Wat vindt iedereen van wijn???

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit ja. Man ik heb eens een hele avond een stomme wijnkelder bewonderd van een baas van vroeger, met een wijnobsessie. Noem jezelf dan gewoon alcoholist ;)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  2. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik vind het ronduit smerig.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit idd.

    Ik ben een echte wijnliefhebber. Wijn kan echt altijd en overal bij. Een goed glas kan mij zó gelukkig maken. En dan ben ik vrij snel tevreden, een frisse sauvignon, vollere pinot grigio of een heerlijk vettere verdejo. Love it. Qua rosé vind ik juist een lichte wel lekker, een pinot grigio blush bijv. Maar: razend gelukkig maak je bij gewoon met een hele droge brut. Dat kan écht altijd. Heerlijk als champagne ontbijt :). Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat ik wijn nu mis.
    Kan daar ook echt naar uit kijken straks!
     
  4. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik drink graag rosé, niet te zoet. En af en toe een chardonnay. En een prosecco.. heel soms een dessert wijn zoals muscaat. Maar drink het eigenlijk alleen bij gelegenheden, niet elke week. Zoete witte wijn en rode wijn heb ik niets mee. Ik ben vooral een Malibu cola zero meisje haha :p
     
  5. Kelsey

    Kelsey Bekend lid

    29 sep 2011
    559
    292
    63
    Ohh heeeerlijk!!! Na een lange week werken heerlijk een glas witte wijn of rosé :D rode ben ik niet zo van. Nog een paar weken wachten en ik mag er weer 1:p ik drink dan altijd gezellig samen met mijn man op vrijdagavond een wijntje (of 2);) om dan als een blok in slaap te vallen hahaha
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit precies id.. zou ik getypt kunnen hebben. Alleen mijn man houdt ook van wijn en wij trekken in het weekend wel samen een flesje op en hoor. Heerlijk.

    Voor iemand die vroeg wat je met de 'rest' doet. Nou, als ik doordeweeks een glas in schenk, dan blijft wijn echt wel een paar dagen goed hoor. En bovendien heb ik regelmatig dat mijn moeder bijv. over de vloer komt en wat ik zeg, mijn man lust ook graag een glas op zn tijd dus op zich komt de wijn hier wel een keer op hoor ;). Door de weeks drinken wij niet elke dag, af en toe een glas. Maar in het weekend, hmmm heerlijk! Kan ik echt van genieten bij bijv. een goede maaltijd of leuke filmavond!
     
    Salentein vindt dit leuk.
  7. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Heerlijk! Droge witte wijn, rosé en rode wijn vind ik allemaal lekker:)
    Vroeger dronk ik altijd zoete witte wijn of Lambrusco ofzo. Vind ik nu echt vies:| Zoete wijn van de Chinees vind ik ook echt niet lekker.
     
  8. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Jaaa Lambrusco! Toen ik 16-17 was begon je met indrinken met Lambrusco en canei. Of van die pakken/flessen Alte Weintradition. Dat is toch geen wijn joh :roflmao: (Andere kant, ik dronk vroeger ook pure bessen (Coebergh) als ik dat nu al ruik word ik misselijk:roflmao:)
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bah bah bah
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zo’n pompje werkt goed. Met rubberen kurk erbij. Dan blijft de wijn nog paar dagen langer goed.

    Of een doosje wijn kopen, met zo’n tuitje er aan. Dat blijft echt weken lang goed. En zijn echt goeie doosjes. (Met zo’n zak er in)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Heb ik met Pisang Ambon. Ik hoef het maar te ruiken en ik begin al te kokken :confused:o_O
     
    Salentein vindt dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  13. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ook heel vies. Tequila ook trouwens. Bah. Toch gek, ik heb er vroeger best wat van gedronken:confused:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Das gewoon vergif :eek:
     
    Salentein vindt dit leuk.
  15. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ohh ik heb helemaal niets met wijn :oops:
    Vind het echt niet lekker.
    Heb me een tijd geleden toch een verrassing gehad van een kennis. Hij kent mij niet zo heel goed.. maar doen weleens een terrasje waar ik ik nooit alcohol nuttig.
    Neemt hij me mee op een uitje... blijkt naar een prachtige wijnboerderij in zuid Limburg te zijn met wijnproeverij :confused: hij had zelf de eigenaar zelf geregeld..
    jullie kunnen je voorstellen dat ik blij was dat er zo’n emmer bij stond :D
     
    Salentein en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Oh ik vond/vind tequila juist lekker, vooral door de citroen. Wat ik juist ontzettend smerig vond was die anijs troep.:oops:
     
    Salentein vindt dit leuk.
  17. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.280
    2.180
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik houd van wijn en drink het eigenlijk iets te vaak.....
     
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Mijn man houdt gelukkig ook van wijn. Dus als we een fles opentrekken, dan is die meestal in 2 dagen wel op.
    Gisteren onverwachts een fles opengemaakt, omdat het eten vroeg om een rode wijn. Was nog een onbekende voor ons uit een pakket van wijnvoordeel. Erg lekker, een spaanse tempranillo, garnache en cabernet wijn uit 2011.
    Is de wijn hype al 20+ jaar bezig? In dat geval: schuldig. Anders ben ik alweer trendsetter....:p
     
    Salentein vindt dit leuk.
  19. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wijn daar geniet ik echt van! Ik drink denk ik 4 avonden in de week wel een wijntje, sowieso vrijdag- en zaterdagavond, en als er dan nog wat over is zondag. Maar als we eters krijgen of uit eten gaan is dat vaak avond nummer 4.. Ach, ik drink geen fris, geen sterke drank, rook niet, gebruik geen drugs, eet gezond en sport 3x per week..

    Ik drink zomers het liefst witte wijn, een lekkere koude pinot grigio of een droge rose. Nu het weer wat kouder is heb ik wel weer zin in een rode wijn, merlot van Arrogant Frog vindt ik erg lekker. Misschien van het weekend maar bij de borrel, met wat lekkere kaasjes (we krijgen visite :D).
     
    Salentein vindt dit leuk.
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    oh ik vind het zooooooo smerig (net als alle andere alcohol) snap niet dat anderen niet proeven dat alcohol hartstikke bitter smaakt. En dan ook nog eens dat gezever dat het smaakt naar rode vruchten etc , dat kan in mijn hoofd helemaal niet want er zitten alleen druiven in. :roflmao:;)
     

Deel Deze Pagina