wat voel je als je je eisprong hebt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Twijfel, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik heb 19 mei mijn implanon laten verwijderen en hou mijn cyclus nu een beetje bij op FF. Ik temp niet meer, want dat werd bijna een obsessie. Maar nu mijn vraag:
    afgelopen week op dag 13 had ik af en toe een beetje bruin bloedverlies, op dag 15 had ik hevige menstruatie-achtige pijn zonder bloedverlies. Kan dit mijn eisprong zijn geweest of is mijn lichaam nog aan het afkicken van de hormonen?
    Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, want we zijn nog niet echt doelgericht aan het klussen, maar is toch fijn om te weten wat het is. :D Ik heb dit nooit eerder gehad iig.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan een eisprong zijn geweest, maar je lichaam kan ook nog wat last hebben van hormoonschommelingen en dat kan ook klachten geven.

Bij mij geeft een eisprong een drukkend, kramperig gevoel in mijn buik. Vaak begint het onderin links of rechts bij de eierstokken en breidt het zich uit naar de hele buik. Je kunt ook steken voelen. Dit houdt vaak een paar uren aan en dan zakt het weer af.

Succes!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ben het met bovenstaande eens.

Ik heb overigens nooit iets gevoeld van mijn eisprong. Dit weet ik omdat ik meerdere maanden heb getempt en alleen aan mijn ovutesten en temp merkte dat ik een ei had.

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

je hormonen kunnen in het begin nog best heel erg in de war zijn.

Ik wist deze maand heel goed op welk moment mijn ei zou zijn echo en ovu-testen. Ik heb er de hele dag op zitten letten maar ik heb niets gevoeld. Ik heb ook nergens last van.

ik hoop voor je dat het je ei was maar ik ben Bang dat het de hormonen zijn.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    het kan ja...ik voel nooit mijn eisprong behalve dat ik rond die dagen erg....hitsig....ben;)

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik voel vaak al 2-3 dagen van tevoren een trekkende pijn in mijn onderbuik. Net alsof er iets op knappen staat (staat het in feite ook :p). De eisprong zelf ervaar ik als een stekende pijn en vrij snel daarna krijg ik ontzettend veel pijn in mijn buik. Volgens de fertiliteitsarts komt dit door het bloed wat vrij komt en je darmen prikkelt. Ik krijg bijv ook erge aandrang voor een grote boodschap, terwijl ik helemaal niet hoef.... :) De uren daarna kan ik niet fatsoenlijk rechtop zitten, want dat voelt alsof ik over een mes heen zit. Ook het aanspannen van mijn onderste buikspieren laat ik dan maar even achterwege.. Maar vaak is het na een nachtje slapen weer over hoor :D Heel handig om het zo duidelijk te voelen, maar de pijn mag wat mij betreft wel iets minder. Het maakt het klussen namelijk ook erg lastig, omdat dat mega pijnlijk wordt vanaf een dag of 2 voor mn eisprong.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.253
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voelde mijn eisprong niet. En ik geloof dat het bij de vrouwen die het wel voelen ook verschilt. De één heeft idd een beetje menstruatieachtige pijn, bij de ander is het een scherpe steek etc. Het tempen heeft mij geholpen om de vruchtbare dagen ook te herkennen aan het slijm. Dat vond ik wel makkelijk. En inderdaad dat ik dan meestal ook wel meer zin had. :)

8. music4life

music4life Niet meer actief

ik voel me eisprong nu sinds 3 cyclussen zo heftig,, ik voel dat ik mn eisprong nader,,,ik heb een vol gevoel in mn buik, steken bij mn eierstokken en tsja ik heb wel zin in een stevige vrijpartij hahahah

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld.

10. tricia82

tricia82 Niet meer actief

als ik mijn eisprong heb dan is die pijn bij mij anders dan mijn ongie pijn.
    ik heb dan een paar uur continu steken wat niet afneemt.

11. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben pas gestopt met de pil. Daarvoor voelde ik nooit wat van mijn eisprong. Nu heb ik donderdag en vrijdag last gehad van een zeurende pijn rechts onderin mijn buik. Donderdag had ik ook een moe, zeurend, zwaar gevoel in mijn onderrug, heel laag. Een paar dagen daarvoor had ik heel raar (vond ik..) slijmverlies. Doorzichtig, met een veegje rood. Het leek wel een doorzichtige slak, haahh! Heel gek, heb ik nog nooit gehad! Kan dit mijn eisprong zijn??
    Sorry hoor, ben al zo lang aan de pil, heb geen idee hoe een normale cyclus voelt, haha!

12. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou best eens een eisprong kunnen zijn.. Ik voel mijn eisprong meestal links onderin mijn buik, beetje spierpijnachtig met steken..

Toen ik net was gestopt met de pil had ik ook last van slijmpropjes.. maar niet met bloed? geen idee wat dat betekend..Waarschijnlijk is je lichaam aan het ontpillen..?

Hoelang ben je al van de pil af Puck?

13. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat ontpillen heb ik zelf ook aan gedacht. Zou namelijk 8 juli met een nieuwe strip moeten beginnen, maar dat heb ik niet gedaan. Dus eigenlijk nog maar 1,5 week. Eisprong zou dan wel heel vroeg zijn of keurig op tijd als na de buikpijn de sprong zou zijn. Dat leek me een beetje sterk, omdat ik voordat ik aan de pil begon juist heel onregelmatige cyclus had met heel veel klachten. En ik voelde mijn eisprong dus ook nooit voor de pil. Maar de verschijnselen/klachten bij elkaar genomen leken wel erg veel op wat ik op het forum lees. Heel benieuwd nu, want we hebben wel sex gehad vrijdag en zaterdag. Dus dat zou dan precies het goede moment moeten zijn. Maar ik verwacht niks, want ik las al dat het maar weinig voorkomt dat vrouwen gelijk na het stoppen met de pil zwanger zijn. Dus..... we wachten gewoon af en dan zal ik de volgende maand opletten of ik het weer krijg.

14. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Afwachten indd.. succes ermee..

15. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep! Dank je wel! Jij ook!

16. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo lees, was hetgeen ik voelde toch wel heel anders dan hoe de meesten hun ei sprong voelen (als jullie het al voelen). Waarschijnlijk moet mijn lichaam nog een beetje zn draai vinden na al die jaren hormonen. Ben er het hele weekend wel zo'n beetje mee bezig geweest..pfff.. Maar ja, ik weet waar ik het voor doe.

17. PriscillaR

19 jul 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste maand dat ik gestopt was met anticonceptie dacht ik ook mijn eisprong te voelen. Denk ook dat het mijn eisprong geweest is want precies 14dagen erna werd ik ongi :( De maanden daarop heb ik niks meer gevoeld en heb ik wel gewoon een eisprong gehad want heb gewoon een normale cyclus. Denk dus dat je lichaam toch een beetje moet wennen en je vandaar van alles voelt..

Groetjes

18. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Puck,

Ik had psies hetzelfde kloddertje slijm met wat rood!

19. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey moi78, was dat je eisprong dan? Of weet jij dat ook nog niet? Heb je dat vaak of ben je ook pas gestopt? Vreemd hoor, je lichaam zit toch maar wonderlijk in elkaar.. Ik wacht het nu maar gewoon af..

20. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Puck,

Was volgens mijn cyclus mijn eisprong... Maar ook net gestopt met de pil, niet om perse zwanger te worden, maar omdat ik mijn lichaam hormonenvrij wil hebben..

Nu nog ongesteld worden... Moet de 25e zijn, maar mijn lichaam geeft andere signalen... Dus als ik over 5 dgn nog niet ben... :(

Deel Deze Pagina