Dag meiden, ik moet even mijn verhaal kwijt en heb een paar vraagjes. De laatste keer dat ik bij de fert.arts was, is geweest in juni 2006. Toen waren we ook al bijna een jaar bezig, zonder resultaat en op een gegeven moment ook geen ongi meer. Toen een pauze ingelast ivm de bruiloft (niet hoogzwanger willen zijn want ik zou dan maar eens uitgerekend zijn, maar ook niet net zwanger willen zijn en dat ik dan bij het ja-woord moet overgeven...)De arts raadde ons toen aan om weer aan de pil te gaan. Nu 5 maanden na de bruiloft, heb ik 3 ongi's gehad. Nu ben ik 8 dagen overtijd (dag 43 van mijn cyclus) en nog geen ongi te bekennen. Heb al twee negatieve testen gehad.....dus ik ben ook niet zwanger. Tijdens de vorige cyclus heb ik ovutesten geprobeerd, maar heb geen ei kunnen vinden. Heb gisteren de fert.arts gebeld en ik kan (pas) 12 november terecht.....Maar ja misschien dat ik dan meer duidelijkheid krijg of ik uberhaupt wel een ei heb! Dat vraag ik me namelijk ten zeerste af. Dus vanaf 12 november zit ik ook in de MMM, ben benieuwd! Van de ene kant vind ik het best spannend en eng al die onderzoeken en wie weet wat ze vinden....maar van de ander kant zie ik het wel weer als een stapje dichterbij! gaan. En direct na de bruiloft te stoppen zodat ik nog een kansje zou hebben....Nou die heb ik dus 3 keer gehad..maar helaas zonder succes! De gyn heeft me in 2006 al getest op PCO. Maar ze zag geen kralenkrans op mijn eierstokken en heeft ze PCO dus uitgesloten. Wat het dan wel kan zijn is voor mij een raadsel! Nu heb ik dus 12 nov mijn eerstre afspraak weer bij de fert.arts. Vind het erg spannend allemaal! Ik verwacht dat ik eerst een kuurtje Primoluut krijg om mijn ongi op te wekken en vervolgens Clomid. Denk ik....... Welke bijwerkingen heeft Clomid? Ik heb eens gehoord dat iemand er 5 kg van aan was gekomen! Wie heeft dit ook gehad? P.S. Wat is een HSG onderzoek? Liefs Nikkie
Ben benieuwd! Veel succes. Ik heb geen bijwerkingen van clomid gehad, beetje warmte opvliegers, maar zeker geen gewichts toename. en hsg: http://www.stilverlangen.com/onderzoeke ... rzoek1.php
Bedankt Natasja. Ik heb meteen even gekeken op die site, een hele heldere uitleg! Alleen maar warmte opvliegers? Dat valt dan nog wel mee, toch? Heb jij zelf ook een HSG onderzoek gehad? Vond je dit pijnlijk? Op de site van stil verlangen, zeggen ze dat somminge vrouwen het ervaren als een flinke menstruatiekramp.....
Nee meer echt niet, maar had ook de laagste dosis. Later nog 1 ronde hormonen gespoten, daar werd ik alleen erg moe van. Ja heb ook de hsg gehad, was heel even erg pijnlijk maar dat trok snel weg. Vond het wel te doen!
Heel veel succes meid! Hoop dat alles goed komt! Ik slik clomid 100, heb ook last van warmteopwellingen en lichtflikkeringen. Maar dit duurt maar een paar dagen. Valt erg mee dus!
Nikkie succes hoor! Hebben ze bij jou ook al de hormoonwaardes gestest via het bloed? Anders zou je daar vooraf even kunnen laten doen misschien. Ik hoop dat alles goed komt met je cyclus, en je snel zwanger bent. Ik ga je volgen!
heey meiden, alvast bedankt voor jullie reacties, erg lief! Ik heb mijn bloed nog niet laten testen op hormoonwaarden. Ik denk dat ze dit 12 november gaan doen....ben benieuwd wat voor traject ik ga volgen. Ik hou jullie op de hoogte!
hoi nikkie, ik heb geen PCO maar had ook geen "spontane" eisprong. Ik heb 6 rondes Clomid geslikt, waarvan 2 met 100mg. Van die 100mg had ik wel wat bijwerkingen (de eerste maand ben ik een week depri geweest maar ik had op dat moment een paar teleurstellingen te verwerken en ik denk dat de medicijnen dat hebben versterkt). Ik had regelmatig een bedorven smaak in mijn mond (staat niet als zijnde bijwerking in de bijsluiter maar ik heb er geen last meer van sinds ik van de Clomid af ben) en af en toe opvliegers en lichtflitsen. Gewichtstoename heb ik ook geen last van gehad. Succes in de MMM, ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden!
heey MielenL, Bedankt voor je antwoord. Wat was bij jou de oorzaak dat je geen spontane eisprong had? Wat hebben ze er aan gedaan, of was alleen Clomid 100 mg al voldoende? PAlsnog proficiat met je zwangerschap!
thanks! De oorzaak weet ik eigenlijk niet, ik geloof dat ze het gegooid hebben op een verstoring in de hormoonhuishouding. Ik ben dan ook een jaar of 16/17 aan de pil geweest. Met Clomid 50 had ik al een eisprong, maar de 4e ronde sprong hij niet en werd het een cyste. Daarom moest ik een maandje pauze houden (waarin ik, vreemd genoeg, WEL een spontane eisprong had) en daarna met Clomid 100 beginnen.
Dat zou bij mij ook kunnen zijn, een verstoorde hormoonhuishouding. Ik slik de pil 15 jaar dus dat is al een behoorlijke tijd. Voordat ik de pil slikte was ik altijd, op het halve uur af (!), ongi. Tja, niet meer voor te stellen zeg!
Ik had net bij het afvegen wat licht bruin op mijn papiertje.......Heb nu voor de zekerheid een tampon ingedaan. Ik ben benieuwd! Zou ik dan toch ongesteld worden op dag 44?
Oei jij ook al bruinverlies Nou het is te hopen dat je snel zekerheid krijgt! Ik heb zelf 12 dagen met bruinverlies gelopen en pas vandaag is het doorgezet, die onzekerheid is vreselijk! Hopelijk is het wat anders (een innestellingsbloeding?) Succes, ik ben benieuwd! p.s. je hebt een pb-tje
Zojuist een tampontest gedaan en daar zat ook best wat bruinverlies op.....dus ik denk dat mijn ongi eraan staat te komen! Ik heb mijn banner al aangepast, maar het moet nog wel "doorbreken". Ik ben benieuwd! Ik reken niet meer op een innestelingsbloeding.... Nu afwachten maar. Ik probeer nu minder op de site te komen. Ik ben er veel te veel mee bezig. 12 november moet ik naar de arts, dan hou ik jullie op de hoogte. Veel succes allemaal! Liefs Nikkie
@ Nikkie, veel succes bij de fert.arts! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen. Wel typisch dat je voor de pil wel stipt nauwkeurig was. Ze zullen je vast wel bloed gaan laten prikken dan... Ik ga voor je duimen dat je ongi dan maar snel gaat doorzetten! Dan kun je tenminste weer verder! Liefs Jelske
Heey Jelske, Ja van mij mag mijn ongi ook doorzetten, dan weet ik voor dit moment waar ik aan toe ben! Dit half/half is ook niks. Ja nu maar wachten tot 12 november. Ik hoop dat ze meteen bloed gaan prikken en eventueel starten met Clomid voor mijn eitjes te laten rijpen...... Dan maak ik eindelijk ook een kansje... Jij ook veel succes Jelske! Liefs Nikkie
Ze zullen eerst de uitslagen moeten hebben denk voordat ze met Clomid kunnen starten meid. Ze moeten eerst weten waar het vandaan komt dat je zo'n lange cyclus hebt.
Bij mij hebben ze bloed geprikt en een inwending onderzoek gedaan. Toen kon hij daaruit concluderen wat er aan de hand was en toen is een behandelplan opgesteld.