Ik ken een man en een vrouw die beide Lesley heette, maar nou zei een vriendin dat dit een echte jongensnaam is, wat vinden jullie?
Ik ken ook een Lesley, maar dat is een vrouw. Ik denk dat ik het daardoor eerder een meisjesnaam vind.
Ik ken een jongen en meisje die zo heten maar zelf zou ik het meer voor een jongen geven. Overigens vind ik je andere keuze namen veel mooier
Het is tegenwoordig een echte unisexnaam, hoor! (Zie info hieronder). Maar ik vind de afkorting 'Les' wel meer iets voor een jongen dan voor een meisje. Lesley is een echte Engelse unisexnaam. De oorspronkelijke schrijfwijze is Leslie, en komt van een Schotse achternaam die is afgeleid van een Schotse plaatsnaam, die waarschijnlijk is afgeleid van het Gaelische / Keltische leas celyn, betekent: tuin van hulst. Sinds de 19e eeuw wordt de naam als voornaam gebruikt. In Amerika werd de naam ongeveer na 1940 meer gebruikt als meisjesnaam. - In Nederland waren er in 2010 in totaal 868 meisjes/vrouwen met de naam Lesley en 1363 jongens/mannen. Met schrijfwijze Leslie waren er 319 meisjes/vrouwen en 459 jongens/mannen. In Nederland wordt Lesley/Leslie dus over het algemeen iets meer als jongensnaam gebruikt. (Ashley is ook een Engelse unisexnaam, afgeleid van plaatsnamen die - ongeveer - bos van essenbomen betekenen, afgeleid van het Oud-Engelse æsc en leah. Tot de jaren '60 werd de naam in de Verenigde Staten vaker aan jongens gegeven, maar tegenwoordig wordt de naam meer aan meisjes gegeven. - In Nederland waren er in 2010 in totaal 3742 meisjes/vrouwen die Ashley heetten en maar 151 jongens/mannen. In Nederland is Ashley dus meer een meisjesnaam.) (Lindsey is een Engelse en Schotse unisexnaam, oorspronkelijk geschreven als Lindsay, wat komt van een Engelse en Schotse achternaam die is afgeleid van de naam van de regio Lindsey, wat in Oud-Engels Lincoln eiland betekent. Als voornaam was het voornamelijk een jongensnaam tot de jaren '70, maar sinds toen werd het ook een populaire naam voor meisjes, waarschijnlijk vanwege de gelijkenis qua klank met de naam Linda en vanwege een beroemde Amerikaanse actrice: Lindsay Wagner, die speelde in de televisieserie The Bionic Woman. - Deze naam werd als Lindsay in 2010 in Nederland in totaal door 1630 meisjes/vrouwen gedragen en maar door <5 jongens/mannen. De naam Lindsey werd toen door 1988 meisjes/vrouwen gedragen en door 5 jongens/mannen. In Nederland is Lindsay/Lindsey dus duidelijk overwegend een meisjesnaam.)
Oorspronkelijk was er een verschil in de schrijfwijze tussen de jongensnaam en de meisjesnaam : Leslie : jongensnaam Lesley : meisjesnaam Tegenwoordig wordt het wel door elkaar gebruikt. Maar zoals jij het schrijft, Lesley, is het eigenlijk een meisjesnaam, dus dat klopt.
Uniseks. Al vind ik persoonlijk Leslie meer meisjesachtig De naam die 7Michelle7 geeft als Lindsay/Lindsey vind ik trouwens veel leuker!