Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ils80, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zit met een vreemd verhaal en hoop dat jullie me antwoord kunnen/willen geven.

Mijn man en ik hebben 2 kindjes (2008 en 2009) waarvan ik beide bij de 1e ronde na 1 keer seks zwanger was, conclusie voor mijn gevoel supervruchtbaar. We gebruiken geen anticonceptie, gebruiken alleen de "voor het zingen de kerk uit" methode. Mijn cyclus is sinds de geboorte van de jongste 28/29 dagen geweest.

Vorige week maandag NOD, hoewel ik dat niet direct opgemerkt heb als zodanig omdat we niet bewust bezig zijn met een derde, we zaten nog in twijfel.

donderdag nog steeds niet ongesteld en eens gaan nadenken: we hebben rond mijn ei seks gehad (ik voel mijn ei dus weet dit zeker) en behoorlijk wat kwaaltjes die ik ook bij de eerdere zwangerschappen had. Omdat we er niet bewust mee bezig waren heb ik die kwalen niet als zwangerschapskwaaltjes gezien maar als losse dingetjes en er geen aandacht aan besteed. Maar vanaf donderdagochtend ook ontzettend pijnlijke borsten en zelfs mijn man zei dat het leek of mijn tepels ineens veel groter waren.

Donderdagmiddag een test gedaan, kruidvat huismerk. Ik dacht een hele lichte plus te zien en heb een digitale clearblue met indicator gedaan. die zei zwanger 1-2. Vrijdagochtend wou ik mijn man verrassen met een test en de test zei negatief, wel had ik hiervoor veel gedronken. later nog een test gedaan, digitale cb, positief...

zaterdagochtend weer getest, negatief. maandag kv 2voor5, heel licht streepje na de gestelde 5 minuten. dinsdag streepje haast niet te zien. Gisterochtend begon ik te bloeden.

Ik verlies helder bloed (normaal eerst een aantal uur rood/bruin) met slijm en af en toe hele kleine stolseltjes van een paar mm.

Heeft iemand ervaring met een zwangerschap die al zo vroeg misgaat, wat voel je dan of hoe verloopt het vloeien dan? En was ik wel zwanger of zal dit gewoon een superlange cyclus zijn geweest en is dit gewoon mijn menstruatie?

Sorry voor het lange verhaal, wist niet hoe ik het korter kon krijgen...

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als je meerdere positieve testen hebt gehad lijkt me duidelijk dat je wel zwanger bent!
    Die bloedingen kunnen vanalles betekenen,maar vind het wel raar dat je testen lichter en negatief worden,lijkt me niet hoopvol.
    Bloed je veel?
    Ik zou even contact op nemen met de ha.

Succes en sterkte!!!

3. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Ik heb contact opgenomen met de HA en het verhaal aan de assistente uitgelegd, ik word vanmiddag door de arts teruggebeld. Vloei behoorlijk inderdaad, maar doe dat bij eerste dagen menstruatie ook wel zodra het rood/bruine weg is. Nu is dat rood/bruine er niet geweest.

4. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    HA heeft teruggebeld en zegt miskraam... hoewel ik er rekening mee hield komt dit toch hard aan....

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel verdrietig.....Sterkte meid!
    Ik weet hoe het is!!

6. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Lichtere testen.....ik denk ook dat t vroege miskraam is.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meid,

Zoals je aan mijn ''handtekening'' kan zien heb ik het 1 en ander meegemaakt aan mk.
    Ik denk ook dat het geen ''normale menstruatie'' geweest is.

Wil je in ieder geval sterkte wensen!

8. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Dank jullie voor de lieve reacties!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat leek mij helaas ook de enige conclusie uit je verhaal. Die negatieve testen doen daar niets aan af: die waren ofwel nadat je veel gedronken had, of toen het vloeien al bijna begon, en je HCG dus klaarblijkelijk ook alweer aan het zakken was.
    Klinkt erg als mijn laatste miskraam, die bij 4,5 week is geweest.

Sterkte!

10. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Gister had ik niet veel tijd om te schrijven vandaar de korte reactie. Ik ben woensdag begonnen met vloeien en vrijdagochtend toen ik onder de douche stapte kwam er vanalles los. Uiteindelijk dus op 5 weken en 5 dagen de miskraam gehad.

Maar nu vloei ik al bijna niet meer, eigenlijk al direct vanaf vrijdag nog maar heel weining, nadat er ineens zoveel loskwam vrijdag heb ik in principe genoeg aan een inlegkruisje. Sinds gisteren is het geen rood bloed meer maar bruin. Is dit normaal? Ik dacht namelijk altijd (en dat zei de HA ook) dat het wel tien dagen kon duren dat je behoorlijk vloeit...
    En weet iemand wat ik nu als CD1 aan moet houden? Woensdag of vrijdag?

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Krijg je geen echo on te zien of alles weg is??
    Normaal is dat geloof ik wel!

Ik ben gecuretteerd 19-3.
    En moet zelfs nu zometeen naar de gyn op controlle.
    Dus vind het raar dat jou ha je niet doorstuurd!
    Succes!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je moet de dag aanhouden dat je echt bent begonnen met vloeien dat het echt losbrak, heb ik toen ook gedaan.
    Is het vruchtje ook meegekomen? Dus weet je zeker dat je helemaal schoon bent?
    Sterkte meis.......misschien een schrale troost ze zeggen dat je altijd extra vruchtbaar bent na een mk........ik geloofde er niet in maar direct erna zwanger geraakt. Duim voor je.

13. raspberry

Het verschilt heel erg. Lang vloeien kan erbij horen, maar het kan ook heel snel over zijn. Bij vroege miskramen doen ze meestal geen controle en als je niet opnieuw gaat vloeien, is dat ook niet echt nodig.
    Wat je als eerste dag van je nieuwe cyclus aan moet houden, is niet zo vreselijk belangrijk: het is namelijk toch eerst afwachten of je cyclus direct normaal gaat zijn, of dat ie nu toch iets langer gaat zijn. Ook dat kan allemaal.
    Eisprong in de gaten houden is dan handiger om -mocht het nu direct weer raak zijn- straks te weten hoe lang je zwanger bent.

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Normaal doen ze dat niet zo heel vroeg maar ik vind het ook een grens geval en zou bellen, en dan direct vragen of hij naar je eierstokken wil kijken, bij mij kon hij toen zien dat er alweer eitjes aan het rijpen waren wat mij geruststelling gaf.

15. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Nee ik weet niet zeker of alles weg is. HA heeft niet genoemd dat ik voor controle moet, alleen dat als ik over twee weken nog vloei ik hem moet bellen. Misschien morgen maar even een belletje naar vk voor alle zekerheid denk ik.

@melanie, hoe ver was jij? en veel succes op de cojijntrole!
    @goofyckick, Gefeliciteerd! Fijn dat je zwangerschap nu goed gaat!
    @ rozemarijke, jij ook Gefeliciteerd! Wat verdrietig dat je het vorig jaar zo vaak mis ging!

16. raspberry

Bij een vroege miskraam is de kans dat je niet schoon bent, erg klein, omdat alles nog zo klein is dat het meestal wel mee naar buiten komt. Idd: als je wel lang blijft vloeien, dan even aan de bel trekken, maar als het vloeien al snel weer stopt, is dat niet nodig.

En thanks, we zijn nog steeds wat voorzichtig blij, maar 2012 begon al veel beter dan 2011, (was op meerdere vlakken een rotjaar :(), dus ik denk dat 2012 wel ons jaar gaat worden :)

Deel Deze Pagina