Welke kraamzorg Den Haag: ZIN of Careyn

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door HOG, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb mij zojuist per website aangemeld bij ZIN Kraamzorg en Careyn. Ik heb ze net beiden gegoogled en zag dat er in het verleden slechte ervaringen waren met ZIN, Careyn las ik wel een paar positieve berichten over.

Wat is jullie ervaring met een van beiden? Alvast bedankt ;)

2. mieptiep

mieptiep Lid

2 jun 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    over careyn ben ik heel tevreden.. ik had ze bij de eerste en wil ze nu weer.

3. HOG

HOG Niet meer actief

Bedankt! Ik neig idd ook meer naar Careyn toe.

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Hoi,

Ik heb nu zorg van Take Good Care gehad en dat was echt top!
    Bij de eerste had ik Ynio/ Florijntje en dat was echt een drama.
    Nu was het dan ook echt genieten in mijn kraamweek.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik woon vlakbij Den Haag en had kraamzorg van Bbyzorg.
    Weet niet of die bij jou in de buurt ook werken, maar ik zou je echt aanraden te informeren! Ik vond ze geweldig!!
    Klein bureau, erg betrokken! Heb ze echt als erg fijn ervaren...

6. fafje

fafje Niet meer actief

Mn moeder heeft zelf bij Careyn gewerkt....en ik krijg ze ook...mn vk raadde ze ook erg aan ;)

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Careyn werd bij mij ook aangeraden door mijn vk, en heb ze dus ook gehad, ben er heel erg tevreden over.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zat ook bij Careyn. Ik heb in mijn kraamweek 3 kraamverzorgsters gehad :$
    De eerste vrijdag en zaterdag, zondagochtend meldde ze zich ziek, dat was een leuk meisje, maar erg veel kennis van zaken had ze niet. Zo had mn zoontje de hele nacht liggen huilen van de honger en zei zei doodleuk: hij heeft vast teveel gehad dus niets meer geven.
    Toen een uur later kwam de nieuwe kraamverzorgster en die zei dat kind heeft hartstikke honger, bijvoeden met de fles. Het werd een totaal ander kind! Zij wist tenminste wat ze deed en kon ons van alles en nog wat vertellen en uitleggen. Maar helaas die moest ook weer weg na 3 dagen en voor de laatste dagen hadden we een oudere vrouw. Ik kreeg 2dagen extra ivm mijn gezondheid en pittige bevalling enz. En mijn verloskundige had speciaal voor mijn situatie naar careyn gebeld en een goed ervaren kracht gevraagd voor die laatste 4 dagen.

Uiteindelijk was ik heel erg tevreden met de laatste 2 kraamzorgsters. Achteraf hoorden we dat dat eerste meisje nog niet eens gediplomeerd was :$ het enige wat ik dus belachelijk vond was dat we 3 kraamverzorgsters kregen waarvan de eerste dus totaal andere dingen zei dan de andere 2 en dat de verloskundige moest bellen om een goede ervaren kracht te regelen omdat onze 2e kraamverzorgster dat niet voor elkaar kreeg!

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb bij de eerste via ZIN kraamzorg gehad, echt waardeloos geregeld daar, tijdens mijn bevalling was er niemand beschikbaar, na een paar uur wachten kwam er iemand voor een uurtje, die vertrok weer, toen heb ik weer een paar uur alleen gezeten (met een baby die niet aan de borst wilde) en toen kwam er eindelijk iemand die vertelde dat ze de rest van de dagen pas om half 10 kwam anders zat ze in de file;)

10. HOG

HOG Niet meer actief

Dames bedankt voor jullie reacties! ZIN gaat het dus niet worden :)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik had Careyn, dik tevreden over!

12. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut Careyn wat een topmeiden werken daar! Tot 2x toe een geweldige tijd gehad. Bij mn oudste was het zomervakantie en toen heb ik wel 2 meiden gehad maar bij mn jongeste zoontje 8 dagen lang 1 super leuke meid waar ik nog steeds contact mee heb.

13. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb inmiddels een brief van Careyn gehad dat mijn aanmelding definitief is en dat ze in de 7e maand contact opnemen voor een intakegesprek.

14. Que

Que Niet meer actief

Hier ook Careyn gehad.

1e avond thuis kreeg ik een vrouw die alleen de thuiskomsten doet
    2 dag kreeg ik een vrouw daar werd ik gek van. Die zij doodleuk die dag om 17.00 uur ik ga naar huis, haal jij zelf even je was binnen. Als je het dan op zolder zet dan doe ik het morgen wel strijken.
    3e dag heeft ze 2 uur over de strijk gedaan. Echt niet normaal, want het was hooguit maar een half uur tot 1uur werk.
    Ook heeft ze me alle 4 de dagen dat ze er was laten aanmodderen met borstvoeding geven. Ik heb toen Careyn gebeld dat ze niet meer hoefde te komen. Of een ander of niemand meer. Toen kreeg ik een geweldige vrouw die wil ik bij de volgende zeker weer!! Wat een geweldig mens zeg!! Stoppen met borstvoeding en over op de fles. Kleine was te veel afgevallen.

Helaas was het toen zeg maar al te laat. Kleine man is 2 dagen nadat de laatste kraamzorg er was opgenomen in het ziekenhuis. Hij at niet meer, was te moe geworden van het aanmodderen met borstvoeding geven. Hij heeft daar 2 weken moeten liggen.

Dus mocht je een kraamzorg krijgen waar je de eerste dag al niet weg van bent gelijk wegsturen en vragen om een ander!!!

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb kraamzorg gehad van Zin. Alleen de vrouw die ons hoorde op te vangen thuis, was bagger. Was 3 uur te laat, sprak slecht Nederlands en begreep de helft niet van wat ik zei.
    De vaste kraamverzorgster was erg lief, bleef ook wel eens langer als het nodig was (we kregen minder uren omdat we 2 dagen ziekenhuis hadden gehad).
    Dus ik heb wel een goede ervaring met Zin.

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Zin schijnt niet zo goed te zijn volgens VK. Careyn ken ik eerlijk gezegd niet. Heb je al aan je VK gevraagd waar zij graag mee werken?
    Ik had Bureau Kraamzorg Extra en vond de service super!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Had ook kraamzorg van ZIn en ben er eigenlijk best tevreden over, voor de komende kraamzorg heb ik me weer aangemeld bij ZIn.
    Prima service en na het belletje vanuit het ZH dat we naar huis mochten stond de kraamhulp binnen een uur op de stoep.

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    :$ zo herkenbaar. Ik heb ook Careyn gehad. Ben bevallen via een keizersnede omdat mannetje in stuit lag. Heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht toen naar huis. HEb de eerste dag een oud vriendinnetje gehad. Die wilde ik ook graag hebben. Maar omdat ze al 8 dagen gewerkt had, moest ze dus verplicht vrij.

Daarna heb ik een hork van een mens gekregen. Wat een wijf was dat zeg. De eerste 2 dagen heb ik het eens aangekeken. Ze was klunzig (lag zo bijv. een keer languit in de gang)(zonder kind hoor gelukkig) nouja en zo waren er nog meer van die dingen. Mja, moet je dan voor 2 dagen nog iemand anders in huis nemen? Zo zou ik 2 extra dagen krijgen. Had careyn naar die kraamverzorgster opgebeld om te vragen of ik dat wilde. Ze had nee gezegd (kennelijk lagen we elkaar niet zo). Haar laatste dag vertelde ze dit. Ik werd hier echt boos om. Heb gezegd dat ik best wel 2 extra dagen had willen hebben, maar niet als ik haar zou krijgen.

Hier niet een super positieve ervaring dus. De volgende keer geen careyn meer voor mij!

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Careyn gebruik Bbyzorg ook ;) ik had problemen met borstvoeding toen heeft careyn de lactatiekundige van bbyzorg gestuurd ;) dat zegt ook genoeg toch :D

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja ik denk dat het niet zozeer aan de organisatie ligt maar aan wie je krijgt.
    Wij hadden een geweldig lief mens. Niets was teveel, ze gaf heel veel uitleg, was erg alert (ik was nl. heel erg ziek in mijn kraamtijd)en luisterde goed naar ons. Ze zei ook, julli emoeten dit later herinneren als een heerlijke onvergetelijke tijd dan heb ik mijn werk goed gedaan.
    Maakte dagelijks een lijstje voor mijn man voor de boodschappen en toverde de meeste lekkere dingen voor me tevoorschijn (fruitcocktails, pannekoeken met gebakken appel en peer etc etc)

Deel Deze Pagina