Zijn hier ook dames die bevallen zijn zonder pijnbestrijding. Ik lees alleen maar over dames die graag een een of andere pijnbestrijding willen. Nu ben ik nog helemaal niet zo ver. En is dit ook mijn eerste kindje. Dus weet niet echt waar ik over praat natuurlijk. Maar wil graag thuis bevallen en juist het liefst zonder pijnbestrijding. Iemand hier ervaring mee. Mag aannemen van wel.
ik ben bij alledrie bevallen zonder pijnbestrijding en zou het zo weer doen. maar ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt of je wel of geen pijnstilling wilt. groetjes diana
Hier ook bevallen zonder pijnbestrijding en zou dat ook zo weer doen, MAAR mijn bevallingen zijn van korte duur geweest(4,5 uur en krap 2,5 uur) Ik kan me voorstellen dat je bij urenlange weeën wel graag pijnstilling zou willen. Maar goed voor mij dus niet want ik denk stiekem dat die verdoving toch ook ergens bij je kindje terecht zal komen.
Ligt er ook puur aan wat voor bevalling je hebt inderdaad. Als je een weeënstorm hebt die je totaal niet kan opvangen zal pijnstilling misschien ook wel prettig zijn. Maar zelfde geld verloopt alles soepel en heb je niks nodig. Denk als je erom vraagt je het wel krijgt hoor!
Ik ben zo goed als zonder pijnstilling bevallen, wilde zonder maar zodra ik in het ziekenhuis kwam kreeg ik een pethine prik in me been haha is schijnbaar normaal hier jah zei ze is voor de pijn hahaha. maar ligt eraan hoor niet iedereen is het nodig en zelfs las je je insteld op niet maar het blijkt zo hefitg of lange bevaling te zijn dat je hem nodig bent dan is het wle fijn dat de mogelijkheid er is.
Ik hoop ook op een thuisbevalling en liever zonder pijnbestrijding als het kan. Thuis kan je geloof ik een apparaatje krijgen. Een tens heet het geloof ik.
Ik ben ook bevallen zonder pijnbestrijding (ook al vroeg ik er op een gegeven moment wel om). Ik ga deze bevalling ook weer in met het idee dat ik zonder kan/wil. Maar we zullen afwachten. Ik wil in ieder geval liever geen ruggeprik.
Ik wilde ook thuisbevallen zonder pijnbestrijding. Ben uiteindelijk ingeleid en heb een weeenstorm gehad, daarom gekozen voor pijnbestrijding. Nu ga ik het weer zonder proberen hoor, maar mocht het weer een inleiding worden (en dus de hele tijd plat op mijn rug liggen) wil ik misschien wel weer een ruggeprik.
Ik heb geen pijnbestrijding bij de bevalling gehad, ondanks een weeënstorm van 8 uur. Volgende keer wil ik zeker pijnbestrijding, zonder doe ik het niet meer. Maar laat je daardoor niet bang maken, er zijn genoeg positieve verhalen hier! Succes!
Mijn bevalling is ingeleid maar heb geen pijnbestrijding nodig gehad. Moet wel zeggen dat ik erg blij was toen de gynaecoloog zei dat ik volledige ontsluiting had, en anders wel om pijnbestrijding had gevraagd.
Thuis kun je inderdaad geen pijnbestrijding meer krijgen, althans, niet chemisch. Die tens waar iemand het over had, is een soort apparaat dat schokjes 'terug' geeft als er een wee komt. Zie google. Wat voor mij een fijn idee was, was dat er bij mij een ziekenhuis in de buurt zat waar er 24/7 iemand in huis was om eventuele pijnbestrijding te zetten. In sommige ziekenhuizen is er bijv. 's nachts niet standaard iemand aanwezig die dat kan/mag doen. (of is dit inmiddels veranderd?). Maar het idee vond ik dus fijn als ik het nodig vond. Uiteindelijk niet aan gedacht tijdens de bevalling, en ik had al 8 cm ontsluiting toen de vk kwam, en ik geloof dat veel pijnbestrijding tot aan 5 cm gezet mag worden. Maare, hier dus een heel positief gevoel over de bevalling, zonder pijnbestrijding, voor mij was het goed te doen. Groet Snoozie
eerste bevalling zonder pijnbestrijding gedaan. Tweede bevalling doe ik alleen met pijnbestrijding. Opzich zou ik het prima zonder kunnen maar de pijn heeft mij zo uitgeput en waarom zou dat nodig zijn? Nee als ik vind dat het nodig is vraag ik erom.
Hier ook bevallen zonder pijnbestrijding. En ik had niet anders gewild. Nou heb ik wel een bevalling gehad van maar 5 uurtjes
Ik ben ook bevallen zonder pijnbestrijding. Ik had een vrij makkelijke en vlotte (krap 5 uur vanaf de eerste wee) bevalling, maar wel een knip en flink wat hechtingen. Als het nodig was geweest had ik wel pijnbestrijding gewild, maar liever zonder. En dat kon dus ook gewoon. Bij een eventuele volgende wil ik 't zeker weer zonder pijnbestrijding proberen, is me prima bevallen!
hihi zei ik ook. thuis bevallen zonder pijnbestrijding tot over paar maandjes nee hoor zonder dollen er zijn er genoeg die het doen dus waarom jij niet? alleen kzou toch wel beetje kijken naar de vormen van pijnbestrijding zodat als je het niet trekt je niet op dat moment nog keuzes moet maken.
Ik ben ook bevallen zonder pijnbestrijding. Ik moet wel zeggen dat er één moment was dat ik dacht: spuit mij maar plat! Ik dacht toen 5 cm ontsluiting te hebben en ik had een een weeënstorm die ik moeilijk op kon vangen. Ik bleek echter 9,5 cm ontsluiting te hebben. Ik heb die gedachte ook echt maar heel even gehad, want toen de weeën overgingen in persweeën ging het weer prima! Ik heb wel een verdoving gehad toen de verloskundige me ging inknippen, maar die werkte niet... Ik ben blij dat ik het zonder pijnbestrijding heb gedaan en zou dit zo nog een keer doen.
Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad tijdens mijn bevalling, ik wilde graag thuis bevallen. Vond de bevalling erg meevallen. Tuurlijk, het doet pijn. Maar tussen weeën door kon ik goed op adem komen, je lichaam maakt endorfine aan tegen de pijn. Het voelde daardoor alsof ik aan de morfine zat, lekker gevoel! En ik heb veel onder de douche gezeten, warm water helpt ook de pijn te verzachten.
het verschilt heel erg hoor de een kan de pijn beter hebben dan de ander.. ik heb morfine gekregen en zou er niet aan moeten denken zonder pijnbestrijding te moeten bevallen