Beste verloskundigen, Onderstaand een vraagje over mijn cyclus. In december heb ik een vroege miskraam gehad in week 6, vervolgens had ik een cyclus van 26 dagen (slechts heel weinig bloedverlies), daarna een cyclus van 38 dagen en de laatste keer zelf een cyclus van 6 weken (42 dagen). Ik ben in juni met de pil gestopt en vanaf dat moment (tot december) was ik altijd heel regelmatig ongesteld (elke maand 31 dagen). Ook weet ik dat ik voordat ik aan de pil begon ook altijd heel regelmatig ongesteld was (ongeveer 30 dagen cyclus). Ik vraag mij af of jullie misschien weten wanneer mijn cylcus weer normaal wordt en wat ik er zelf aan zou kunnen doen om mijn cyclus weer te normaliseren. Groet, Liesbethje
Hoi LIesbethje, het vervelende is dat je niet weet of je cyclus weer wordt zoals voorheen. Het kan goed zijn dat je cyclus zo onregelmatig blijft tot je weer een keer zwanger wordt. Wanneer je bv lijnt of een zeer onregelmatige baan hebt of oververmoeid bent, kan dit ook je cyclus ritme verstoren, dus zorg er in ieder geval voor dat je zo regelmatig mogelijk leeft en eet. Verder kun je er zelf niets aan doen. Het kan weer worden als voor de miskraam, maar dat hoeft dus niet. Groetjes Brigitte