Van mezelf weet ik hetniet, maar mijn zusje zei altijd 'kuddebak' in plaats van prullebak. En de eksters werden gebombadeerd tot pinguins.
Vliegtuig was lieluig en paraplu pietjelu. Wordt er nog steeds mee gespest Mijn broertje had het ook over koffertjes in plaats van poffertjes. Zal aan hem doorgeven dat hij echt niet de enige was
De Rrrrrrrrrrr Dat rollen kan ik nu nog steeds niet. En mijn beste vriendin heette Mahia... . Nu schijn ik wel goed Maria te zeggen. Oh ja, en catalogus blijft ook een beetje vervelend. Ik leg de klemtoon verkeerd. En dat vertellen ze je dan pas als je al 25 bent. Ja, dan kan ik er ook niet veel meer aan veranderen.
Grappig topic weer Patroeschka! Ik droeg vroeger vaak knieknousen en was gek op slagdroom. Maar aan mn broer viel echt geen touw vast te knopen. Hij wilde kachepiewe op zn brood. Later piewekace en pas heel veel later werd het 'gewoon' pindakaas!
Van mezelf kan ik er geen bedenken, maar ik weet nog wel toen mijn nichtje jonger was dat ze altijd kicky house zei ipv micky mouse. Dat klonk altijd erg snoezig. Liefs Hummel.
Französisch....(mijn moeder taal is Duits) En toen ik nog kleiner was zei ik annallen ipv anschnallen (vastzetten in de gordel) en smierle smierle machen ipv van einschmieren (insmeren)
Ik zei altijd haag haag haag in plaats van hagelslag heb ik volgens mij ook aardig lang vol gehouden. Mijn broertje kon nooit lasagne zeggen en zei dan altijd maar salagne erg grappig heeft hij af en toe nog dat hij zich verspreekt is inmiddels 19 En mijn oppaskindje kon zijn eigen naam nooit zeggen (pjotr) misschien begrijpelijk hij maakte er kokke van.
Heerlijk topic! Ik was gek op het sprookje van Sneetje Wit en de 7 dwergen.... Mijn man dacht dat vrouwen altijd stippenlift op hun lippen deden. Op vakantie wilde ik in het Duits leren tellen, 1-9 ging snel goed, maar Zehn......Dat bleef maar Steen.... En een vriendje van me heette Friso en ik bleef hem maar Floris noemen. Er schieten er later vast nog wel meer te binnen...ik was een ster in gekke woordjes (volgens mijn ouders dan)
Mijn schoonmoeder heeft grote moeite met: Insivecare = intensive care Abollement = abonnement Ik moet altijd zo lachen! Mijn moeder is Limburgse en zij legt de klemtoon nog wel eens verkeerd...geweldig! Mams heeft ook renschoenen hihi ipv sportschoenen.
Heb in het verleden vaak klanten aan de balie gehad die dan geen legitimatiebewijs maar een legimitatiebewijs waren vergeten .....