Ergeren jullie je ook wel eens aan het lawaai dat je buren maken? Nou ik wel! Ligt net mn zoontje na een huilbui lekker te slapen, hehe kan ik eindelijk eens wat huishouden doen, knalt de buurman de deur meerdere keren keihard dicht! Nou je raadt het al, zoontje weer wakker. Hebben wij een erg gehorig huis of hebben meer mensen hier last van? En dan bedoel ik ook bijvoorbeeld radio bij de buren hard aan of hard gepraat/geschreeuw in de achtertuin (onder mn zoontjes slaapkamerraam... grrr!) Sorry, maar wordt er een beetje gek van nu. :x
Tja, wat vind je hard? Ik heb overdag ook m´n muziek wel eens loeihard aanstaan, en dan zing ik nog eens supervals mee ook. Mijn buren hebben een drumstel dat ik hoor, en als het mooi weer is leeft iedereen buiten dus hoor je alles. En hard de deur dicht doen, ja dat gebeurt hier ook wel eens na een ruzie of als je met je handen vol staat (trap er tegen ipv netjes dichttrekken) Als ze trouwens gewoon overdag in de tuin praten kun je er niet zo veel aan doen. Heb je wel dubbel glas of dikke gordijnen? Dat scheelt vaak al een hoop.
oh hier kan ik als de buren zachtjes praten het al verstaan in mijn huis bekant... maar hier word er rekenng mee gehouden word gevraagd mag de muziek hard aan en als alysia wakker is vind ik het helemaal niet erg. Misschien eens met ze gaan praten of ze beetje rekening willen houden! hier zijn het me schoonouders die altijd een tering herrie maken.. dan zeggen we alsyia slaapt ja daar MOET ze maar aan wennen! nou ze MOET NIKS zeg ik dan.. en doe gewoon zachtjes .... dus misschein even een gesprekje met ze voeren?
ik heb van die zeikburen die klagen over mijn deuren,lopen op de trap enz. die hebben echt overal last van. aan de andere kant woont een man alleen en die zegt nergens last van te hebben. dus ja dan is het de vraag ligt het aan mij of aan de buren?
Ik woon in een flat en vind het echt ASO ( ) wanneer iemand keiharde muziek draait. Mijn onderbuurman is er zo eentje die het nodig vind om zowat iedere dag keiharde muziek te draaien (omdat dat nou eenmaal zijn werk is). Wanneer je in een flat woont hoor je rekening met elkaar te houden en wanneer dit je werk is moet je maar een koptelefoon opzetten of in een vrijstaand huis gaan wonen. Zelfs wanneer Irem snachts huilt pak ik haar zo snel mogelijk op zodat de buren er geen last van hebben. Mijn 'werk' word binnenkort drilboren om 3 uur snachts vermoed ik.. :x
Nou op dit moment is mijn buurman ook weer eens lekker bezig. Hij stampt, smijt met de keukenkast deurtjes, en ook de gewone deuren smijt hij dicht. En een gebons altijd pffff..... Gelukkig is dit meestal s'avonds, alleen is hij vandaag schijnbaar vrij ofzo. De woningstichting noemt dit 'leefgeluiden'
Geluid hoor je trouwens overal wel hoor, flat of eengezinswoning. Als ik bij mijn moeder ben, hoor ik ook de buren schelden en zij wonen in een rijtjeshuis. Hieronder hoor ik nu de buurvrouw uit d'r pan gaan op muziek en lekker meespelen op de djembe. Ik op mijn beurt heb een subwoofer op de grond staan en die doet nu ook flink z'n best.
Klopt, ik heb een goed geïsoleerde eengezinswoning, dubbel glas, rustige wijk, etc. en toch hoor je elkaar. Dat heb je nu eenmaal met buren. Ik hoor m´n buren nu wel minder dan in m´n oude houten portiekwoning
Wij hebben een stinkende dove onderbuurvrouw.Na geklaag bij woningbouw+GGD is het een stuk minder. Tot 22u wil ik het nog tolereren maar daarna dus echt niet meer. Maar ja,nog een paar maanden doorbijten voor ons...
Ik had hele rustige buren maar sinds kort nieuwe buren die uhm nogal herrie maken in bed. En dan liefst om half 1 nachts als ik wil pitten. Ze heeft ook 2 kinderen die dan bij papa zijn (ze is gescheiden) en dan kan ze met vriend lekker rollebollen nachts. ze zitten ook nog vaak laat in de tuin te praten enzo. Overigens is ze heel aardig maar het is gewoon een gezin met veel herrie. Zoonlief die altijd zit te bléren 10 keer per dag pff
tja wat is storende herrie ik heb een buurjongen die al 2 jaar het zelfde melodietje op zijn trompet speelt Ik hoor ook altijd het buurmeisje op de trap andere buren praten in de tuin Mij horen ze ook wel eens maarja als je geen geluid wilt moet je maar in de berg toppen van italie gaan wonen.
Ik vind, dat als je niet vrijstaand woont, rekening hoort te houden met je buren. Nou hoef je niet op je tenen te gaan lopen, maar je kan wel rekening met een ander houden. Hiernaast is het ALTIJD herrie. Schreeuwen, gillen, stampen, slaan met de deuren, blaffende honden. GRRRR! En als wij rond 23 uur op bed liggen, gaan ze even lekker hard hun kantelraam dichtklappen. Schrik me elke keer weer een hartverzakking. En dan hun maar zeiken dat ons konijn 1 keer heeft lopen stampen in zijn hok.
haha leuk topic! Ja erger me bijna dagelijks vooral zomers laten ze die 2 kids gewoon buiten spelen om 7.00 uur(die weer onderlinge gilwedstrijden houden) incl gillen en gieren brullen schreeuwen en alles wat daarbij hoort. Echt waar hoor dan ben je een keer vrij op een zondag en wil je uitslapen hoor je hun weer buiten. Bah en ook boven rennen en stampen (lijkt het wel) tegen 6.00 uur smorgens. en hun doen ook idd het raam om 23.00 uur dicht, pfff...... Oja en mijn andere buurvrouw toetert altijd naar haar man als je wegrijd om 6.15 uur smorgens kan het nog gekker? Verder leuke buren maar wij mochten niet zo vroeg buiten en al helemaal geen gilwedstrijden houden laat staan toeteren op welke tijd ook haha buurvrouw van ongeveer 50 jaar STOP NOU EENS MET DAT GETOETER! emma
nou jullie hebben allemaal nog geluk vind ik.. moet je mijn buurvrouw eens leren kenne die komt om 10 uur savonds met een woningbouw boekje dat de wasmachine uit moet omdat haar 'huis wegtrilt' toen we een nieuwe kleding kast namen dacht ze dat we laminaat hadden (vanwege de planken naar boven sjouwen) en zei ze dat sinds we laminaat hebben haar kopjes uit haar kast trillen van ons ''gestamp'' (we lopen altijd op sokken maarja..) laatst kwam ze vertellen dat ik me te vaak omdraai in bed toen me vriend stappen was! en met verjaardagen vertellen we altijd van joh word wat druk en lawaaierig.. en dan zegt ze: maar wel tot half 10 want dan ga ik slapen KORTOM: EEN GESTOORD OUD MENS! moest het ff kwijt
Hier valt het mee gelukkig, ons huis is goed geisoleerd en we hebben maar aan 1 kant buren. De buurkinderen maken wel eens lawaai, maar daar zijn het kinderen voor. Ik ben het ermee eens dat je rekening met elkaar moet houden als je buren hebt, maar je moet ook wel tegen een geluidje kunnen af en toe...
nou toen de kleine wat jonger was en dus ook wat lichter sliep, ergerde ik me dood aan de kinderen van de onderburen die dan luidruchtig aan het gillen en spelen waren in de tuin (net onder het raam van me zoontje) ik heb me vaak moeten inhouden om niet naar die kids te schreeuwen dat ze kop moesten houden en normaal moesten doen nu slaapt de kleine vaster en hoort hij niet zoveel meer
-Onze buren bonken op de trap -buuv gooit met de achterdeur -volgens mij hebben ze geen viltdopjes onder hun stoelen -als ze keihard niest zegt ze sjanghai -Onze achterburen hebben een blafhond, en als hij blaft word er na 20x wat van gezegd -z'omers gillende kinderen die om 23.00 nog over straat zwerven -achterburen (die ernaast) die z'omers hard praten en lachen. Tegen onze buren hebben we laatst gezegd of ze aub iets rustiger willen doen, volgens hun waren het ook gewoon leefgeluiden. Het is gelukkig al een stuk beter geworden.
Hier ook van die heerlijke buurtjes.... wij zitten in een gewoon rijtjes huis van jaren 70. Maar ik hoor echt alles... vooral van de buurman, met zijn zware mannen stem.. als hij praat als hij snurkt als hij hoest Vooral rond 2230 als wij naar bed gaan, dan is het helemaal feest, de buurvrouw heeft annorexia... en ja hun hebben een wc in de douche... je raat het al... een vreselijk geluid wat een uur of 2 doorgaat... pfff nog tot 19 dec dan zijn we verhuist!