Tijdens zwanger raken geen alcohol en rauw vlees

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sasskia, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Gisteravond, na lekker gourmetten en een glaasje wijn, begon ik mij af te vragen of het verstandig is om tijdens het zwanger raken te stoppen met dat glaasje wijn en het eten van rauw vlees (tartaar, filet americain)

Weet iemand dit?

Groetjes,

Saskia

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou Ik vind van niet..
    Ik ben zelf inmiddels 17 maanden bezig.. moet er niet aan denken dat ik al die tijd mezelf vanalles onzegt zou hebben.

Ik kijk zelf gewoon uit na mijn eisprong met die dingen.

groetjes

3. Nee ik dacht ook niet van niet, maar goed....
    Ik begon er gisteravond zo ineens over te twijfelen.

Liefs

4. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik drink ook lekker mijn glaasje wijn en eet mijn biefstukje hoor.

Als mijn eisprong is geweest dan hou ik er wel zoveel mogelijk rekening mee om geen alchol te drinken, eten daar let niet zo erg op eerlijk gezegd.

Ben nu bijna een jaar bezig en wat Natas zegt klopt helemaal, het moet wel leuk en lekker blijven natuurlijk!

Veel liefs
    Nataly

5. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    De eerste 4 weken van je zwangerschap is er nog geen bloedband tussen jou en je baby. Hierdoor is het onmogelijk dat schadelijke bestanddelen van jouw eten bij je kind terechtkomen.
    Na 4 weken is deze band er wel en dien je zéker de eerste 13 weken goed rekening te houden met wat je eet.
    Dit omdat in deze periode de belangrijke organen etc. gevormd en ontwikkeld worden.

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    nou, maand 1 was ik geheel onthouder van alles wat slecht was! maar daar ben ik snel op teruggekomen. dan heb je echt geen leven..
    ik drink nu 1 glaasje, soms 2 in het weekend en ik eet verder gewoon.. klinkt misschien gek, maar als ik een posi test heb, dan ga ik er natuurlijk wel op letten. maar je weet toch niet hoelang het duurt voordat.. dus gewoon lekker genieten, maar met mate.

7. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    lekker genieten van je glaasje wijn!
    Dat is wat ik nu doe, nu de duivels zijn gearriveerd.
    (dat is tevens het enige goede aan de duivels!)

Groetjes Marie

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen ik bezig was met zwanger worden heb ik gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in had. Het enige wat ik wel heb gedaan is stoppen met roken van te voren. Je kan wel als een monnik gaan leven, maar daar word je nou ook niet vrolijker van toch?
    Groetjes, Anakin.

9. augustus

augustus Niet meer actief

Het moet wel "leuk"blijven natuurlijk.

Ik geniet ook nog heerlijk van een wijntje af en toe.

De gehele onthouding komt hopelijk snel :d

10. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Lekker van je biefstukje, filet americain en wijntje blijven genieten hoor. Ik let altijd in de tweede helft van de cyclus iets meer op (geen slemppartijen dan, maar goed, die behoren toch al een beetje tot het verleden), maar verder graai ik nog lekker elke week een bakje filet americain en gerookte zalm uit de koeling van de ah. Troostprijs omdat het nog steeds niet raak is!

11. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    gerookte zalm? Mag dat ook niet?

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    gewoon doen! Als het misschien langer duurt dan moet je jezelf wel heel veel ontzeggen..
    De eerste 4 weken na bevruchting is er nog geen bloedband.
    Ik heb ook heel 'ceremonieel' toen ik net ontdekt had dat ik weer zwanger was nog een half glaasje rode wijn gedronken om het daarna weer een hele lange tijd te moeten laten..

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Maar misschien heb ik het niet goed begrepen hoor, maar rauw/rood vlees mag je toch niet eten omdat daar een schadelijke bacterie in kan zitten die ongeveer vier tot acht weken in je lichaam blijft zitten? Daarom moet je toch vier weken voor je zwangerschapswens dit heerlijke, oververrukkelijke voedsel laten staan? Omdat anders de bacterie alsnog bij de beeb aankomt.

Moet wel zeggen dat ik hier niet op let hoor, de eerste drie maanden wel, daarna ben ik helemaal los gegaan. Het duurt gemiddeld een jaar voordat je zwanger raakt en ik heb het nodig, anders ben ik mezelf helemaal kwijt.

En een wijntje laat ik absoluut niet meer staan. Ik drink...me mate ;)

liefs kiki

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat heb ik eerlijk gezegt nog nooit gelezen.. maar goed. zoals je weet kun je niet weten of je na 4 weken bevrucht zal worden... dat zou betekenen dat je dat nooit meer mag eten?

nee hoor.. daar doe ik niet aan mee.

Deel Deze Pagina