E n idd, zoals iedereen zegt was het te doen hoor, ik ben nu weer zwanger en moet dus gewoon nog een keer bevallen en ik zie het deze keer wel, zo d8 ik er de eerste keer ook over. Ik was idd ook opgelucht toen de kliene er eindelijk uit was
de ontsluitingsweeën vanaf 4 cm.. dit ging bij mij in 20 minuten van 4 naar 10 cm en ik had een regelrechte weeënstorm.. brr.. Het hechten vond ik ook erg pijnlijk. Ik had 6 hechtingen en zelfs met 4 verdovingsspuiten waren deze nog helemaal voelbaar en erg pijnlijk.
Het toucheren en toen het hoofdje stond (ik had het gevoel dat alles wegbrandde). Het hechten vond ik een peulenschilletje!
Al ben ik nog niet bevallen, vind ik toucheren ook een van de meest pijnlijke dingen die ik heb gevoeld tot nu toe in mn leven! Laatstaan de rest, brr.. ben benieuwd. Lees mee...
het uitscheuren en dan nog verder moeten persen tegelijk (gaat zo tegen je natuur in, ik voelde alles scheuren, bijna een totaalruptuur) en moest tegelijkertijd doorpersen, verder vond ik het wel meevallen eerder benauwd gevoel als echt pijn vond ik..
De laatste ontsluitingsweeen vond ik echt heel zwaar. Het lukte bijna niet om ze weg te puffen. Ik ging van 5 naar 10 cm ontsluiting in ruim een uur. Dus erg snel. Voelde alsof mijn bekken uit elkaar getrokken werd. (werd het ook waarschijnlijk). Maar ik ben het nu alweer vergeten hoor. Voordeel van de hormonen! Succes!
Ja en dan vooral tijdens een bijna perswee, daar werd ik gruwelijk anbetant van, dan had je echt zoiets van 'en nu van me afblijven of ik doe je wat'
Whaaaaahaaa... Ik herken het ik had niet zoiets van "en nu van me afblijven" maar ik vond het wel vreselijk... Ze ging bij mij het laatste drempeltje toen ik op 9 en een beetje cm bleef hangen weg masseren tijdens een perswee... Ik bleef heel kalm en onderging het maar was liever uit bed gesprongen. Wel grappig want dat vergeet je ook gewoon weer
Bij de eerste vond ik de weeen vanaf een cm of 6 pijnlijk. Bij de tweede vond ik alleen die ontzettende druk van beneden op de endeldarm enzo enorm vervelend! en het persen dat ik op eigen kracht moest doen! maar pijnlijk heb ik het niet ervaren.
Ik vond het meest pijnlijke het persen. ik had dat niet verwacht omdat normaal de weeen het pijnlijkst zijn. Maar mijn weeen waren erg goed te doen maar toen ik mocht persen was dat wel pijnlijk. En toen mijn zoontje eruit kwam zeg maar. Vooral toen het hoofdje eruit kwam was ook vrij pijnlijk. Maar ik heb mijn bevalling als prettig en mooi ervaren. Helemaal niet als pijnlijk
De weeënstorm die ik kreeg NA het inleiden en NA de ruggeprik. Ik wist niet waar ik het zoeken moest! Ik ben in 10 minuten van 4 naar 10 centimeter ontsluiting gegaan. Dat was verschrikkelijk.
Het meest pijnlijke vond ik het moment dat Levi zijn hoofd erdoorheen kwam... vond het vooral een branderig gevoel
Na het breken van de vliezen, die laatste 3 cm, die waren goed pijnlijk. Maar de rest vond ik echt wel meevallen.
Hallo, Ik ben 3 weken geleden bevallen, en ik zou het zo weer doen! Het pijnlijkste vond ik het toucheren tijdens een wee! Nadat mijn vliezen gebroken waren door de vk, kreeg ik vrijwel meteen persweeen. Helaas was de vk er toen alweer vandoor gegaan, dus ik heb die weeen eerst een tijdje moeten wegpuffen. Dat lukte aardig met behulp van mijn vriend. Het persen zelf en het staan van het hoofje, dat voelde ik helemaal niet.. Na 20 minuten persen is onze kleine meid geboren. Ik denk dat je er zoveel mogelijk met een gerust gevoel de bevalling in moet gaan. Echt ontspannen lukt niet, maar ik heb het zelf zo nuchter mogelijk bekeken. Ik zei steeds tegen mezelf; 'ach, het is 1 dag afzien en dan heb je gewoon een kindje..!'
Het toucheren. En natuurlijk de weeen zelf zijn op een gegeven moment gewoon zwaar, maar dat is ook echt een combinatie van pijn en uitputting, het duurde hier nogal lang, na 13 uur weeen nog maar 4 cm. Na de ruggenprik (en dus de ontspanning ws daardoor, ging het beter, toen was het 4 cm in 1 uur!), maar au, om daar achter te komen, weer dat toucheren.
Ik vond de weeen na het breken van de vliezen het ergst. De persweeen deden niet echt pijn en de geboorte ook niet.
Het meest pijnlijke. Niet dat ze geboren werd of gehecht zonder verdoving (deels) Maar ik heb een weeenstorm gehad en ik kreeg persweeen met 8 cm, dat is echt naar!