Lieve meiden, Enige tijd geleden heb ik hier in deze hoek van het forum een ontzettend mooi nederlandstalige gedicht gelezen over het verlies van een kindje. Ik ben een beetje aan het zoeken geweest maar ik kan het niet vinden helaas. Weet iemand wat ik bedoel? Ik wil het graag op een kaartje zetten voor een bekende van mij wiens kindje deze maand een jaar geleden is geboren en overleden. Alvast bedankt, Liefs Chocotof
Ik vind zelf deze erg mooi : Een vlinder vliegt vluchtig over het gras hij is wat verdrietig omdat hij ooit een mensje was. hij is bedroeft , en zijn hartje doet pijn, Hij heeft maar 1 wens en dat is bij zijn mama te zijn. hij vliegt naar een huisje , ver van het veld , want daar woont zijn mama , is hem verteld. hij kijkt door het raampje , en ineens is hij blij niet meer opgesloten in zijn eigen verdriet, maar eindelijk vrij. hij keek door het raampje en zag wat hij wilde weten. zijn mama hield nog van hem en zal hem nooit vergeten. Dan vliegt het vlindertje terug over het gras, Trots en sterk omdat hij ooit een mensje was...... en deze is ook mooi : Wanneer ik jou het meeste mis als men dat vragen zou zeg ik wanneer ik wakker word maar ook s middags mis ik jou en s avonds als ik slapen ga veel meer als ik had verwacht mis ik je tot het ochtend wordt ik mis je dag en nacht ......
Deze gedichtjes zijn inderdaad mooi. Het eerste gedichtje kregen wij ook op een kaartje en ben toen heel hard in huilen uitgebarst.
Ja het zijn rake gedichtjes.. kennen jullie dit liedje , is ook zo mooi : Precious Child - For my daughter - YouTube
Gaat over een miskraam Nooit voldragen Zijn rupsjes geen beestjes wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen En zijn roosjes geen bloemen meer wanneer ze blijven in de knoppen Is een herfstblad geen blad meer wanneer het valt van de boom En is liefde niet oprecht wanneer het niet kan worden getoond Is het ijs er nooit geweest Alleen omdat het smelt En is een mooi verhaal niet mooi meer wanneer het nooit kan worden verteld is een kaars geen kaars meer wanneer het lichtje is gedoofd En is een leugen geen leugen alleen omdat je er in hebt geloofd Vragen die niet zijn gesteld zijn dat dan geen vragen En mijn kind.....is hij geen kind Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen
Sorry meiden, zie dat ik helemaal ben vergeten te reageren Hartstikke bedankt voor het meedenken..! Ik weet echt niet meer welk gedichtje het was, maar de eerste vind ik erg mooi! Groetjes