Zoon met hooikoorts en astmatische hoe ervaren jullie dat?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Somita, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Onze 7 jarige heeft sinds hij 3 is allergieën ontwikkeld.
    Van de 1 op andere dag zwol hij helemaal op in zijn gezicht dat we bij de paardrijles van onze dochter waren, terwijl hij vanaf 8 maanden oud iedere week mee ging en er van genoot.
    Achteraf allergie voor paarden en hooikoorts, dit breidde zich uit met heftige allergie voor cavia's en voor de rest blijft het altijd spannend waar hij op kan reageren.
    Zomers zijn pittig voor hem, ondanks verschillende soorten medicatie, lijken we het met desloratidine en oogdruppels redelijk onder controle te hebben.
    Maar hij blijft niezen en snotteren, al zijn er gelukkig ook dagen dat hij minder last heeft.
    Ook zit hij zomers onder het eczeem.

    Daarnaast is hij ook astmatische, hebben we de zomer achter de rug en dan komt de winter en beginnen we met een seizoen vol verkoudheden en verkouden zijn betekent bij hem ook benauwdheid omdat zijn longen daarop reageren.
    De winter is dus voor zijn longen een probleem.

    Heb de indruk dat dit zoveel van zijn lijfje vraagt dat hij wat groei betreft achterblijft.
    Gedragsmatig is hij vaak ook pittig en zitten nu ook in het traject bij de ggz.
    Soms vraag ik me af of zijn gedrag en geprikkeldheid ook te maken heeft met zijn allergie en astma, want het lijkt mij dat hij zich het hele jaar door toch last moet hebben hiervan en zich misschien ook minder fit zou voelen.

    Hoe ervaren jullie dat met kinderen met allergieën enz?

    We lopen bij de kinderarts en dermatoloog, maar door corona
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier heeft de oudste hooikoorts, eczeem en reageert hij astmatisch op allergieën. Hij heeft desloratadine, oogdruppels en een steroïden neusspray. In erge tijden gebruikt hij ventolin en een hormoonzalf voor zijn eczeem.
    Qua gedrag merken wij niks raars aan hem en hij is zelfs superfit, ondanks al het gedoe aan zijn lichaam.
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.931
    113
    Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat astma/allergieën in verband zouden staan met ontwikkelings- of gedragsproblematiek. Zelf heb ik autisme, en vanaf de eerste zwangerschap pas allergieën ontwikkeld. Mijn oudste heeft ook astma. Ze is wel lang aan de dunne kant geweest (ondanks dat ze altijd al goed at), maar is nu lichamelijk gemiddeld. Ze is zelfs aan de vroege kant qua puberteit.
     
  4. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter heeft het ook extreem. Zij is allergisch voor zo ongeveer elke pol die er naar groeit. Van gras zwelt zij ook op als zij het aanraakt.
    Zij is ook chronisch verkouden. Heeft astma en ernstige allergieën voor voedingsmiddelen. (Epipen)

    wij zijn verhuisd naar een warm land en hier is het niet zo aan de orde. Maar nu is zij in NL en is het weer zo extreem.

    Mijn dochter heeft immunotherapy voor de hooikoorts en voor stof. Zij heeft dit nog niet zolang dat zij er al profijt van heeft maar mogelijk in de toekomst wel. Misschien is het de moeite om je daar eens in te verdiepen.
     

Deel Deze Pagina