We nemen alleen wat mee naar mensen die we maar weinig zien. En dat is dan altijd een fles wijn of een bloemetje. Voor de kinderen zou ik niets meenemen. Het is toch bedoeld voor de gastheer/vrouw.
Ik heb echt nog nooit iets meegenomen naar iemand (buiten verjaardagen om). Misschien ben ik raar hoor, maar waarom zou je dat doen?
Ik neem wat mee als bedankje voor de gastvrijheid. Niet bij mensen bij wie ik de deur plat loop, maar wel bij mensen waar ik minder vaak kom, neem ik meestal een klein aardigheidje mee. En bij speciale gelegenheden. Zo vieren we Oud en nieuw bij vrienden (die we wel vaak zien), en dan nemen we een fles limoncello en een 1/5de oudejaarslot mee, als dank dus voor de gastvrijheid.
In sommige culturen kun je niet met lege handen komen. Dan verschilt het van een bloemetje of zelfgemaakte cake tot een tas met lekkers voor de kinderen of gebak van de bakker etc. Dit als je officieel uitgenodigd bent of echt hebt afgesproken. Niet als je zomaar even snel komt binnenwippen of de deur bij elkaar platloopt.
Verschilt een beetje naar wie Soms een kerstroos in de periode, en andere een orchidee Mijn moeder maak ik heel blij met een amaryllis Mijn schoonouders met likeur pralines Meestal ook iets van een fles wijn Een beetje de cliché dingen dus