Het is me opgevallen dat ik meer dorst heb sinds ik zwanger ben!!! Is dat normaal ik drink nooit zo veel,als nu.Bijna 1,5liter per dag.
Had ik ook ja. Terwijl ik normaal helemaal niet veel drink... maar het is goed hoor, je kindje en jij hebben het hard nodig, dus: drinken, drinken, drinken!
@bar- Ik weet niet precies wat er gebeurt maar het is wel goed om veel te drinken en vooral water want het kindje zwemt in vruchtwater en dat moet constant ververst worden!
Pff, dat krijg ik echt nooit weg!!! Heb meestal genoeg aan ong. 4 kopjes thee per dag. Probeer er nu wel een halve liter water bij te drinken, maar ik krijg het praktisch niet weg. Ik hoop dan maar dat er ook genoeg vocht in de rest van het eten zit en ik er stiekem toch in buurt kom.
ja ik drink dus ook niet zo veel.. ja het moet constant ververst worden maar hoe gaat dat da snachts? dan drink je toch ook niet door?
inderdaad wat natasja zegt 2ltr per dag wordt aangeraden. en nee dat is exclusief het vocht uit voedsel. als je jezelf aanwent sochtends als je opstaat een groot glas te drinken, dan door de dag thee en af en toe een glas water en savonds voordat je gaat slapen zit je er al gauw aan. zeker als je je bedenkt dat een groot glas water al gauw 250ml is dus 8 glazen en je bent er al.
Ik heb ook meer dorst nu ik zwanger ben. En 1.5 liter is echt aan de krappe kant hoor. Dus liever 2 liter of nog meer.
Wel, dat heb ik nu blijkbaar ook. Het was mijzelf nog niet opgevallen maar mijn man merkte dit op. Zou het dan toch misschien zijn???
Ondanks dat ik niet zwanger ben, heeft het verversen van het vruchtwater volgens mij niets te maken met het drinken van water. Het is wel waar dat je, zwanger of niet, ongeveer 1,5 tot 2 liter vocht moet nemen. Maar daar wordt ook je koffie, melk en bijvoorbeeld bouillon toe gerekend. Dus ongemerkt krijg je vaak veel meer vocht binnen dan je denkt.
@ cella het verversen van vruchtwater heeft wel te maken met veel water drinken!!!! Ik wil niet lullig doen hoor maar het lijkt me wel handig als je het zeker weet voor je ergens antwoord op geeft