hellup!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lousje, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousje

Lousje Lid

23 jun 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraagje; Ik heb de borstvoeding afgebouwd en heb 3 dagen per voeding aangehouden. Dat ging de hele tijd goed, had geen last van stuwing. Toen ik op 4 van de 6 flesjes zat (dus nog 2 keer bv gaf) toen had ik het idee dat er te weinig melk in mijn borsten zat, ze dronk ook langer dan normaal en bleef huilen. Ik dacht dus dat ze nog honger had omdat ik niet voldoende melk meer aanmaakte. Daarom ben ik meteen gestopt met die laatste 2 borstvoedingen. Nu; een paar dagen later, heb ik ineens wel last van stuwing rechts (en harde schijven). Kunnen jullie me vertellen wat ik nu het beste kan doen???? Kan ik bijvoorbeeld nog 1 keer per dag borstvoeding geven? Zo ja, moet het dan alleen rechts? En hoelang moet ik dat dan volhouden? Hoe kan het dan zijn dat de productie dan alsnog afloopt? Of is het voldoende om er af en toe onder de douche zelf wat melk uit te halen?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Je bent érg snel afgebouwd, en zeker bij die laatste stap denk ik dat je te snel bent afgebouwd. Je borsten trekken dat niet, en je hebt kans dat er melkkanaaltjes verstopt raken.

Wat helpt? Baby aanleggen en borst zo goed mogelijk leeg laten drinken. Dit doe je tot je van die harde plekken af bent. Pas als het stabiel is, kun je overwegen om weer verder te gaan met afbouwen.
    Als ze na het drinken nog honger heeft, kun je daarna een flesje geven.
    Als ze helemaal niet meer bij je wil drinken, zul je het met kolven en onder de douche masseren moeten zien op te lossen. Maar die melk moet eruit.

En wat ik vooral zou doen, is advies inwinnen bij een lactatiekundige. Het laatste waar je nu op zit te wachten is een borstontsteking. En de grootste kans om die op te lopen, is door te snel afbouwen...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oe, wat snel zeg! 3 dagen per voeding? Wie heeft je dat geadviseerd?

Doe maar zoals Bri zegt; gewoon aanleggen of kolven tot de harde plekken weg zijn.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Helemaal eens met mijn voorgangsters. Per voeding 7 tot 10 dagen aanhouden voor afbouwen.

Deel Deze Pagina