vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wisti, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hallo,

Ik heb een vraagje over een zwangerschapstest.
    Ik heb nu twee weken geleden een iui behandeling gehad, Dit was voor mij de tweede keer. Nou heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en daar kwam een heel licht streepje Dus dan zou je zeggen en streep is een streep. Dat had ik zelf ook, maar omdat ik nu 2 jaar en 9 maanden bezig bent blijf je toch altijd sceptisch. Ik ben vervolgens naar het gyn. gegaan en daar weer een zwangerschapstest gedaan. 2 uur later reeg ik te horen dat het een twijfel is omdat het streepje zo licht is. Volgens mij gyn. kan het zijn dat ik zwanger ben f dat ik het geweest ben maar dat het niet gepakt heeft.

Nou is mijn vraag, Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik weet dat ik een paar dagen moet afwachten maar ik ben zo zenuwachtig. Ook ben ik blij dat ik mijn verhaal kwijt kan.

Groetjes Chantal

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Chantal,
    Ik had dan geen vaag streepje maar gewoon een dikke plus maar ben wel bekend met TE weinig hCG en dus een vroege mk.
    Het kan inderdaad zo zijn dat je te weinig hCG aanmaakt en het dus geen goede zwangerschap is MAAR....het kan zeker ook zo zijn dat jouw hCG gewoon wat later op gang komt.
    Ik snap niet dat ze je geen bloedtest hebben voorgesteld...dat biedt duidelijkheid.
    Anders gewoon naar vragen hoor! Dan weet je ten minste waar je aan toe bent.
    Sterkte!
    Elmo

3. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    bedankt voor je snelle reactie. Het is helaas niet hetgene wat ik wil horen, maar ik ben bang dat je gelijk heb.
    Ik heb ook aan de gyn gevraagd of ik nou een zwangerschap moet uitsluiten maar dat was gelukkig niet het geval. Ik met nu tot maandag wachten om te testen zei de gyn maar waarschijnlijk gooi ik er morgen weer een tegen aan.

Groetjes Chantal

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb hier al heel vaak vage streepjes voorbij zien komen waarbij die meiden echt zwanger waren hoor!
    Dus de moed nog niet opgeven.
    Geen bloed is goed!
    Gewoon weer testen morgen en dan maandag weer...misschien is hij morgen al iets duidelijker!
    Ik duim voor je meid!
    Elmo

5. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Maar is het niet zo dan dat als je een mk heb gehad dat je gelijk gaat bloeden?

Sorry voor de vragen hoor maar het is bijna niet uit te houden hier.

Groetjes

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij een mk hoef je helemaal niet meteen te gaan bloeden (missed abortion noemen ze dat).
    Er zijn (helaas) zoveel varianten van een niet goed lopende zwangerschap.
    Heb je nog getest vandaag? Succes meid!
    Elmo

7. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hai Elmo,

Ja ik heb vandaag weer twee keer getest. 1 keer met een eigen merk en een keer met Clear Bleu digital. Beide gaven aan dat ik hartstikke zwanger ben.

Dus eigenlijk moet ik nu juichen. Maar omdat de gyn heeft gezegd dat het misschien fout is gegaan ben ik een beetje bang dat ik niet zwanger ben. En dat allemaal omdat mijn hsg te laag is.

groetjes

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    misschien een domme vraag hoor maar kan het niet zo zijn dat je nog te weinig hcg aanmaakt ?
    en dat a;s je bijvoorbeeld dinsdag zou testen de 2e streep donkerder is ?

L>sybje

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Was eigenlijk hetzelfde aan het denken... als je eerst heel onduidelijk test en je test nu duidelijk positief, dan zou je toch denken dat je HCG gestegen is en dat je dan toch zwanger bent.

Als je een miskraam hebt gehad stijgt je HCG toch niet zou je denken? Of zie ik dat nu verkeerd? Ik hoop voor jou echt dat je gewoon zwanger bent! :thumup:

10. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Morgen ga ik proberen om een afspraak te maken met de gyn. Wordt namelijk gek van mezelf. Ik wil nu wel eens duidelijkheid.

Zodra ik meer weet zal ik zal ik het jullie laten weten.

Bedankt voor jullie reactie's

groetjes

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Succes morgen Wisti!
    Maar ik denk dat je gewoon zwanger bent!

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    en heb je nog een afspraak kunnen maken wisti ?

L.sybje

13. Wisti

Wisti Lid

22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Ik had vanmorgen weer een test gedaan en het streepje kon niet donkerder. Dus de gyn vertelde mij dat ik niet hoef langs te komen en dat ik hartstikke zwanger ben. 7 december heb ik mijn eerste echo. Eindelijk na 2 jaar en 9 maanden is het eindelijk zover:

IK BEN ZWANGER

Ik kan het nog steeds n iet bevatten, ik ben zo ongelofelijk blij.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ wisti :gefeliciteerd !
    geniet er van meis !

L.sybje

15. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    gefeliciteerd wisti!
    na zo'n lange tijd eindelijk positief nieuws.
    geniet er van en op naar 7 december
    kuzz

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

gefeliciteerd zeg! SUPER :)

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Super! Gefeliciteerd!