Skipakje wel of niet nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overal zie ik skipakken of broeken en nu vroeg ik me af of dat echt nodig is.... En wat is handiger alleen een broek of een pak? En misschien domme vraag waarvoor/ wanneer gebruik je het? Want in de wandelwagen heb ik een zak waarin ze zit....

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik heb er 1 voor sinterklaas gevraagd voor mijn jongste dochter bijna 9 maand. Ik hoop hem te gebruiken als ze straks mee op de fiets gaat voorop. In de kinderwagen vind ik hier niet nodig omdat ze in een zak zit inderdaad.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zolang je kindje in de kinderwagen zit heb je het niet nodig.Mijn kinderen hebben er nooit één gehad.Voor mijn oudste 2 kinderen leek het me weleens handig met de sneeuw van afgelopen jaren maar vind het eingelijk een beetje onzinnig om daar een heel pak voor aan te schaffen.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb op marktplaats een broekje gekocht. Mijn kinderen zijn echte buitenkids, en vorig jaar lag er zo veel sneeuw dat ik er spijt van had, geen skibroekje te hebben.

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik het bij mijn dochter heel veel gebruikt, ook in de kinderwagenbak. Had er zelfs twee die winter, omdat ze er al weer uitgegroeid was. Maar wij houden dan ook erg van buiten wandelen, gingen met haar op wintersport en ik ben ook veel met haar gaan schaatsen. Ik vind het ook fijn dat je je kindje makkelijk even uit de bak haalt met zo'n pakje aan. We deden er dan één dekentje over. De pakjes zijn wel uniseks gelukkig, dus ik zal ze weer eens klaarleggen.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb het nog maar 1 gebruikt vorig jaar op het ijs met de kinderen in de slee.

ik doe eigenlijk altijd een thermolegging nog onder de broek en ze hebben het er lekker warm in,

beide kinderen lopen als houten plankjes wanneer ze een skipak aan hebben en dat speelt voor ze niet fijn als ze buiten spelen. dus ik pak ze gewoon lekker warm in.

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle snelle reacties....... Een thermolegging klinkt ook interessant....ik ga eens kijken waar ik dat kan vinden! Skipak/broek voor op de fiets lijkt me ook wel lekker warm. Ik mocht nog cadeau uitzoeken van mn zusje dus ik heb skipakje gevraagd en nog wat anders dus ik weet niet wat ze gaat kiezen :)

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft een skipakje gekregen voor sinterklaas. Ook omdat wij op wintersport gaan. Met het kruipen vind ik het wel zo fijn, wind en water dicht en lekker warm. Bovendien zit e veel in de de draagdoek en draagzak en ook daarin is het heerlijk warm. Al ga ik nu wel ook op zoek naar een fleece pak, toch iets soepeler.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind een skipakje echt ideaal. Zeker nu hij loopt!
    Maar vorig jaar heeft hij het ook veel aangehad hoor, ook in de wandelwagen.. Vooral toen het zo vreselijk koud was, was in januari volgens mij!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De eerste winter had ik een skipakje in de wandelwagenbak, ideaal! Vorige winter heb ik een broekje gekocht, die kan ze nu nog aan..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben hem vorig jaar gebruikt toen ze net 1 jaar was, in de sneeuw spelen, op de slee en in de draagdoek mee de sneeuw in. Stilzittend in de wagen of onder de draagjas in de doek is het inderdaad niet nodig, maar met een buiten kindje die toen alleen maar in de sneeuw wou, was het wel ideaal.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee hoor, ik heb er nooit eentje gebruikt. Mijn kinderen krijgen gewoon een legging aan onder hun broek als het echt koud is, met een extra paar sokken. gaat prima.

13. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben overtuigd en ik ga er een kopen ook als we er geen krijgen van sint (mn zusje), Het lijkt me toch wel erg handig ook omdat ik wel veel op de fiets doe en als het sneeuwt lijkt het me ook erg leuk als ze in de sneeuw kan spelen.
    Alleen heb ik een pakje op het oog zonder schoentjes. Wat doen jullie aan de voetjes? Ik heb van aapje leren gevoerde laarsjes maar als het echt koud wordt lijkt me dat ook te koud of zal paar warme sokken eronder voldoende zijn?

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Van tevoren weet je niet echt of je het nodig hebt, want de ene winter is de andere niet.
    Punt is als het zover komt dat je het wel nodig hebt dan is het overal uitverkocht... dus kan je het beter van tevoren inslaan dan dat je achteraf misgrijpt want die kleintjes vinden de sneeuw toch wel heel erg leuk meestal ;)

15. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Vorig jaar had ik er eentje voor Mara gekocht die nog erg ruim was. Wie weet past ze deze dit jaar nog... Binnenkort maar even opzoeken.
    Bij de Zeeman heb ik een thermobroek en thermoshirt gehaald voor onder haar gewone kleren.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb er wel een gekocht (toevallig vanmiddag, was in de aanbieding bij de Scapino). Ik denk maar zo: lekker warm, ik heb hem alvast (straks met echt veel sneeuw is er een run op en vis ik vast weer achter het net ;)) en als ze in de sneeuw wil banjeren kan dat gewoon zonder dat gelijk alle kleren nat en koud zijn.
    Vorig jaar heb ik het niet gedaan, toen liep ze toch nog niet en zat ze warm en knus in de Lodger Bunker.

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij hadden er vorig jaar eentje maar ook dit jaar zullen we er weer een gaan aanschaffen. kan ze lekker los gaan in de sneeuw!

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij willen een skipak aanschaffen in jan/feb omdat we in maart op wintersport gaan. Maar voor hier zou ik hem niet aan schaffen. In de kinderwagen met zo een zak is toch al heel warm.....

19. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Baby snowboots, Ikbenzomooi.nl lifestyle en kado webshop voor baby's & kids

Ik heb toevallig van het weekend deze snowboots gekocht. Het zijn een soort slofsokken. Alleen lekker warm en waterdicht. Niet de mooiste, maar wel lekker praktisch als het sneeuwt en regent.

20. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    action verkoopt thermo kinderleggings met voeten dus eigen maillot vanaf maat 92 voor 2,49

Deel Deze Pagina