Ik wil een kraammand maken voor mijn beste vriendin. Ben zelf 3 maanden geleden bevallen maar kan nu al niet meer bedenken wat ik écht leuk of handig vond. Ik dacht aan: Purelan tepelcreme (geeft bv), zoogcompressen, fles rode wijn voor partner, snoepzak voor kraamvrouw en brie en filet americain, babysokjes (nooit genoeg), boek Oei ik groei, donker biertje... Ik wil een mand maken voor 10 dagen... Ik doe er nog luiers bij maat 1 newborn en babydoekjes (gaan ook hard hier). Iemand nog handige originele ideeen?
- Lekker spul voor mams om de buik mee in te smeren? - Lekkere doucheschuim - Leuk tijdschrift voor de vele uurtjes in bed
persoonlijk zou ik maat 2 newborn geven, want best kans dat ze maatje 1 al in huis heeft. wij hadden zelf maat 1 in huis en kregen toen een flinke luiertaart met maatje 1 waardoor wat we zelf hadden gekocht dus niet op is gegaan want onze dame is emt 2 weken naar maatje 2 overgegaan en dat is zonde.
Wij hadden van vrienden een naambordje voor bij de voordeur gekregen. Vond ik zo'n leuk en origineel cadeau!
leuk idee, ik kreeg van mijn moeder een kraammand en dat vond ik op zich al super! Eigenlijk vond ik alles leuk wat we kregen. Vaak ook de handige dingen zoals: lepeltjes van plastic (voor vitaminedruppels en later de hapjes) sokjes (had je al bedacht) rompertjes misschien een album om kaarten of foto's in te plakken? iig suc6 met uitzoeken
dat lepeltje ja, goed idee die doe ik erbij! En newborn 1 heeft ze nog niet, maar ik heb ze ook over dus ik doe er niet teveel bij. Mijn dochter heeft tot 10 weken in maat 1 gezeten hihi, was maar een kleintje. naambordje, super origineel! Ga ik ff met d'r man overleggen wat ze leuk vinden (is het voor haar nog wel een verassing). Jip en Janneke ja, heb ik zelf ook gekregen, altijd succes! Kijk, iedereen krijgt weer verschillende dingen, superleuke ideeen ook.
Handige artikelen voor de baby en verzorging zijn altijd fijn. En iets lekkers voor moeders, als ze een keer in bad wil of een massage ofzo. Tips voor gadgets: -Romperverlengers -Tashaken voor buggy en Weleda spul is altijd lekker, maar ook zijn massagebonbons erg fijn. Ow, en speentjes met naam zijn ook leuk, maar lastig uitzoeken want elke baby neemt een ander soort speen en als ze borstvoeding geeft dan is het beter om de eerste 6 weken geen speen te doen...
Ik vond geurkaarsjes heerlijk!!!! Na een lange dag vol met voedingen (BV iederre 1,5 a 2 uur) en bezoek. Dan 'savonds na het douchen heerlijk beneden een filmpje kijken met geurkaarsjes aan. Vooral appel/kaneel deed het bij mij erg goed. En wat het leuke daar nu aan is: als ik nu een geurkaarsje appel/kaneel aansteek word ik direct weer herinnerd aan mijn kraamtijd
Het Jip en Janneke boek heb ik ook gekregen, ben ik echt erg blij mee. Dat is echt iets wat je bewaard voor later. Wat ik ook leuk vind is een geboorteboekje voor de foto's en waar je in kan schrijven hoe groot de kleine is etc. Een haarlokdoosje en/of tandendoosje lijkt me ook erg leuk. Sokjes en rompertjes ben ik mee dood gegooit, de helft heeft Loek niet eens aangehad. Alhoewel dat natuurlijk wel leuk blijft om te geven. Verder lijkt me een speeltje voor in de box leuk, knisperboekje of iets van een tutpopje. Verder heb ik een mooie doos gehad ipv een mand, waarin ik alle dingetjes bewaar zoals zijn navelstreng, (dat zei de kraamhulp dat ik dat moest bewaren omdat zij zelf het had weggedaan en er spijt van had. Ik heb het dus bewaard en vind het nu wel grappig), de speen die hij hij in het ziekenhuis kreeg, een krant van zijn geboortedag, eerste pakje etc. succes!
Wij hadden in onze kraammand van onze ouders -roze koeken!(kan natuurlijk alleen bij een meisje) -voor mij douchegel -voor mijn man en snoeppot met daarop voor de liefste papa -pakje maat 56 -blikje voor voetafdrukje in gips -een armbandje met haar naam -een pandora kraal voor aan mijn ketting met meisje als symbool -boekje -houten letters voor op de deur -tandendoosje -borduurset van nijntje (oma moest hem nog borduren) -knuffel -tuitbeker van nijntje -fotoalbum Wat altijd leuk is -rammelarmbandje -klein speeltje -boekje -rompertje -sokjes -klein mapje van bv nijntje waar ze foto's in kunnen doen -verzorginsspulletjes En als ik eerlijk ben vond ik het altijd het leukste om iets voor de kleine te krijgen. Heb ik nu nog, shop liever voor haar haha Maar een cadeautje voor de papa en mama hoort er wel bij vind ik.
Ik heb twee kraammanden gekregen, 1 van mn moeder en 1 van mn schoonmoeder. Ik vond de volgende dingen erg leuk: -een doos met lekkere toffifees...heeeeeeerlijk! -Badschuim van de bodyshop 1 voor mij en 1 voor mijn man -het boekje "Dagboek van een Ettertje" het eerste jaar van een baby geschreven uit zijn oogpunt...super grappig! -een uitnodiging voor een etentje Ik vind vooral dat een kraammaand meer voor de ouders moet zijn! En dan nog heeft meest voor de moeder! De kindjes krijgen al genoeg...en het idee van een kraammand is volgens mij ook echt dat het voor de kraamvrouw is! Oww wat ik trouwens ook echt heel leuk vond is dat mijn moeder overal een kaartje aan had gedaan met een spreukje of een tekst. Zo kreeg ik ook een doosje om een plukje haar van Finn in te doen (als het ooit nog gaat groeien) daarin zat een plukje van mij eigen haar... met een mooie tekst erbij! Erg emotioneel elke dag zo'n gedichtje!
Ow en wat Jobijntje ook zegt...een mooie mand voor de herinneringen! Ik heb van mijn man grote doos vol met heerlijke spulletjes van Rituals gekregen. Het zt in een hele mooie doos met een tekst erop en daar zitten nu de eerste spullen in. zoals het pakje, de navelklem, boekje van de vk, het boekje van de kraamhulp, foto's van de bevalling, echo foto's e.d. Dus misschien dat het leuk is om het in een doos of kistje te doen!
Ik heb jaren geleden ook en kraammand gemaakt voor een vriendin en er alleen maar 'leuke' dingen ingedaan voor haar. Van haar moeder had ze een kraammand met 'nuttige' dingen gekregen. Achteraf hoorde ik dat ze erg blij was met mijn mand
Een voedingsarmband. (als er dus borstvoeding gegeven wordt) Superleuk en handig! Oggies - Handgemaakte Sieraden - Voedingsarmband
probeer uit te zoeken wat haar favoriete kinderboek was toen ze zelf jong was om voor te lezen aan de kleine!