Wat vond jij de beste tip van de kraamverzorg(st)er?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door juf21, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Voor die kleintjes slapen in wandelwagen bak met kap naar beneden. Voor krampen een grote badhandoek oprollen en onder billetjes te doen met beentjes over de handdoek. Draagdoek, mutsje voor prikkels veel gebruiken. Zo min mogelijk prikkels in de slaapkamer. Inbakeren. Eerste week geen bezoek en na die week bezoek doseren (1 keer per dag, 3-4 keer per week). Bewaak jullie grenzen!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter kwam na 10 dagen neonatologie naar huis. Geen kraamzorg en geen high care of medium care wat ik hier las. Geen kraamzorg omdat ik dat niet wilde, ik wilde eindelijk met z'n drieën zijn.

De beste tip die ik je kan geven is dat je moet luisteren naar je gevoel. Zodra je kind thuis is dan is dat zo anders. Als je je kind kunt voeden, verschonen en badderen ben je al een heel eind. Je ontwikkelt hier heel snel je eigen manier in en dan weet je al niet meer beter. Dat gaat echt vanzelf :)

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Als mijn zoontje niet zo goed had gedronken zei mijn kraamzorg: ja jij eet ook niet elke keer zes boterhammen. Daar heb ik later nog veel aan gedacht als hij minder at. Of met andere dingen dan vergleek ik het met mezelf, zoals warm genoeg etc. Dat vond ik een handige tip. En ik las er hier twee op het forum die ik ook goed vond: kies de manier die het makkelijkst is voor jezelf en je kan je beter geen zorgen maken om problemen die er nog niet zijn. ( zoals dat hij misschien niet in zijn eigen bed wil slapen als hij bij jullie in het ligt)

4. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Hier in Duitsland is het heel gewoon om een warmte lamp boven de commode te hebben. Dan krijgt de baby het niet koud bij het verschonen en afdrogen. Verder kregen wij hier de tip om de ruimtes tussen de tenen en bij de oren enz. droog te föhnen. Ze worden er helemaal rustig van.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik las de tip om de kleertjes of de handdoek om een kruik te wikkelen maar mocht je een verwarming hebben waar je makkelijk iets op kan hangen vind ik dat eigenlijk makkelijker dan een kruik. Doe het in de winter nog steeds om eerst de verwarming aan te zetten handdoek over de verwarming wachten totdat de kamer en douche opgewarmd zijn en dan pas in bad of douchen.

6. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Onze meid heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik geloof dat wij 3 dagen kraamzorg thuis hebben gehad. We hadden al veel in het ziekenhuis "geleerd".
    De kraamzorg heeft deze 3 dagen vooral voor mij en mjin vriend gezorgd. Zorgde dat we goed aten en dronken want we waren helemaal op van de eerste week en emoties.
    Plus 3 dagen lang non stop hulp bij de BV.

7. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    de tip die wij kregen, waar je niet snel bij stilstaat als je gaat wandelen en t nog wat frisser is: leg kranten onder t matrasje van de kinderwagen ter isolatie. Vaak worden de kindjes warm toegedekt met dekentjes van bovenaf maar t matrasje zelf is maar dun en ligt op n nog dunner plankje vaak met gaten. de kou komt dan nog door t matrasje.

we hadden toevallig ook een wikkeldoek van optidee, daar was ze wel blij mee want die schijnen ideaal te zijn voor babytjes die zichzelf niet zo goed op temperatuur kunnen houden. Merkte het hier vooral met de kruik, die bleef langer warm als we hem in die wikkeldoek hadden liggen dan in een andere doek.

Deel Deze Pagina