Wat vindt jij vies maar anderen niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Misschien niet echt in de categorie “vies”. Maar ik kan dus echt niet tegen wattenstaafjes in mijn oor. Op de een of andere manier ga ik kokhalzen zodra zo een ding mijn oor in gaat. :eek:

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ooooh herkenbaar!! Ik ga er altijd vreselijk van hoesten, krijg steevast zodra er een wattenstaafje mijn oor in gaat een kriebel in mijn keel.

HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

HvO Niet meer actief

Jaaaaaa!! Die kriebel en dat hoesten ook! :eek:

Geen idee hoe het komt. Weet wel dat ik als kind altijd heel erg last had van mijn oren, als in oorontstekingen etc.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ook, ben ook doof aan 1 kant, de andere kant slechthorend, door oorontstekingen dus.

5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Volgens mij komt dat omdat je oor verbonden is met je neus/keel door middel van de buis van Eustachius. Het heet ook niet voor niets KNO arts: keel neus en oren zijn verbonden.
    Niet gek dat die reageren op elkaar wanneer je in je oren gaat wroeten ;) volgens mij hebben heel veel mensen dat wanneer ze met een wattenstaafje in hun gehoorgang porren.
    Correct me if I'm wrong, ik slaap half haha ;)

mamabri en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Jahhhhaaa dat heb ik dus ook. Ik had 10 jaar terug een vaatwasser en nu niet meer :)D) en dat bevalt me echt heel goed. Als ik nu ergens de vaatwasser uitruim heb ik kippenvel all over my body brrrrrr

7. jupke

jupke Niet meer actief

Zit toch anders ;)

Wanneer we onze oren kuisen en dus de huid in de gehoorgang aanraken met het wattenstaafje zal deze zenuw info doorsturen naar de hersenen. Aangezien deze zenuw niet gewend is op die plaats aangeraakt te worden en zenuwen slechts één ‘soort’ elektrische impuls kunnen doorsturen, denken de hersenen eens de impuls is gearriveerd, dat deze van bij het strottenhoofd komt. Door de hersenen wordt het dus foutief ervaren als een kriebeling of eender welke andere sensatie in de keelstreek. De info die de hersenen binnenkomt, zegt dus onterecht dat er een gevoelssensatie is ter hoogte van het strottenhoofd. Als antwoord op die schijnbare gevoelssensatie sturen vervolgens de hersenen via dezelfde zenuw het bevel door om te hoesten (via N. laryngeus).

Blijdorp, Vulpen, ButterflyPassion en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.866
    8.511
    113
    Vrouw
    Daarom is het ook niet goed om met wattenstaafjes in je oren te gaan ;) helemaal niet zo diep..

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Leuk om te weten. Ik hoestte ook altijd toen ik nog met wattestaafjes schoonmaakte.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

haha stop er net nog 1 in mijn mond :roflmao:

Strandbal vindt dit leuk.
  11. HvO

HvO Niet meer actief

Jaaaa lekker juist!! Vooral dat smeltende. :oops:

Het is dat er zoveel suiker in zit, anders zou ik echt hele zakken wegeten. :cry:

Blijdorp en Strandbal vinden dit leuk.
  12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oh wat interessant! Leuk om te weten haha, ik zat dus echt volledig verkeerd:roflmao:
    Ach ja, het is ook tien jaar geleden dat ik biologie heb gehad :p

jupke vindt dit leuk.
  13. jupke

jupke Niet meer actief

Ik heb het ook maar gegoogeld hoor :oops:

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  14. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Die gekleurde eitjes die nu ivm pasen in de winkel liggen. Brrrr zo smerig. Terwijl ik eieren heel lekker vind maar zodra de schil geschilderd is vind ik het maar vieze dingen.
    Zoontje kwam zojuist weer uit de peuterspeelzaal met zo’n vies groen exemplaar:eek:

15. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Nog nooit van gehoord maar gadverdamme! Wat een kippenvel kreeg ik door het te googelen

16. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Kranten, folders en kartonnen dozen. En vooral de geur daarvan. En nog erger: natte kraten, folders en kartonnen dozen. Vind het ook heel vies om m'n neus te snuiten in een papieren zakdoekje. Gebruik ook nooit papieren servetjes. Brrr.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.464
    17.409
    113
    Ik las niet wat je gequoted had en dacht éven dat het een oorstokje was :|:rolleyes::roflmao:

samarinde01, Beertje8, Aaf88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doe het ook niet diep, maar zelfs bij een klein beetje aanraking heb ik kriebel in mijn keel.

HvO vindt dit leuk.
  19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Eh, dat vind ik dus heel lekker: knauwen op een wattenstaafje :oops: (wel schoon hoor :p )

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

:roflmao::roflmao: ja lekker verse oorsmeer :D

Deel Deze Pagina