Hier was het over de wastafel hangen en weeën opvangen. Voor die twee seconden tussen twee weeën in had ik weinig afleiding nodig maar dan keek ik een keer verdwaasd om me heen . Oh wacht, een uurtje daarvoor heb ik nog wel een paar keer gedouched en de badkamer een poetsbeurt gegeven! Was het bijna vergeten .
In het begin kon ik nog wel grapjes maken enzo, maar dat veranderde al snel. Tv of muziek kon ik echt niet verdragen. Liever ook niet praten (alleen t hoog nodige) moet wel zeggen dat m'n bevalling super snel ging. Binnen een paar uur na de eerste wee was meneer er al
Ik kon niet veel meer tijdens de weeen. Bij de laatste wilde ik nog wel even meehelpen met de wasophangen, maar halverwege de zoldertrap stuurde mijn man me terug naar onder voordat het niet meer ging. Toen ik beneden was kon ik niks meer als puffen en op de wc zitten. Durfde ook niet meer van de wc af tot de vk zei dat het echt tijd was om op bed te gaan liggen. Muziek en tv moest ik al helemaal niet, geen geluid om me heen, kon ik niet hebben.
Mijn bevalling ging heel snel.. 180mi totaal, dus afleiding was niet echt een optie. Ik ben even heel blij geweest met de seconde wijzer op de klok, daar staarde ik naar en gaf afleiding. Hhahah..
Ik heb tot de vk kwam bij 7 cm eerst even geslapen, daarna het huis gepoetst en even gedoucht. Het poetsen leidde juist lekker af en je kunt tussendoor prima stoppen om de wee op te vangen. Ik dacht juist als ik nu stil ga liggen op een bed dan voel je de pijn veel intensiever en ben je daarop teveel gefocust.
Ik ben gewoon de hele dag op pad geweest met mijn 8 weken eerder bevallen vriendin. Maar goed ik had niets door dus he. Doe waar je zin in heb.... Strijken rommelen in huis wandelen boodschapje Achteraf gezien en als ik het nu wel op tijd merk dan zou ik niet gedaan hebben wat ik nu allemaal heb gedaan al was het heel fijn hoor. Tot 6cm niets weten is niet erg maar had ook niets bij me als mijn vliezen zouden breken of wat dan ook. Nu zou ik wat meer in de buurd van huis blijven denk ik.
Ik ben nog maar de boodschappen gaan doen voor een hele week whahahaha. met weeen over een boodschappenkarretje hangen geeft weer een hele nieuwe uitdaging aan het boodschappen doen. Verder heb ik niet veel anders gedaan tijdens mijn weeen. Toen ik terug kwam van het boodschappen doen braken mijn vliezen....en had ik 4cm ontsluiting en mocht ik naar het ziekenhuis
De weeën werden hier ook snel heel heftig dus ik kon aan niets meer denken. Zelfs eten lukte niet meer en drinken nauwelijks. Ik zat wel in bad en ben daar in gebleven, maar ik had het niet van tevoren gepland. Als er veel tijd tussen de weeën zit,kun je jezelf inderdaad afleiden met een boekje lezen, internetten, muziek luisteren of een film kijken. Je voelt vanzelf wanneer je al je concentratie nodig hebt. Ik kon eigenlijk niets meer hebben vanaf 3 cm. Maar ging dan ook binnen drie uur van 3 naar 10 cm.
Ik wilde heerlijk gaan douchen, m'n haar doen, film kijken alles lekker rustig aan, maar daar kwam niets van terecht... Ik had vanaf de eerste wee meteen weeën om de 2-3 minuten en ze duurden een minuut lang, al snel ging dat over in een weeënstorm... Ik was zo in mezelf gekeerd (geconcentreerd op de pijn via mijn benen & tenen afvoeren) dat ik in een soort van trance was. De tijd vloog voorbij, binnen 6 uur was ik bevallen. Advies van de verloskundige is de volgende keer meteen plat te gaan omdat ze verwachten dat het nog sneller gaat... Mocht dat zo zijn geen afleiding nodig voor mij, voor mijn man wel.. die lag naast me film te kijken toen ik in m'n storm was, hij wilde bij me zijn maar kon niets doen!
Uit de reacties blijkt in ieder geval dat iedereen het anders ervaart. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer of ik (tijdens mijn vorige bevalling) wel iets anders kon doen als niets doen. Maar ik vind het wel heel fijn om wat ideeen achter de hand te hebben. Bedankt allemaal! Kimmeding: Een bevalling kan ook met vliezen breken beginnen, dan heb je ook niets bij de hand (gebeurde bij mij tijdens een lange wandeling, heerlijk naar huis gesopt; gelukkig is het al donker om 20 uur in januari). Luckybird: Dat is nu ook mijn idee, focus ergens anders op leggen. Ik hoop zo dat het deze keer beter gaat, maar ik merk dat ik er nu nog veel eerder mee bezig ben (nu al en ik moet misschien nog 5 weken!).
Uit de reacties blijkt in ieder geval dat iedereen het anders ervaart. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer of ik (tijdens mijn vorige bevalling) wel iets anders kon doen als niets doen. Maar ik vind het wel heel fijn om wat ideeen achter de hand te hebben. Bedankt allemaal! Kimmeding: Een bevalling kan ook met vliezen breken beginnen, dan heb je ook niets bij de hand (gebeurde bij mij tijdens een lange wandeling, heerlijk naar huis gesopt; gelukkig is het al donker om 20 uur in januari). Luckybird: Dat is nu ook mijn idee, focus ergens anders op leggen. Ik hoop zo dat het deze keer beter gaat, maar ik merk dat ik er nu nog veel eerder mee bezig ben (nu al en ik moet misschien nog 5 weken!). Taart bakken is idd ook een leuk idee, heb ik direct iets lekker bij de hand voor het bezoek.
ik heb eten gekookt, alles opgeruimd, strijk weggewerkt (handig joh, die plank...) doekje door wc en badkamer, tas gecontroleerd, bad genomen, tv gekeken, weeen bijgehouden op een papiertje, en toen naar t ziekenhuis, in totaal 19uur weeen, ik had beter kunnen gaan relaxen ipv poetsen, maar ja je gelukkig van te voren niet hoe t gaat....
mijn bevalling begon met gebroken vliezen, dus terwijl langzaam de weeën op gang kwamen heb ik een stapel cupcakes gebakken als geboorte traktatie voor de familie (ik had al in de vriezer liggen voor de zekerheid, maar dacht op dat moment dat ik net zo goed verse kon bakken)
Ik weet dat je bevalling met vliezen breken kan beginnen. Ik was al vanaf 10.30 uur op pad en pas om 23.00 uur thuis en al die tijd bleek ik weeen te hebben. Als in de tussentijd mijn vliezen waren gebroken had ik niets bij me gehad om me om te kleden.
Afleiding?!? Ik was bij de eerste bevalling vooral bezig om bij te komen van de weeen. Al heel snel kwamen ze zo snel achter elkaar dat ik echt geen afleiding nodig had. Bij de tweede bevalling heeft er tot het eind steeds een kwartier (en soms nog langer) tussen de weeen gezeten. Ook toen had ik absoluut geen behoefte aan afleiding. Die weeen waren namelijk zo pijnlijk dat ik alleen maar stond te gillen waarom ik nou zo nodig nog een tweede kind wilde . Maar goed, begint je bevalling met het breken van de vliezen en volgen er niet direct weeen.....dan kan ik me zo voorstellen dat je nog genoeg andere dingen kunt doen.