan vliegt ze weg. Ja als het een keer verkeerd is dan vliegt ze over een auto!
Ik weet niet hoe het in de toekomst gaat maar als ze bij mij weglopen krijgen ze ook een tuigje hoor liever commentaar dan dat er 1 of2 wat overkomt en waar ik vind dat het veilig is mogen ze ravotten en doen.
misschien ook nog een tip voor als je een dagje weg gaat naar park of wat dan ook.. telefoonnummer op je kind zijn arm schrijfen.
Wij hebben 1 gebruikt toen we 2 jaar terug naar Italiƫ gingen. En dan deden we ze om als we onderweg stopte bij drukke parkeerplaatsen. Mensen lachten ons gewoon uit, vond dat echt belachelijk. Was puur om de veiligheid omdat de auto's en vrachtwagen behoorlijk hard voorbij reden.
Ja vond ik dus ook.Heb voor hem een hondje besteld omdat ie zo gek is op hondjes. (aapje was gewoon ff voorbeeld ze hebben vanalles) Kindertuigje Harness Buddy | Gratis Verzending! | Kinder-Produkten.nl
Ach commentaar krijg ik ook als meneer zit te gillen dat ie de kinderwagen uit wil of als hij boos word als ik em z'n zin niet geef.Woon in het centrum en er zijn hier altijd mensen die het beter weten.... ach tja mijn zoontje heeft ook een fietshelmpje op achter op de fiets,ben een keer afgesneden en met em gevallen gelukkig had ie niks maar vanaf toen heeft ie helm op,krijg ik soms ook comentaar op!
Dank je wel, ga hem nu nog niet bestellen, maar je weet maar nooit, sla de link wel op. En nogmaals, je hebt groot gelijk als je kind steeds wegloopt om er een om te doen hoor, laat andere mensen maar lekker kletsen.
ik heb hem tot nu toe niet nodig want mijn kids blijven goed bij me. (of ik bij hen ) Had ik echt een wegloper gehad dan had ik het misschien gedaan. In eerste instantie zou ik er niet voor kiezen. Een kind moet leren bij zijn ouders te blijven en om te luisteren... maar ja, als je kind altijd maar wegloopt moet je toch wat...