Dag dames, Ik ben de laatste tijd erg onzeker: Ik was van de pil overgestapt naar de Mirena (vanwege constante doorbraakbloedingen), toen me dat niet beviel (bleef hetzelfde) ben ik weer terug gegaan naar de pil. Ik wist dat je ongesteld moest zijn om te beginnen met de pil en anders 7 dagen andere anticonceptie gebruiken, dit heb ik niet gedaan omdat ik dacht dat ik ongesteld was, heb er geen rekening mee gehouden dat dit niet het geval was. Sinds voor ik daarachter kwam heb ik al last: eetbuien, vlagen van misselijkheid, stemmingwisselingen, vreselijke hoofdpijn, branderige ogen, last van mijn darmen, opgezette buik...etc. Ik wist bijna voor 99% zeker dat ik zwanger moest zijn, dat gevoel had ik. Nu ben ik dus wel ongesteld geworden (maandag) 1 dag erg en daarna vrij weinig En ik heb een test gedaan: negatief.. Nu zullen jullie wel denken wat zeur je nou...maar ik hoor zo vaak om me heen dat sommige wel ongesteld worden....ik durf niet zo goed naar de dokter te gaan want die zal zich ook wel afvragen wat mij bezielt. Maar mijn lichaam is echt 'anders' mijn gevoel zegt echt dat ik zwanger ben...wie heeft hier ervaring mee? Groetjes Mien
Hallo Ik heb dit wel is vaker gehoort dat je door een spiraaltje heen zwanger kunt worden dan kan het spiraaltje scheef zitten ofzo , als ik jou was zal ik toch even naar de dokter gaan dan zeg je gewoon dat je het toch niet vertrouwt Liefs
Hoi Miens, Als je het niet vertrouwd; zeker naar de huisarts gaan! Maar... soms is het ook zo dat je er zo mee bezig bent (aangezien je misschien toch telkens blijft denken aan het onveilige geklus zeg maar..haha) dat het voorkomt dat je lichaam je voor de gek houdt omdat je er te veel mee bezig bent? Ik schat de kans dat je zwanger bent ook best klein in aangezien je normaal wat bloed bent verloren na het verwijderen spiraal en je daarna toch gewoon een keer ongesteld bent geworden + je hebt een nagatieve test... De meeste vrouwen die ongesteld blijken te worden tijdens de zwangerschap verwachten het dus ook niet en testen niet; jij wel... maar als je blijft twijfelen en je lichaam je niet met rust laat zou ik als ik jou was volgende week overnieuw testen of naar de huisarts gaan. Maar nogmaals; vertrouw op je eigen gevoel! Suc6 ermee!
Het kan inderdaad heel goed tussen mn oren zitten.. Ben van het spiraal en stoppen van de pil best wat afgevallen, en ik woog al niet veel voor mijn lengte, daar was ik dus helemaal niet blij mee. Maar alles is dun behalve me buik, vooral bij mn blaas lijkt het wat boller. Maarja jullie hebben gelijk, ik kan toch beter naar de dokter gaan. Heel erg bedankt voor de reacties!