Wat voeren jullie je kat/kitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo,

Wij hebben een kitten en die kreeg vannuit waar ze geboren is altijd wiskas te eten. Nu stinkt ze flink en laat ook veel poepjes. Nu las ik dat dit door de voeding kan komen. Maar er is zoveel voeding op de markt dat ik niet zo goed weet welke ik moet nemen. Zelf dacht ik aan Royal canin. Maar ja dat is best alweer prijzig. Dus ben ik benieuwd wat jullie je katten voeren en of jullie tips hebben !

Groetjes

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

De prijs van royal canin valt reuzemee want daar eten ze veel minder van.
    Je moet wel de grote zakken kopen dan.. Niet de kilo-zakken en je houden aan de aangegeven hoeveelheden.
    Dan ben je ong even duur uit als met whiskas.

Maar bij ons stonken ze van RC nog meer dan van whiskas...
    Ze poepten wel veel minder (scheelt dus ook weer in je kattenbakkorrels) maar ALS ze poepten was het pure chemische oorlogsvoering.
    (Minder poepen betekent wel dat er minder onverteerbare deeltjes in zitten en dat lijkt me wel goed)
    Tegenwoordig eten ze wat de pot schaft want onze bezorger bezorgt niet aan deze kant van rotterdam :(

RC kun je het beste online bestellen bij een bezorgservice en dan de tig-kilo-zakken (hersluitbaar ook)

3. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier ook Royal canin sensibble voorl onze 2 htk katten en 2 ragdolls. Geen last van stikkende katten

4. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Helemaal eens met Sasia hierboven ^

Een zak RC kost iets van 55 euro per 10 kg, maar met onze "gemiddelde" huiskat van 4 kg doe ik er ong 5 maanden mee, en ben er erg tevreden over, ze zijn gewoon gezond (heb nog een kortharige pers die ik RC30 geef).
    Je kunt je ook laten informeren bij de dierenzaak, wat zij voor jou de beste oplossing vinden.

5. Username

Username Niet meer actief

Onze katten krijgen Royal Canin. Helemaal niet veel duurder. We wegen af, volgens onze Noorse Boskat altijd te weinig, en doen lang met een grote zak.
    We hebben een tijdje gewone supermarkt brokken gegeven, want dat was makkelijker in aanschaf, daar komen we elke week. Maar na een paar weken werden we zo beroerd van de gruwelijke geuren die uit de kattenbak kwamen dat we heel snel terug gegaan zijn naar Royal Canin ;)

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hebben 3 katten en ze krijgen allemaal Royal Canin. Doen ze het heel goed op. Ik heb ook Hills gehad en Felix maar dan moesten ze veel vaker naar de kattenbak en het stonk enorm. Wij doen bijna 2 maanden met een zak van 10 kilo, voor 3 katten dus. Ze hebben onbeperkt brokken in hun bakje en eten wanneer ze zin hebben.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier krijgen onze 3 katten felix, bevalt ook prima

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Oke dus positive ervaringen! Mooi zo ;) en ja het is natuurlijk dat je langer met zo'n zak doet. Ik heb gewoon een huis tuin en keuken kat. De vorige kwam uit het asiel en at niets anders dan wiskas. Dus die kreeg dat altijd.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier krijgen onze katten afwisselend, voornamelijk whiskas, maar ook tompoes en aldi brokken,.. En geen last van stinkende katten,..
    met af en toe nat vlees..

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier krijgen onze katten de droge brokken van Purina One. Geen stinkende poep en zijn super gezond. Hiervoor Royal Canin, maar Purina One was net even wat makkelijker om aan te komen.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier royal canin.

Als je het iets goedkoper zoekt is prins ook een hele goede.

Ook kun je is vers vlees proberen (nee geen blikjes of kuipjes nat prut dit is 80% % water. .. is een extra bakje water gezonder)

Persoonlijk zou ik nooit voor whiskas oid gaan. Dit vinden ze vaak heel lekker door het hoge zout gehalte en alle toevoegingen die op ten duur voor ernstige klachten en nierfalen kunnen leiden!

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Onze katten krijgen Fokker adult rijst/kip, ongeveer €50 voor een zak van 10 kilo.

13. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier krijgen ze geen brokken maar KVV. Kant en klaar vers vlees. Zoals bijv smuldier. Diepvrievoer wat ze oa bij jumbo en c1000 verkopen.
    Pakje van 400 gram kost 60 cent en ik doe er met 2 katten zo'n 1,5 tot 2 dagen mee.
    Er zit geen toe gevoegde rotzooi in. Alles wat ze nodig hebben en dat merk je ook. Ze zien er super uit, geen gekots of haarballen, verharen nauwelijks, heel weinig ontlasting en wat er in de bak ligt, stinkt niet. Geen tandsteen.
    Wegens omstandigheden hebben ze noodgedwongen een maandje op brok gestaan. Wat een verschil. Ze dronken als een gek en bak was veeel natter en stonk meer dan met vlees. Ik heb een blaasgruiskater die eigenlijk op speciaal voer moet. Met vlees gaat het super.

15. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik geef mijn katten kvv van Bibi. Gemalen rauw vlees wat je in de diepvries bewaart.
    Dat de poep van katten stinkt komt door dat ze voer krijgem wat ze niet kunnen verteren, zoals graan. In zelfs Royal Canin zit maar een paar % vlees en de rest graan. Als je dan de prijs van royal canin bekijkt kan je beter voor kvv kiezen.

Nog een voordeel, ze plassen ook minder en minder kans op blaasgruis. Wanneer ze brokken eten hebben ze namelijk vele malen meer water nodig dan als ze rauw vlees eten.
    Als mijn katten kvv eten drinken ze met zn 4en nog geen eens 1 waterbakje leeg terwijl als ze een dagje brokken krijgen het halverwege de dag al bijgevuld moet worden. In de kattenbak merk ik het ook, meer poep, zachtere poep en stinkend, en ook meer plasjes.

Ohja whiskas kan je beter laten liggen, er was een onderzoek gedaan naar de ingredienten en eigenlijk kan je het geen kattenvoer meer noemen. Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek kan vinden

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vriendin van mij had dat ook met dr blaasgruiskatje trouwens.

Vervelende is dat onze lokale suup het niet verkoopt :(

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Helemaal mee eens! Whiskas voeren aan je kat is eigenlijk hetzelfde als wanneer wij dagelijks naar de MacD zouden gaan. Super slecht dus. Katten zijn van nature vleeseters, dus zoek brokken met een zo'n hoog mogelijk vlees gehalte (bijvoorbeeld Applaws of Orijen) of ga KVV of BARF voeren. Dat is het allerbeste!

Ook al zijn de brokken die ik hierboven noemde wat duurder, je zult per saldo goedkoper uit zijn. Je kat blijft gezonder en hoeft er minder van te eten, want hij is sneller verzadigd. Je doet er dus veel langer mee.

Ondanks mijn verhaal hierboven voeren wij RC Brits Korthaar / Indoor. Helaas kregen onze katten op jonge leeftijd voedsel intolerantie en ze doen het eigenlijk alleen goed op RC. Dus daar hebben we het na overleg met de dierenarts bij gelaten. De grote zak Orijen en de rollen Haaksbarf hebben we toen maar gedoneerd aan de kattenopvang :)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En is de lokale supermarkt een c1000 of jumbo? Die kunnen het namelijk wel voor bestellen. Mijn hond eet het ook dus ik heb grotere hoeveelheden nodig en een soort die niet stnadaard in de winkel ligt. Die bestel ik per doos bij de jumbo.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Wij geven smølke. Zit in principe hetzelfde in als in royal canin alleen dan iets goedkoper.

Whiskas is echt heel erg slecht voor je kat! Wisten wij ook niet eerst.. Sinds whiskas de deur uit is eet onze kat veel minder omdat hij sneller vol zit, geen stink poep meer en geen doffe vacht met schilfers meer.

Waar wij ons voer kopen zegt ook steeds dat whiskas (en alle andere voer met lekker gekleurde brokjes zoals felix) hetzelfde us als voor ons de mac.

Voor mij dus geen whiskas meer:)

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik geef onze hond ook KVV en heb begrepen dat dat voor katten eigenlijk ook het beste is. Dichtst bij de natuur (vlees) dus gezond, weinig poep, beter voor de tanden en geen stank (behalve het vlees zelf.. omg:$).

Deel Deze Pagina