Wat vond jij vroeger heel normaal...

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hahaha, het was ook mijn leraar aardrijkskunde :D

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Doet me denken aan de juf bij de luizenmoeder...
    Ik vond het niet eens raar dat ze daar rookte bij het raam. Hahaha

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Echt waar? Misschien kennen we elkaar wel!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Zonder beha in het openbaar :roflmao::roflmao:

Suzie01 en Cobon vinden dit leuk.
  5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ha nog erger hier. Ik was in training in een winkel die foto's in 1 uur deed. Daar werd me dus geleerd om de mensen hun foto's te geven en dan degenen die wij omgedraaid bovenop hadden gedaan (onscherp of met vinger ervoor) aan de mensen te geven zodat ze zelf konden beslissen of ze die wilden of niet.
    Nu kwam daar elke dat een man met elke keer 6-8 filmpjes. Ze waren me vergeten te vertellen dat dat dus naaktfoto's waren en dat de man dus gewoon alles betaalden en dan de volgende dag wel terug bracht wat hij niet hoefde.
    Tja moest ik dus die man helpen en haal dus de foto's boven met het bekende 'deze zijn niet zo goed gelukt, u kan even kijken en beslissen of u ze wil of niet'.

zegenwens vindt dit leuk.
  6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Nee hoor, zolang ze in de kinderwagen zitten heb je er weinig omkijken naar en kan je rustig je sigaretje roken. Zodra ze zelf lopen heb je je handen vol en is het niet zo makkelijk meer om rustig een sigaretje te roken.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#227 GossipGirlxoxo, 5 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2022
    Voor mijn gevoel zijn de prijzen van vakanties de laatste jaren ook echt extreem gestegen. Niet alleen in de zomervakantie maar in alle kindervakanties. Ik heb niet het idee dat ik voordeliger uit zou zijn met een weekje voorjaarsvakantie, een weekje mei vakantie en een weekje herfstvakantie dan nu 3 weken zomervakantie.
    Pre Corona gingen we nog wel een paar keer per jaar op vakantie, waarvan we de zomervakantie nooit over sloegen. Maar als ik nu kijk naar de prijzen in de herfstvakantie dan denk ik niet dat ik dat over heb voor 1 weekje vakantie.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

zou bijna denken dat we op dezelfde school hebben gezeten bij het lezen van dit verhaal!!

9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

- in de reiswieg op de achterbank en een papa hebben die hard de hoek om reed en ik met een bult op mijn kop thuis kwam. ( toen had mijn pa bijna echtscheiding haha )

- een oma die altijd rookte en van mijn moeder mocht ik niet roken, als dat vol zou houden kreeg ik een snorfiets op mijn 16de. heb nooit gerookt overdag maar als ik niet poepen kon zei oma gewoon een peuk op steken als je gaat zitten dan lukt het wel. was 12 geloof ik.

-Topless zonnen samen met je oma en moeder tantes niks geks aan, nu worden meiden / vrouwen er voor aangerand.

-Alcohol als mijn moeder en oma er niet waren samen met je pa een biertje drinken 13 jaar.

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    -Ouders roken in de auto, in huis, eigenlijk overal
    -Flippo's die los in een zak chips zaten.
    -geen gordel op de achterbank
    -mobiele telefoon met uitschuifbare antenne
    -in groep 7 nog met vriendinnen met de barbies spelen
    -bruine leren boekentas op de middelbare, en deze dan met permanent stiften een eigen "look" geven
    - walkman, later discman
    - liedjes live opnemen met cassette bandje in de radio.
    - naar de videotheek gaan om een videoband te huren
    - als 16jarige om 21.30 in de discotheek aankomen die dan al bomvol was. 5 gulden entree, 2 kwartjes voor je jas, en alleen voor meiden 5 gratis drankbonnen.
    - hele dorp deed mee met de kindervakantieweek
    - 5 gulden van oma krijgen voor de kermis en daar de hele middag mee kunnen doen.
    - Lesgeven (zelf) met een krijtbord in mijn klas. Daarvoor les op de pabo voor bordschrift en bordtekeningen maken, ook toetsen daarvan!

bunchy vindt dit leuk.
  11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.102
    113
    Naar de bibliotheek gaan om informatie te verzamelen voor je werkstuk of spreekbeurt.

Suzie01 vindt dit leuk.
  12. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

maar dat gebeurd nu nog, reis veel met het ov en een tijdje terug vond ik het al bijzonder dat de halve coupe leeg was en de "jongens / mannen nogal hun ogen naar 1 kant gericht hadden.

Zegt zo'n gozer joh die meid heeft geen string aan en dat valt steeds meer mensen op.
    Of we hebben ons omgedraaid om te lachen.

Ik ben wel eens dronken geweest en ging naar het toilet voor een vluggetje maar nee nooit zonder bh of string in de trein gezeten

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik ben 42 en op mijn basisschool vroeger werden onze meesters en juffen al met de voornaam aangesproken. Ik weet dat het voor die tijd best bijzonder was, voor ons was het toen in ieder geval heel normaal en we waren gewoon netjes en braaf naar de leerkrachten :). Respect zit hem niet persé in iemand niet bij de voornaam noemen, dat zit in heel veel andere dingen. Kinderen doen wat dat betreft gewoon wat hoort (over t algemeen genomen dan ;)) en leerkrachten zeiden gewoon hoe ze heette en zo spraken we ze aan. Juf of meester zeiden we vast ook wel eens maar we mochten ze gewoon bij hun naam noemen.
    Mijn eigen kinderen noemde op de basisschool ook de leerkrachten bij hun naam, dat was daar ook zo. Pas in groep 8 kreeg mijn oudste een nieuwe juf die aangaf dat ze zelf wel graag met 'juffrouw/juf' werd aangesproken ondanks dat het op onze school niet gebruikelijk was. De kinderen noemde haar dus allemaal gewoon braaf juf/juffrouw :), gewoon omdat zij zich dus zo voorstelde en aangaf dat ze dit graag wilde.
    Ik vind het overigens zelf ook wel mooi hoor om meester/juf te zeggen, je hebt een titel en die hoor je dan ook graag. Ik wil zelf ook graag mama/mam genoemd worden door m'n kinderen (m'n puber van 16 noemt me overigens vaak moeder als ze me roept of vraagt :roflmao:), gewoon omdat je dat bent. Ik vind het zelf ook juist weer gek als iemand zijn of haar ouders bij de voornaam noemt.

Deel Deze Pagina