hoi, Mijn dochter eet sinds een weekje geen brood meer..nou ja, soms even een dagje wel weer een halve boterham maar meer ook niet. Meestal weigert ze het brood helemaal. Ze wil wel plakjes kaas en af en toe een stukje worst. Weet echt niet hoe ik haar weer aan het brood kan krijgen. Iemand tips voor ons? Alvast bedankt! Groetjes Claudia
Aaron heeft al vanaf het begin van het introduceren niet graag brood gegeten en als hij in een sprong zit of tanden krijgt, eet hij het helemaal niet meer. Mijn ervaring is dus blijven aanbieden en het gaat vanzelf weer over. Daarom krijgt Aaron wel nog pap 's morgens om toch zijn tarwes enzo binnen te krijgen. Succes!
Hier een meisje die pas sinds 2 weken brood eet. Daarvoor moest ze er niks van weten. Wij geven ook 's ochtends pap en 's middags gaven we cakejes, koekjes, yoghurt of wat extra fruit, in ieder geval iets wat ze wel wilde eten. Komt vast wel weer.
Mijn zoontje heeft ook wel eens van die periodes. Ik doe er niet zoveel aan. Je kunt het hem moeilijk dwingen en hij gaat vanzelf wel weer eten. Wat je nog kunt proberen is ander beleg aanbieden.
Hier ook al een paar keer zo'n fase gehad. Ik bleef 's ochtends gewoon elke keer een boterham smeren (steeds met ander beleg) in de hoop dat 'ie toch een paar happen zou nemen. Maar ik dwong 'm niet, wilde hij er niet van eten, dan hoefde dat niet. Dan gaf ik daarna wel altijd wel anders (cracker, peperkoek, yoghurt, fruit, brinta, beschuit, etc.).
Soms komt het omdat er tanden doorkomen. Soms is het gewoon een fase. Hier hebben we het ook gehad. We gaven dan een cracotte met smeerworst of smeerkaas en dat ging er dan wel goed in! Anders tijdelijk een krentenbol, pap, of ontbijtkoek?
Hihi het eerste jaar dipje. Hebben de meeste kindjes. Mijn zoon had t ook, en nu eet ie weer. Op KDV weigerd hij, dan geven ze hem cracottes.
bedankt voor jullie reacties! inmiddels eet ze soms wel weer brood...maar heb gemerkt dat ze alleen vers brood het lekkerste vindt...dus brood van maximaal een dag oud....verwend meisje... dus nu haal ik elke dag brood uit de vriezer voor haar.
Wij halen altijd brood uit de vriezer 's ochtends, ook voor onszelf Hier trouwens momenteel ook weer een eetdip, met name brood. Maar de oorzaak is nu duidelijk; er komen 2 hoektanden door. Hij heeft al een paar keer brinta gehad ter vervanging.
Als je brood gaat vervangen zou ik het wel alleen doen met gezonde vervanging. Cakejes, eerder genoemd, lijkt mij echt geen goed idee. Weet je zeker dat ze wel honger heeft? Als ze alleen trek heeft eet ze alleen het lekkere (worst en kaas) en niet het brood. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ze eten op deze leeftijd over het algemeen qua hoeveelheid precies wat ze nodig hebben.