Dames, Een vraag waar ik al een tijdje een beetje mee zit. Ik heb volgensmij een normale hoeveelheid afscheiding(wat meer dan voordat ik zwanger was). Maar deze droogt donker op. Soms donkergeel maar het neigt ook wel eens een beetje naar bruin. Ik heb het dan over af en toe en het is ook maar een klein beetje. Wel heb ik gehoord dat wanneer je afscheiding deze kleur heeft dat dat niet goed is. Wordt dan bedoeld dat het altijd een andere kleur heeft of zou er bij mij ook iets niet goed zijn. Ik ben +/- 22 weken zwanger en ik voel me prima en de baby voel ik ook iedere dag lekker spartelen. Kan iemand me misschien meer vertellen...?
Ik weet dat je meer afscheiding kan krijgen en dat dat ook wel van kleur en structuur kan veranderen in de loop van je zwangerschap. Maar of er met dat van jou iets mis is weet ik niet. Anders vraag je het even een je vk of je huisarts.
Ik zou er een arts naar laten kijken, afscheiding behoort wit/transparant te zijn en als het opdroogt kan het naar het gelige neigen...maar licht bruin? Ik zou het toch ff laten tjekke.
Afscheiding hoort gewoon wit te zijn, als het opdroogd kan het idd gelig worden. Als je de baby elke dag voelt zou ik me er niet té druk om maken, maar zou het voor de zekerheid wel even navragen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet volgende week toch naar de VK dan vraag ik het gelijk wel even... Hoop dat ik dan niet in mijn ondergoed hoef laten te kijken haha
vochtig kan het ook nog gelig zijn hoor helemaal tijdens zwangerschap hoeft nog niks te betekenen je moet echt kijken naar de natte toestand want kan door zoveel dingen beinvloed wordne met opdrogen door bijv een andere onderbroek oid. pas als het nat en heel donker of zelfs groen is dan is het niet goed en kun je schimmelinfectie hebben kunnen ze dmv heel klein testje zo zien. maar ook dit is geen ramp hoor en kun je rustig mee lopen is alleen voor jou vervelend. gewoon ff checken dan bij de vk. bij mij is het ook vaak geel maar is niks aan de hand en ook als dit opdroogt word het donker in me broekje. heb dit gevraagd ze heeft gekeken naar schimmel maar was niks. hoort er dus bij.
Ik hoor ook altijd als je afscheiding anders ruikt of ee nandere kleur krijgt even na laten kijken. kunnen meerdere dingen zijn. Ik zou even langs de ha of de vk gaan hiermee.