Wat vinden kinderen lekker om te eten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door TanjaK, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.361
    113
    ‘Kale pasta’ liefst spaghetti, liefst wel met geraspte kaas.
    Broccoli, bloemkool, sperziebonen, snijbonen, alles liefst met curry (van Remia…).
    Witte rijst met pindasaus en kroepoek
    Gnocchi met tijm en curry
    Tomaatjes, komkommer, rode en oranje paprika (allen rauw)
    Gerookte kip (koud)
    Eiwit (eigeel eten ze allebei niet)
    Wit brood of fijn volkoren zónder ‘dingetjes’
    De oudste lust bijna alles qua fruit, alleen geen banaan, de jongste is wat lastiger, maar lust nog altijd genoeg (banaan, appel, gele kiwi, druiven, aardbeien, bramen en frambozen).

    Doperwten, warme worteltjes, warme paprika, champignons, witte en bruine bonen (en kidneybonen en zwarte bonen…) alles met saus gruwelen ze van. De jongste lust ook absoluut geen vis en soep.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  2. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Echt? Dat wist ik niet. En wij maar denken dat we lief voor de eendjes zijn...
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    M'n oudste eet alles. Olijven, brie, bloedsinaasappel (en nee we geven er geen andere benaming aan), etc.

    M'n jongste is nog kieskeuriger dan d'r vader.
    Grappig genoeg was ze laatst te logeren en toen at ze ineens twee dingen die ze hier thuis echt niet blieft :p

    De oudste eet dus alles, maar qua avondeten vindt hij het allerlekkerst de gerechten waar de ingrediënten bij elkaar zitten, zoals nasi, spaghetti, soep, stamppot enzo.

    Heb weinig tips vrees ik, maar heb je maisbrood al geprobeerd?
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ideaal hè :D
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Mijn oudste eet het meeste wel. Wat ze echt superlekker vind is alles met de letter P :D en mosselen.
    Wat ze echt niet lust zijn spruitjes, hutspot en witlof.

    Mijn jongste is een ander verhaal. Die is nogal selectief wat eten betreft.
    Wat bij haar op nummer 1 staat zijn gekookte aardappelen met rode kool en een braadworst. Daar kan ik haar 's nachts voor wakker maken:)
    Verder is ze gek op kale pasta met een beetje saus uit mijn slowcooker (andere saus hoeft ze niet).
    Gekookte aardappelen eet ze dus heel graag, groente wat minder en vlees vooral worst of schnitzel.
    Wat ze absoluut niet lust zijn pannenkoeken, spruitjes, witlof, hutspot, mosselen en andere vissoorten, champignons.
    Qua fruit eet ze appels, druiven en aardbeien. Koekjes eet ze biscuitjes en bastogne
    Snoep eet ze smarties, spekjes en m&m's. Verder eet ze niets van dat soort dingen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Dat herken ik ook wel van de oudste, ik bedoel het is niet alleen groente en fruit waar ie selectief in is. Snoep hoeft ie alleen pepermunt/smints. Taart alleen kwarktaart aardbei. Chips heeft ie 3 soorten die hij lust. Pizza is ie gek op, maar alleen margerita van een bepaald merk.

    Gelukkig is de rest minder selectief, maar het is altijd gezeur aan tafel. Alleen mijn oudste dochter kan genieten van eten, voor de anderen is het een noodzakelijk iets wat nou eenmaal moet.
    Ik ben echt weleens jaloers op moeders met goede eters hoor. ( ik was vroeger zelf een kind wat gewoon alles at)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Inderdaad. En het is (gelukkig) niet 'slecht' wat ze allemaal eet. Maar ze heeft wel een bijzonder eetpatroon vind ik.

    Mijn oudste lust bijvoorbeeld alle soorten koekjes. Het liefst met chocolade. De jongste at altijd biscuitjes en sinds kort pas bastonge koekjes. Snoepjes idem.
    Avondeten inderdaad veel dingen alleen van een bepaald merk. Ik heb weleens stiekem een ander merk geprobeerd maar dat merkt ze gelijk.
    Gelukkig eet ze best wel gezond :thumup:
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  8. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Dochter is gek op:
    Bloemkool
    Spaghetti
    Pizza salami
    Tomatensoep (crème)
    Bami met kroepoek
    Croutons
    Croissants
    Tosti
    Knakworstjes op brood
    Frites
    Verder lust ze eigenlijk heel veel....wij eten van Hello Fresh.

    Ze lust/wil geen:
    Ui
    Prei
    Spinazie (alleen heel fijn gesneden, krijgt het namelijk voor elkaar om in de langere sliertjes half te stikken)
    Knoflook (saus) (gewoon meegebakken knoflook proeft ze niet)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  9. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Oh ja, gekookte aardappelen en rijst.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.361
    113
    Hier heeft de jongste dat oa met toetjes. Ze lust één soort vanille yoghurt en één soort chocomousse. IJsjes zijn minder problematisch. :roflmao:
     
    TanjaK en Koekie1 vinden dit leuk.
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Qua warm eten, lusten beide stammpot zuurkool niet, witlof en boerenkool.

    Wat ze enorm lekker vinden is fruit en rauwkost.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier lust ze qua toetjes alleen magere yoghurt. Ijsjes gaan er niet in :rolleyes:
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.361
    113
    Wel gezond. :D
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Dat is waar :D
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier geen hele makkelijke eters, maar goed dat hebben ze waarschijnlijk deels ook te danken aan hun kieskeurige moeder. Een heel deel groente hebben ze denk ik ook nog nooit gegeten omdat ik er van gruwel...
    Wat ze sowieso wel eten is: bloemkool, broccoli, worteltjes, doperwtjes, sperziebonen, rode bietjes, snijbonen en de oudste ook spinazie en witte bonen in tomatensaus. Daarbij lusten ze ook gewoon aardappels, gebakken of gekookt, rijst, pasta etc allemaal zonder saus. Met saus moet soms wel van ons, dan heb ik het over tomatensaus met gepureerde groente en gehakt of pastasaus, die vinden ze dan opzich wel lekker.
    Alle P's zijn ze dol op.
    Brood lusten ze ook best wel divers, alleen liever geen pitjes, al worden ze daar wel makkelijker in.
    Qua broodbeleg ook wel gevarieerd.
    Fruit lust de oudste appel, banaan, aardbei en mandarijn, de jongste lust ook nog wel peer en komkommer eet zij ook graag.
    Toetjes, ijsjes, koek, snoep en chips ook veel al geen probleem. Ze hebben het liefst bugles chips met saus. :roflmao:
    Verder hoef ik niet met bijzondere dingen of iets aan te komen, zeker bij de oudste niet, de jongste wil echt nog wel eens proeven, die eet ook allerlei soorten taart bijv wat de oudste dus bijvoorbeeld echt niet eet.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  16. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ze is dol op:
    Bloemkool
    Broccoli
    Witte bonen in tomatensaus
    Worteltjes
    Boter boontjes uit eigen tuin
    Sperzieboontjes
    Hutspot
    Komkommer
    Watermeloen
    Peer aardbeien banaan groene druiven appel
    Feta
    Gekookte aardappelen krieltjes aardappelpuree
    KAAS!!!!! (in allerlei varianten gesmolten/ blokjes/plakjes)
    Kaassoufflé
    Salami
    Ei gekookt en gebakken
    Bami met kroepoek
    Pizza met 4 soorten kaas
    Friet
    Pannenkoeken
    Tosti
    Knakworsten
    Donuts en chocolade broodjes
    Braadworst van de BBQ
    Boomstammetje wapenaar
    Boomstammetje kip variant
    Saucijzen
    Vla
    Ijs
    Taart

    Ze lust echt geen:
    Rijst
    Spaghetti
    Macaroni
    Rode kool/ rode biet
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn kinderen zitten alle 3 in de dat lust ik niet, gadverredamme en ieuwl fase :rolleyes:

    wat ze alle 3 heel graag eten is ovenpasta ham/kaas.
    Ipv champignons doe ik er broccoli in.
    Ook vis gaat er altijd wel in.

    C wilt het liefst Hollandse pot en spaghetti Carbonara.
    Verder houd ze niet van pasta’s en rijst gerechten.

    N eet het liefst pasta’s en houd niet van Hollandse pot (jaja om het makkelijk te houden:rolleyes:)

    L eet momenteel alleen vlees :o:
    Ze houd niet van de structuur van rijst en sperziebonen weigert ze te eten.

    gisteren aten we empanada’s en N bleef maar vragen of die er nog 1 mocht, L vond het ook heerlijk.
    C heeft met een lang gezicht zitten eten.

    Ik vind het avondeten momenteel echt het ergste moment van de dag.
    Er is er altijd wel 1 die loopt te zeiken dat het niet lekker is of 100x vraagt of er genoeg gegeten is.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier eet zoontje alleen:
    Brood met hagelslag of vlokken.
    Patat en frikadel
    Hamburger
    Appel, ander fruit hoeft ie niet
    Yoghurt
    Knijpfruit, alleen de aardbei variant. Maar verse aardbeien wil hij niet.
    Appelmoes
    Crackers zonder iets er op
    Koekjes
    Vitamine pillen

    En voor de rest eet ie helemaal niks. Al sinds ie 1.5 is.

    Als ie iets wel zou eten, zou ik dat 5x per week klaar maken. En ging de vlag uit.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier 2 makkelijke eters.

    Zoon lust alleen geen champignons en boerenkool. Verder eet ie alles van soep tot aardappels tot pasta en rijst.

    Dochter wil niet altijd alles proberen. Soep eet ze niet en sommige gerechten ook niet. Pasta en aardappels zijn favoriet bij haar maar rijst eet ze ook. Groenten behalve champignons en spinazie ook alles.

    Brood eten ze met vleeswaren, kaas en of zoetwaren. Fruit eten ze vrijwel alles.

    Hier geen klagen, wel straat arm van alle boodschappen haha.
     
    hummeltje5, TanjaK en NiVa0230 vinden dit leuk.
  20. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    ja precies, helemaal niet lief dus per ongeluk... Die eendjes zouden waterplantjes en visjes en andere kleine beestjes moeten eten. Ze worden er ook veel te dik van en dan gaan ze (de mannetjes dan) ook gewoon buiten het broedseizoen een vrouwtje bespringen, soms met meerdere tegelijk en dat loopt soms fataal af voor het vrouwtje...en de kleine baby eendjes die achter blijven... Sorry geen vrolijk verhaaltje.
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina