Hoeveel weken boven schaambot?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik lig nog wel eens op mijn buik, maar wel steeds minder en met 1 been opgetrokken. Dit zal nu nog niet zoveel kwaad kunnen, omdat de baarmoeder nog niet zo boven mn schaambot uitkomt.

    Nu vroeg ik me af met hoeveel weken de baarmoeder gemiddeld boven je schaambot uitkomt. Ik had het ergens gelezen maar kon het niet meer vinden.

    Kan iemand even mijn geheugen opfrissen?
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik slaap altijd op mijn buik, bij de tweede zelfs tot 34 weken en kan helemaal geen kwaad :D
    Normaal zit je baarmoeder tot 12 weken onder t bot, daarna groeit ie naar boven.
    Bij een tweede groeit ie vaak wat sneller.
    Bij mij zit ie nu 2 vingers onder mn navel.
     
  3. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Kan dat echt geen kwaad? Ik ben dan met mn overbezorgde hoofd bang dat het geen ruimte heeft om te groeien enzo?

    Ik ben van mezelf al niet heel dun, dus ik lig dan wel echt op mijn buik zelf.. normaal wordt het wat meer verdeeld over je lichaam denk ik.

    12 weken was het gemiddeld ja, dat dacht ik al..

    Ik slaap eerlijk gezegd al vanaf 5-6 weken niet meer hetzelfde als hiervoor.
    Zoveel mogelijk op mijn zij en altijd een been omhoog als ik op mn buik draai. Hier ben ik zo mee bezig dat ik het idee heb dat ik maar heel licht slaap..
    Dit is dus allemaal niet nodig?
     
  4. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nee, dat is niet nodig.
    Ik slaap nog steeds half op m´n buik, en ik heb echt vééél buik.
    Recht op m´n buik kan niet, sowieso niet omdat het zeer doet maar ook omdat ik dan met de rest van m´n lijf boven het matras zou blijven liggen, beetje alsof je op een basketbal gaat liggen :)

    Maar bij 9 weken komt je baarmoeder (gemiddeld gezien) nog niet boven je schaamheuvel uit, dus zelfs als je er straks rekening mee wilt houden kun je voorlopig nog gewoon lekker slapen.

    En ruimte om te groeien heeft je kindje eigenlijk altijd wel. Zelfs als je heel strakke, getrainde buikspieren hebt vind je kindje ruimte om te groeien.
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee joh!
    Ik snap je wel, ik dacht ook dat het niet goed zou zijn maar mijn vk stelde me gerust dat de baby wel zou protesteren naar mate de tijd voordert.
    Ze zei ook het kan helemaal geen kwaad, alleen word t voor jezelf later niet meer zo prettig.
    Geniet nog maar even van op je buik liggen! Haha!
    Dat doe ik ook zolang het nog kan!:D
     

Deel Deze Pagina