Het is voor het eerst dat ik hier wat plaats, lees al wel lange tijd mee... Ik ben nu bijna 39 weken zwanger. Gister avond heb ik nog seks gehad met mijn vriend.. Ik ging daarna naar het toilet en verloor wat bloed. Schrok hier best wel van, nooit eerder gehad. Ook zat er een stukje wat slijmerig bloed tussen.. Ik ben daarna naar bed gegaan, maar kon moeilijk in slaap komen omdat mijn buik aardig rommelde. Begon met menstruatie achtige pijn, soms wat heverige krampen.. Ik ben wel gewoon in slaap gevallen, en werd steeds wakker met een zeurderig gevoel in mijn buik. Toen ik net nog naar de wc ging, had ik met afvegen weer wat slijmerig bloedverlies? Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik bel zowiezo straks de verloskundige maar dacht wie weet kan iemand me hier alvast gerust stellen? (edit: sorry maar volgens mij staat hij bij het verkeerde onderwerp)
Nee geen kramp meer te bekennen. Wel een zeurderig gevoel, maar dat kan ook van de spanning zijn omdat ik me toch wel een beetje zorgen maak
Ik zeg ook een stukje van de slijmprop. Samen met dit slijm kan een beetje bloed vrijkomen, dat is normaal. Straks even naar de verloskundige bellen voor geruststelling Bij bloedverlies vergelijkbaar met menstruatie zonder slijm moet je direct de spoedlijn bellen, maar dat is bij jou niet het geval zo te lezen.
de slijmprop kan trouwens loskomen door voorweeen, dat zullen de krampen zijn die je gevoeld hebt. Dit betekent niet direct het begin van de bevalling, kan nog een paar dagen duren. Spannend!!
Bedankt voor jullie reacties! Vk zei inderdaad het zelfde als jullie. Ze denkt het het van de slijmprop is.
Ik had dat bij Tycho ook. Zolang het niet in hoeveelheden gaat van ongesteldheid is het normaal. En indd icm slijm en die krampen denk ik ook aan slijmprop. Vies gevoel vond ik het! En zeker als het buiten zo vies warm weer is! Spanned hoor het zou zomaar kunnen zijn dat je heel snel je kleintje vast hebt! Succea!!
Vies gevoel, helemaal mee eens . Ben in ieder geval gerust gesteld. Maar ik voel me toch 'anders'. We wachten rustig af.......
Hier ook een aantal keer na de sex wat bloed gehad, helderrood. Kwam omdat mijn baarnmoeder gewoon goed doorbloed was en we nog al een heftige vrij partij hadden gehad Kortom hier was een adertje gesprongen.
Bij mijn eerste ook hele dag beetje slijm met bloed gehad, beetje beurs gevoel, menstruatie-achtige krampen en die avond braken mijn vliezen en meteen daarna volgden weeen. Die nacht moeder geworden! Ik dacht ook het is de slijmprop, dus kan nog wel even duren maar het betekende bij mij wel gewoon begin van de bevalling...
Voor de geinteresseerden; Inmiddels is onze zoon Yestin geboren! Vrijdag 17 augustus om 17.00 uur kreeg ik buikpijn. Om 17.30 uur ben ik bloed verloren. Om 17.45 uur begonnen de weeen. Deze waren super heftig. Om 19.15 uur was de verloskundige er en had ik al volledige ontsluiting! Plan om naar geboortehuis te gaan ging niet door! Na 2 uur persen moesten we toch naar het ziekenhuis... 2 ziekenhuizen waar ik heen wilxe waren vol. Toen maar naar de 3e keus. Daar aangekomen weeen opwekkers gekregen. Ingeknipt, en onze kleine is met de vacuum pomp gehaald. Hij lag met zijn hoofdje gedraait, anders was het nog sneller verlopen en was ik thuis bevallen... Super heftig! Hij is om 22.43 uur geboren. 50 cm en woog 3715 gr. Nu proberen te genieten. Onze kleine man heeft veel krampjes. Huilt daardoor veel en slaapt slecht. En wij dus ook. Jeetje wat kun je onzeker zijn zeg.
Klinkt als uiteindelijk nog best een heftige bevalling, maar gelukkig, hij is er! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!