Wat voel je nog wel/niet bij een ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RoosW87, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bij mijn dochter heb ik hem gehad en ik voelde niks meer.
    De persweeen ook niet.. en 5u na de bevalling nog niks

2. jeshh

jeshh Niet meer actief

Overpeinzing... Dat je je niet kunt voorstellen dat een wee nog pijnlijker is dan een schaar die precies daar een knip zet. Dat je die knip echt niet voelt. Echt, daar kan ik me gewoon helemaal niets bij voorstellen ;)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb zelf geen knip gehad maar de boel is daar zo onder spanning dat ik me wel kan voorstellen dat je er niks van voelt. Van het inscheuren voel je ook niks en dat kan nog ingrijpender zijn dan een knip.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij de ruggenprik voelde ik helemaal niks meer. Kon mijn tenen niet eens meer bewegen. Weeën zag ik alleen op de monitor.

Persweeën knalden er wel doorheen en was dan ook met 8 minuten persen geboren.

Uur na de geboorte is de prik pas uitgezet, nog eens bijna 2 uur later had ik weer genoeg gevoel in mijn lichaam om heel voorzichtig te gaan douchen.

Deze keer wil ik geen ruggenprik, het zetten deed verschrikkelijk veel pijn, ging bijna van m'n stokje. Kreeg ook koorts waardoor ik een nacht moest blijven.

5. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Vanaf het moment dat de prik goed werkte voelde ik niets meer. Geen weeën, geen persweeën, geen knip. Bevalling duurde wel langer omdat ik de persweeën ook niet voelde...

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    2x met prik bevallen
    Ik zeg ideaal
    Je voelt de druk nog wel dat je moet persen maar zonder de pijn!
    Benen worden wel zwaar maar daar hebben ze beugels voor
    Het "staan" van het hoofd was wel duidelijk aanwezig
    Maar wie weet hoeveel pijn dit zonder prik zou hebben gedaan
    Bij de tweede keer ging het zetten wel lastig

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lijkt me wel fijn als je door een ruggenprik tussndoor nog even kunt slapen ofzo. Hier is het nog niet zo ver, maar ben benieuwd. Ben niet tegen pijnstillend en kijk op dat moment zelf wel hoe of wat!
    Wat ik vooral verschrikkelijk hoop tijdens de bevalling: dat er ook een beetje tijd en ruimte is voor humor! Mijn man en ik kunnen soms samen echt zo veel lol hebben om iets, ik hoop echt dat we van die momenten ook tijdens de bevalling meemaken en de sfeer relaxed blijft!

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een uur lang ongeveer niks gevoeld. Toen kwam de pijn er dwars door heen hoe hoog hij ook stond (moet je nagaan hoe stuk ik was gegaan zonder ruggenprik)

Weeën en mn persweeen voelde ik duidelijk. Ook geperst met dat ding aan. Hechten voelde ik daarna niet.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een uur lang ongeveer niks gevoeld. Toen kwam de pijn er dwars door heen hoe hoog hij ook stond (moet je nagaan hoe stuk ik was gegaan zonder ruggenprik)

Weeën en mn persweeen voelde ik duidelijk. Ook geperst met dat ding aan. Hechten voelde ik daarna niet.

Deel Deze Pagina