Wat vond jij het vervelendste van je bevalling..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dora, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had ook oplos hechtingen maar die zaten na een paar daagjes iets te strak en heeft de verloskundige ze eruit gehaald.
    ik merkte er niks van ook niet van dat ze te strak zaten maar de verloskundige vond het beter dus waarom niet?
    Alles is oed genezen dus ben blij dat ik er geen last van had enzo.

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Het waren bij mij geen oplosbare hechtigen maar ze zouden wel vanzelf los raken....NOT! : )

3. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    wat vond ik nou het vervelendste...... ummmmmm dat ie 5 weken te vroeg was. totaal niet verwacht, 1e kindje dus geen idee wat me overkwam (spugen, diarree en dat soort fijne dingen, potverdorie de hele zwangerschap nergens last van en en dan ineens...) maar verder in drie uur tijd bevallen :confused:

moet het eigenlijk nog eens doen :-k

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    marit80 mijn dochtertje is ook met schouderdystocie geboren.
    Mijn dochtertje was 8 pond dus valt wel mee maar ik ben niet zo groot en erg smal dus het kwam er niet doorheen.
    Maar 4600 gram is zeker wel veel!

5. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ze hadden me wel verdoofd bij het hechten maar die inwendige hechtigen voelde ik er dwars doorheen....

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wat ik het vervelendst vond bij nr 1 was zowieso bevallen in ziekenhuis.. met steeds een ander mens dat tussen mijn benen aan het loeren was... het ontbreken van opbouwende weeen maar direct forse ontsluitingsweeen om de 2 minuten.... en het grootste drama vond ik het hechten... de VK had me verdoofd, maar die pakte niet.. dus toen ze begon te hechten zat ik bovenaan in het bed.. zaten te strak, heb een week niet kunnen zitten.

bij nr2 ging het hechten stukken beter, ben ik thuis bevallen.. ondanks dat de weeen ook dit keer direct snel en heftig achter elkaar kwamen vond ik het stuk minder traumatiserend..

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vond de overgang van ontsluitingsweeen naar persweeen het vervelendste... Ik had echt van het ene op het andere moment beenweeen... En daar kun je helemaal niks mee... Gelukkig heeft dat maar een paar weeen geduurd en mocht ik snel persen...

Al heb ik eerlijk gezegd nooit dat oergevoel van moeten persen gehad... Ik heb echt het idee dat ik Jelle er op eigen kracht uitgeduwd heb. Het heeft ook een uur geduurd... :)

O ja, en het hechten... Ik was verdoofd voor de knip, maar tegen de tijd dat ze ging hechten was de verdoving bijna uitgewerkt... Als ik er nu aan terugdenk voel ik nog die venijnige pikjes van die naald... brrrrr.

8. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Tja iedere bevalling is anders. Bij mij was het ergste dat de ontsluiting van 8 tot 8,5 cm meer als 14 uur geduurd (jeeeh toch iets meer ontsluiting !?) heeft en vanaf dat punt er niets meer bij is gekomen.

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ondanks dat ik 2 uur heb geperst, ben ingeknipt, gescheurd en de vacuum heb gehad vond ik de ontsluitingsween het ergst omdat ik rugweeen had.
    In 1 woord, vreselijk!

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    2 uur persen zonder persweeën was lastig en vroeg veel van concentratie en doorzettingsvermogen maar dat was wel het vervelendste dus al met al viel het me reuze mee! Een voorspoedige bevalling zo gezegd.. moet het inderdaad nog maar een keertje doen ;) (2011 ofzo)

11. mamadelight

9 dec 2008
    52
    0
    0
    ik vond de ontsluitingsweeen echt het vervelendst! en die naweeen als de baby er eenmaal uit is. :S

12. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    Ik ben ingeleid en dat vond ik het meest vervelende. Het is een onnatuurlijk proces. Elke keer als de verpleging binnenkwam gingen ze het infuus ophogen en dat vond ik echt heel rot!

13. missyb

missyb Niet meer actief

Ik vond de ontsluitingsweeen ook het vervelendste vooral die laatste cmters wat een hel!

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

weeen wegpuffen in een rijdende auto

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    De vaccuumpomp en het tot twee maal catheteriseren tijdens mijn bevalling (auwwww)

16. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    De ontsluitingsweeen, verschrikkelijk! Zijn opgewekt met inleiden, 8 uur lang om de minuut ontsluitingsweeen gehad... niet leuk!

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    weeënstorm :(

18. ontsluitingsweeen tijdens een weeenstorm het leek wel of ik niet meer kon ademen

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. schatje1

schatje1 Niet meer actief

de ontsluitingsweeën denk ik dan toch..
    het duurde zo lang en ik was zo moe..
    viel me echt wel tegen.. vooral toen mijn vliezen waren gebroken..

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ieek ja daar ben ik het écht mee eens!

Verder was ik onwijs blij dat ik een ruggeprik kreeg, maar vond ik het onwijs klote dat deze na 1 uur al uitgewerkt was :(

Deel Deze Pagina