Wat vindt jij ervan om een huis langs je schoonzus en zwager te kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaOktober13, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Al zou ik het huis gratis krijgen dan zou ik nog niet naast mijn schoonzus willen wonen. Het idee alleen al brrr

Maar goed, denk dat de band die jullie samen hebben daar in mee kan spelen. Zou er goed over nadenken in iedergeval

2. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Zo denken schoonzus en zwager er ook over:)

3. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij wonen bij mijn broer en zijn gezin in de straat en dat is echt heel fijn! We lopen wel eens even bij elkaar binnen maar lopen de deur totaal niet plat bij elkaar. Ik vind het heel gezellig dus maar verschil is wel dat we elkaars huis niet kunnen zien. Naast hen wonen zou ik minder geschikt vinden denk ik...

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik woon praktisch naast mijn schoonouders, mijn schoonzus zie ik ook minimaal 4 keer per week.
    Dus ik zou het doen. Maar ik vind dit wel persoonlijk, hoe de band is etc.
    Van een ander trek ik me niks aan. Want een ander heeft er toch wel een oordeel over. Ik ben gelukkig zo daar gaat het om.
    Dus als het jou/jullie gelukkig zou maken prima toch?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij woonde vroeger met 1 huis ertussen naast mijn oom en tante (broer en zus van mijn vader en moeder). Is altijd gewoon goed gegaan hoor.
    Voor ons als nichtjes ook heel gezellig (ook al was ik 5 toen we gingen verhuizen) . Je hebt beiden gewoon je leven- ik zou zeggen , waarom niet ;) .

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als de band goed is en jullie zien het allemaal zitten, zou ik het gewoon doen ik ken 2 zussen die naast elkaar wonen en dat gaat heel goed, hebben zelfs aan de huiskant de schutting niet helemaal doorlopen zodat ze zo bij elkaar de tuin in kunnen.

7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik wil nooit of te nimmer naast familie wonen zelfs niet in dezelfde buurt of straat.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.712
    5.739
    113
    Nee ik zou absoluut niet naast fam gaan wonen.

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn vader zei altijd: "Je moet zover bij elkaar vandaan wonen dat je elkaars huis niet kunt zien."

Natuurlijk kan het goed gaan en ook heel gezellig zijn. Maar ik zou van te voren niet alleen nadenken over hoe goed jullie band is, maar ook hoe jullie in bepaalde dingen zijn. Je ziet wel alles van elkaar. Hoe vaak je weggaat, of je met de auto of fiets gaat, hoe vaak je ramen wast en de tuin veegt, etc. En als het een rijtjeshuis is hoor je waarschijnlijk ook bepaalde dingen van elkaar.

Misschien is dit allemaal geen probleem voor jullie hoor, maar bepaalde dingen kunnen natuurlijk gaan irriteren.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik moet er niet aan denken.
    al is de band met mijn schoonfamilie goed ik wil het echt niet.
    je gaat uiteindelijk, misschien onbewust, elkaar in de gaten houden.
    ik heb een jaar of wat geleden een huis afgewezen puur alleen om het feit dat het huis zichtbaar was vanuit het huis van mijn so terwijl er 100m tussen zat

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over dat je ziet hoe vaak iemand weggaat enzo, ik heb dat bij mijn buren echt niet in de gaten, dus als ik familie als buren zou hebben zou ik dat ook echt niet doorhebben (of bewust in de gaten gaan houden)

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.927
    5.182
    113
    Hoewel de band hier echt prima is, zou ik het niet zo snel doen.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Dat ligt echt aan de band. Ik zou echt niet naast een groot deel van mijn schoonfamilie willen wonen, mijn man gelukkig ook niet.
    Naast mijn schoonpa, geen enkel probleem. Doe ik meteen.

14. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

M'n zus direct. M'n schoonzus niet.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het niet willen omdat ik de band niet op het spel wil zetten. Een straat verder zou ik eventueel overwegen maar niet in elkaars zicht. Mijn overburen waren zussen, in het begin ging dat aardig door afspraken die ze gemaakt hadden. Maar de kinderen werden groter. Zochten elkaar op en kregen ook regelmatig ruzie. Dan wordt afstand een stuk lastiger en is jezelf "gedragen" als buren ineens een stuk lastiger als je familie bent.

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ligt geheel aan jullie band..
    Ik moet er niet aan denken, maar mijn schoonouders hebben drie broers in de directe omgeving wonen (naast, voor en achter) en dat gaat al langer dan 20 jaar goed. Geloof dat ze het zelfs heel gezellig vinden.

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik geloof niet dat ik daar problemen mee zou hebben. Ik denk dat je beter naast elkaar kan wonen dan tegenover elkaar. Ik zie echt niet wanneer mijn buren thuis komen of weggaan. Wij gaan net als zij meestal achterom weg. Dan zie je dat echt niet.
    Als de band goed is waarom niet?
    Waarom van het negatieve uitgaan? Zo van: Het kan om opeens misgaan. Gewoon een meningsverschil uitpraten moet toch kunnen?

18. LEOnie211

LEOnie211 Actief lid

24 feb 2015
    148
    0
    0
    Zzper in de zorg
    Kerkrade
    o nee , hier geen sprake van dat ik langs mijn schoonzus zou gaan wonen. Zou mijn man ook niet willen trouwens. Als de band goed is tussen jullie en je het huis leuk vind zou ik daarentegen geen nee zeggen

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik kan er voor mezelf heel kort over zijn: nee, nooit!
    Maar ik wil helemaal niet naast, tegenover, zelfde straat wonen als familie. Maakt voor mij niet uit om wie het gaat.

Wat jij wilt is aan jou natuurlijk 😉 Als beide partijen ermee instemmen dan waarom niet? Wat houdt je tegen?

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nooit nooit never. Huur ok (als je het krijgt toegewezen) maar het huis NAAST je schoonzus en zwager kopen? Nee nooit. Ik vind ook apart dat je steeds herhaalt dat zij er geen probleem mee hebben. Zouden ze daar dan 100% eerlijk over zijn? En zouden jullie dan dat huis niet kopen of zouden jullie het alsnog kopen? Anders zou het nogal ongemakkelijk zijn als zij eerlijk hun bedenkingen zouden aangeven terwijl jullie het sowieso willen kopen. Ik zou persoonlijk in ieder geval erg opgelucht zijn als er nog een koper was die er met het huis vandoor ging :)

Deel Deze Pagina