Hallo dames, Mischien dat sommige al een beetje weten wat er momenteel speelt, maar graag wil ik van meerdere een advies. Al langer dan een jaar loop ik rond met "moedergevoelens". Maar steeds wordt het uitgesteld. Nu ga ik per 1 november beginnen bij me nieuwe baas. Eerst krijg ik een contract tot maart en daarna wordt er gekeken of dit contract wordt verlengd met jaar of vast contact. Ik zou graag per Januari willen stoppen met de pil, maar stel je voor dat het wel in 1x raak is (al zal de kans klein zijn). Dat zou betekenen dat ik het oneveer in maart/april wel zou moeten vertellen.. (ne nadat mijn contact verlengd is) Ik ben bang dat de werksfeer dan verstoord zal zijn. Toen ze me aannamen dachten ze natuurlijk nooit dat een meisje van 20 jaar al zulke sterke moedergevoelens zou hebben. Hoop dat iemand me wat advies kan geven of me wat moed kan toespreken.
Hoi Koppel, Ik had ook die moedergevoelens toen ik 21 was. Ik ben ook met de pil gestopt in juli 2005 en helaas tot op heden nog niet zwanger. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat er altijd wel werk is en zwanger worden gaat niet altijd vanzelf. Natuurlijk bij de meeste mensen wel. Ik heb me ook altijd vast gehouden aan vastcontract etc., maar soms loopt het toch anders. Wil je heel veel succes wensen bij je nieuwe baan en ik zou zeker niet je kinderwens er voor laten liggen. liefs vruchtje
Als jullie er allebei over uit zijn dat jullie samen een kindje willen zou ik er gewoon voor gaan en je niet tegen laten houden door het contract. De kans is heel klein dat het meteen in een ronde lukt en zolang je maar door je proefperiode heen bent, ach... Succes met zwanger worden en met je nieuwe baan!
ja ik zou er ook lekker voor gaan! ik vind dat je werkgever tegen die tijd er niks negatiefs over mag zeggen succes meid, groetjes mounia
Geloof het of niet maar je hoeft pas te vertellen dat je zwanger bent 3 weken voor je verlof...wettelijk bepaald. Tja tegen die tijd ziet iedereen het al....maar je moet nix bij 12 a 13 weken.. 8) Ik heb zelf ook me baby wens uitgesteld 1 jaar. SPIJT ALS HAREN OP ME HOOFD. Nooit je geluk laten beinvloeden door je werkgever ze zijn bikkelhard ja. Maar je denkt toch niet dat als jij wacht en later begint en je tijdelijke contract loopt weer ten einde (vast contract na een half jaar is in elke branche een hoge uitzondering..) en je bent net zwanger dat ze je dan anders gaan behandelen omdat je dan 1 1/2 jaar er werkt...nee hoor... Maar het is jou beslissing en die kunne wij niet voor je nemen...maar ik zou het niet doen suc6
ik weet niet in wat voor branche je werkt maar zou je niet door je baas tegen laten houden! je weet nooit of het lukt en wanneer dus gewoon stoppen met de pil als jullie er aan toe zijn...
Hoi Koppel, Begrijp wel dat het lastig is. Heb dat zelf ook als ik er aan denk dat ik het zou moeten vertellen ooit tegen mijn baas. Maar ik ben het met de andere damens eens dat je je niet moet laten weer houden door een baas. Zeker niet als het een groot bedrijf is. Vind dat altijd zo'n overdreven gedoe, dat mensen het asociaal vinden als je zwanger wordt. Wat zijn nou die drie maandjes verlof op een leven van een werk nemer. Wordt daar echt een beetje moe van maar ja ik begrijp wel dat het lastig is en dat het voelt alsof je een goede werk relatie verstoord. Veel succes he, Groetjes Elba
ik zou gewoon gaan proberen zwanger te worden, ik ben 1 september bij een nw baan begonnen en ook gestopt met de pil, zit nu voor de 3e ronde hopelijk lukt het snel, maar misschien duurt het nog een tijd en je zal dan maar eerst een jaar wachten en dan lukt het ook niet meteen ik zie er ook wel tegenop om als ik zwanger ben het te vertellen, maar dat zien we dan wel eerst maar zwanger worden.....
Wow zoveel reacties alweer! En ook alleen maar reacties die ik hoopde te lezen Ik twijfel nu stukken minder! Ergens in 2008 gaat het toch zeker wel gebeuren.. en ja.. dat vertellen. Moet ik maar even doorheen bijten. Dankjewel dames!
Ik zou ook gewoon ervoor gaan hoor. Ik heb zelf gemerkt dat er altijd wel iets is om het niet te doen. Maar als je het graag wil waarom niet?