Wat vindt jij vies maar anderen niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

lakje eroverheen dan ziet niemand dat.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Watten, papieren doekjes/servetjes,keukenpapier.... Dat geluid en gevoel...
    Kunstgebitten... Man heeft er 1 en heb regelmatig nachtmerries dat dat ding uit is.

Sue87 vindt dit leuk.
  3. BeckyB

BeckyB Actief lid

8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ik krijg rillingen van fluisterende mensen. Ik hoor dan allemaal speeksel ofzo.
    En ik vind sponzen vies. Niet die waarmee je poetst, maar waar je jezelf mee schoon maakt.

4. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    :D die naam

Offtopic, ik vond net deze fobie wel geestig:

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
    Fear of long words. The kind of word you start using to impress someone, and then halfway through realise you can’t remember how to finish it.

Marchella, Roos123 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik vind het heel vies om kranten aan te raken. Ze hebben zo'n nare geur en structuur als je ze aanraakt.
    Ik kan het niet uitleggen, maar krijg al de rillingen als ik eraan denk. Bah bah.
    En als je dan een pagina wilt omslaan en je zit zo te wrijven over die hoek van de pagina ieeuw dat gevoel

Kipsate en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. fafa

fafa Niet meer actief

Ik lees hier heel veel dingen waar volgens mij niemand blij van wordt.
    (Mensen die zeggen dat ze niet houden van doucheputjes uitbaggeren... Geloof me, je bent echt niet de enige)

Maar dit is wel een goeie. Ik snap ook niet dat hele volksstammen aan de muntthee zijn.
    Warme, vloeibare tandpasta inderdaad... Brrrr

Marchella, Mississippi en NavyCrimson91 vinden dit leuk.
  7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha grappig om te lezen wat mensen zoal vies vinden!

Wat ik echt heel smerig vind: thee met sterrenmunt smaak.. Echt walgelijk, snap niet dat mensen dat kunnen drinken.. Alleen van de geur ga ik al zowat over mijn nek :|

Alleen muntthee, zakje of vers, prima, maar die combinatie van munt met anijs van sterrenmunt, die geur, bleeggghh

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je een vochtig doekje in de magnetron doet een paar minuten op vol vermogen. Dan gaat het koken en is daarna alles nagenoeg steriel. Na 2 minuten heeft 99% van de bacteriën al het loodje gelegd.

Bovendien leg ik nooit eten rechtstreeks op de glasplaat. Ligt altijd in een bakje, op een bord etc.

Overigens kun je volgens hygiëne experts met gemak 2 dagen met een doekje doen. Daarna moet ie wel in de was. Iedere dag een schoon doekje is dus al wat overdreven. Maar vind het zelf ook een vies idee om er langer als 1 dag mee te doen.

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou, idd, niet iedereen leest de titel goed ;)

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat zal allemaal best maar het idee gadverdamme... dan zou je ook het doekje waar je de wc mee schoonmaakt in de magnetron kunnen doen om die bacterieen te doden maar dat doe je toch ook niet?

11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Daarom vind ik dat ze asperge(soep) moeten verbieden in ziekenhuizen/verpleegtehuizen enz.:thumup:
    Zo erg die geur op zo'n afdeling waar veel mensen incontinent zijn!

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Voeten! Vooral als je dan in de zomer op een terrasje zit en je net een hap wil nemen van je lunch, dan zul je altijd zien dat je blik net valt op de voeten van iemand aan de tafel naast je... bleek, wit, vol met eelt, kalknagels en als je pech hebt zijn ze nog bedekt met van die zwarte haren ook! Dag eetlust... :eek:

Pindakaas, ik kan echt niet tegen die lucht.

Als je tijdens het zwemmen ergens wil gaan staan, en je dan met je voeten in het zeewier terecht komt dat vervolgens aan je tenen blijft vast zitten op een of andere manier... dat voelt zo goor!

Het geluid van een slak die geplet wordt, als je er per ongeluk op staat ofzo. Dat kraken klinkt zo vies!

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wow, dat dat echt een bestaande fobie is... Ik dacht altijd dat ik de enige was die die pluizige watten niet kan aanraken. Hoe ze dan zo knisperen en ruw over elkaar heen wrijven daar krijg ik letterlijk de rillingen van:roflmao:

Ik kan ook niet tegen ijsstokjes of andere stokjes voor in de koffie of thee.

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Met andermans tandenborstel poetsen, ook al is deze van je vriend/vriendin..

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    1. Voeten.
    2. Warm hoofdkussen op bed, ik draai snachts ook meerdere malen mijn kussen om zodat ik weer een koud stukje kussen heb.
    3. Vaatdoekjes incl het afnemen van de tafel na het eten met zo'n goor doekie. Die dingen stinken al als je ze uit de verpakking haalt maar als ze nat zijn ga je helemaal over je nek.

16. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Mayonaise en cola. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dit ook vies vindt, zoals ik.

Verder eet ik graag kip, als die door mezelf is bereid. Is die door iemand anders schoongemaakt kunnen ze hoog of laag springen, ik eet er geen hap van.

Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Als er iemand voor mij is wezen douchen. De geur van koffie en rode wijn. Het geluid van tandenpoetsen. Als mensen naar zweet ruiken. Mensen die boeren wat zelfde geluid van overgeven is. Mensen die met volle mond praten zo goor.

18. abdomen

abdomen Niet meer actief

ik vind vet haar trouwens ook echt heel erg smerig. Vieze vette slierten langs je gezicht... ruikt ook nog muf. Nee bedankt.

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. jupke

jupke Niet meer actief

Jaaa! Dit had ik ook altijd toen ik nog getrouwd was. En niet alleen mijn gezicht.
    Elke avond weer "schat, je ademt op me"

Zo irritant!

20. jupke

jupke Niet meer actief

De term "misofenie" wordt hier wel erg luchtig gebruikt.

Geloof me, als je misofenie je hebt weet je dat wel. Dan kom je niet in de buurt van mensen die eten.
    Elke vorm van geluid (die voor jou triggert) is een hel. Niet alleen irritant of storend maar echt ondragelijk.

Deel Deze Pagina