Vandaag voor controle geweest bij de VK. Hier kreeg ik opeens te horen dat áls de vliezen breken ik moet gaan liggen, dit ivm dat er nog te veel ruimte is.. ze zij dat ze het hoofdje makkelijk omhoog kon krijgen. Maar het vreemde is, vanaf week 36 wordt er al de hele tijd tegen me gezegt van: is goed ingedaald, hoofdje zit muurvast.. Vorige week nogmaals om een bevestiging gevraagd zo van: Moet ik gaan liggen als de vliezen breken? NEE, dat hoefde niet.. En vandaag zo.. Ik vind het eigenlijk een beetje eng.. als de vliezen breken en de weeen komen niet, wordt er juist aangeraden om te gaan bewegen/lopen. Ik ben een beetje onzeker geworden nu.. Had dit niet meer verwacht, geloof dat ik morgen ga bellen om te vragen of ik nogmaals kan komen voor een 2e mening van een andere VK. Het stomme is dat ik ook steeds een ander persoon heb, veel vakantie invallers.. de 1 zegt dit, en de ander weer heel wat anders. Wordt hier erg onzeker van. Groetjes Kalush
Kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt. En idd misschien is het verstandig nog even bij de vk langs te gaan. Straks gebeurd het wel en raak je in paniek. Ik zou ook niet weten wat dan te doen met die dubbele verhalen. Ennuh vk's zijn ook maar mensen en kunnen het ook mis hebben dus misschien ligt ze al wel vast? Mijn vk dacht laatst dat de baby al gedraaid was, maar dat was niet zo.. Ik heb nu ook zoiets van voor ik ga bevallen en als ik dan dat bolletje nog voel aan de kant waar ik het altijd voel, wil ik per se een echo hebben. Niet dat ik ineens een stuitbevalling heb ofzo.
Goh, Kalush ! Vervelend om dat te horen te krijgen. Wij hebben net het tegenovergestelde te horen gekregen, dat de kleine volledig is ingedaald en met het hoofdje vast zit in het bekken. Vandaar ook de dingen die ik zondag zo sterk voelde. Ik zou inderdaad nog eens bellen voor een extra controle. Het is inderdaad zo dat ze aanbevelen zo lang mogelijk verticale houdingen aan te nemen als de weeën beginnen, dat zou de ontsluiting bevorderen. Succes ! Groetjes, Nikki F
Het kan verdert echt geen kwaad hoor... een baby kan idd wel eens uit het bekken floepen en er vandaag of morgen weer in gaan liggen. Mijn dochter is overigens nooit ingedaald. Als je vliezen breken moet je idd gaan liggen en de vk bellen die komt dan kijken, is ie dan wel ingedaald dan mag je gewoon gaan rondlopen... Grote kans dat je kindje voor die tijd nog gewoon indaald of zogauw de weeën beginnen weer terug naar beneden zakt.
wel raar verhaal idd. Ik merk trouwens wel erg op dit forum dat de VK veel lopen te rotzooien hoor. Lijkt wel een stelletje amateurs als ik eerlijk ben. De fouten die ze maken. Sorry moest dit even kwijt. Ik ben gelukkig wel blij met mijn VK en ze zijn allemaal van elkaar op de hoogte. En idd wij hebben ook invallers maar ze zorgen er wel voor dat we ze allemaal gezien hebben voordat ik moet bevallen. Maar over dat indalen durf ik geen uitspraak te doen. Want ik dacht wanneer de kleine goed ingedaald is het wel goed is. Het kan wel los schieten maar dan is het meestal niet goed ingedaald.
Vandaag weer voor controle geweest bij de VK. Weer was er de twijfel of ons meisje was ingedaald. Ik heb aangegeven dat ik het gewoon zeker wil weten.. en toen hebben ze "van binnen" gevoeld. Wat bleek, ze kon het hoofdje al duidelijk voelen, er was zelfs sprake van ontsluiting Het kan nu toch echt niet lang meer duren, én ik hoef niet te gaan liggen als de vliezen breken!! Nou weten we het zeker!! Voor de rest was alles weer goed! Nou nu maar wachten wanneer de weeen doorzetten.. voel al soms wel wat.. maar dat zijn waarschijnlijk voorweeen.. Groetjes Kalush
Spannend Kalush, hopelijk duurt het nu niet lang meer . Succes met je bevalling meid! liefs, misspuma
toch fijn voor je dat je zo op je strepen bent gaan staan. geeft jou tenminste een geruster gevoel. ik merk het bij ons ook hoor dat de vk er verschillende meningen op na houden. of het in ieder geval niet duidelijk over brengen. ik moet er volgende week heen en wil dan ook wel eens wat meer weten.