Hier weer een onzekere muts... Mijn man en ik zijn nu iets meer dan een jaar bezig met zwanger worden... lutk niet helemaal en zijn er in december achter gekomen bij de gyn dat t zaad van mijn man niet goed is (weinig en matig bewegelijk) Ik ben aan de clomid gegaan om mijn cyclus te regelen, nu mijn 5e ronde clomid er op zitten, 2e ronde 150mg... Vorige cyclus de eerste IUI gehad, jammer genoeg zijn we er achter gekomen dat mijn eitje niet is gesprongen toen ik de pregnyl had gespoten. Dat niet gesprongen eitje heeft zich nu ondertussen tot een cyste van 6cm gevormd. Deze groeit ongeveer 1cm per 3 dagen. Afgelopen donderdag had ik flinke buikpijn en wat bloedverlies, helder rood. Vrijdag bij de gyn geweest, cyste zit nog op zijn plaats... er was nu alleen een hoop vocht rond mn baarmoeder te zien wat duid op een eisprong... Wat naar mijn idee vreemd is, ik krijg folikel metingen, hier hebben ze geen eitje op zien groeien, maar volgens de gyn kan t eitje ook achter mn cyste hebben gezeten waardoor t niet te zien was... Dinsdag bloed prikken om te zien of ik daadwerkelijk een eitje heb gehad. Nu heb ik sinds gister avond weer bloedverlies, het is erg weinig maar toch echt aanwezig als ik het toilet bezoek bij het afvegen... Het blijft aan houden :S Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips? Moet ik dit als een menstruatie rekenen? Waar komt dat bloed anders vandaan? Voor een menstruatie is t eigenlijk nog veels te vroeg, zit op CD22, mogelijk 5DPO (ALS ik een eitje heb gehad!) Pls iemand die mij wat gerust kan stelle, of iets duidelijkheid kan geven?
Ik heb zelf twee grote cystes gehad, ook na Clomid-gebruik. Als je net een eisprong zou hebben gehad, kun je het bloedverlies niet als menstruatie rekenen. Want dat zou dan niet kloppen met je cyclus. Cystes schoppen je lichaam hormonaal gezien wel helemaal in de war, dus het zou kunnen dat het bloedverlies daardoor veroorzaakt wordt. Je progesteronwaarde kan ook te laag zijn, waardoor je na je eisprong bloedverlies krijgt.
Thnx jippie Dinsdag moet ik progesteron laten prikken, woensdag heb ik een bel afspraak dus dan zullen we t zien... Mijn gyn had idd al verteld dat zon cyste je hormonen flink in de war kan schoppen...
Hey meis Toen ik je PB las heb ik meteen op de link geklikt en het eerste waar ik aan dacht waren afwijkende hormoonwaardes door de cyste. Daar kan het bloedverlies van komen. Een andere oorzaak is misschien dat je toch een eitje verstopt had achter je cyste die nu te laat springt en daardoor een ovulatiebloeding veroorzaakt. Meis ik kan je natuurlijk niet 100% vertellen wat er aan de hand is,, maar ik hoop echt voor jullie dat jullie snel goed nieuws krijgen. Liefs N.
Hey meis thnx voor je reactie!! Ovulatie zal het nu niet meer zijn, die is al geweest volgens de gyn ivm dat ik afgelopen vrijdag met de echo was er al een hoop vocht om mn baarmoeder te zien wat duid op een eisprong. Ik gok zelf eerder op mn hormonsters, dat die gek aan t doen zijn...
Hey meid, Het klinkt allemaal wel logisch dat door die cyste je lichaam niet kan doen wat hij hoort te doen. Daardoor raakt alles dan in de war. Ik hoop dat het gauw allemaal weer wat duidelijker voor je gaat worden. Liefs
Net de gyn gebeld voor duidelijkheid... Ze weten niet waar t vandaan kan komen, zolang ik geen buikpijn heb (ivm de cyste) geen reden om me zorgen te maken.