wat voor Arnica-spul wordt er gebruikt voor na de bevalling bij de knip?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wie weet wat voor Arnica-spul er wel wordt gebruikt als je na de bevalling last hebt van de knip die gezet is?

Groetjes,
    Hanna

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Zoals ik het ken haal je gewoon van die korreltjes c30 waarvan je er eén oplost in een half potje/flesje water en dan een bepaald aantal keer per uur/dag innemen. Moet je eigenlijk even aan een homeophaat vragen. Het is ook anders per situatie. Je kan ook d12 korrels halen, die kan je gewoon onder je tong doen, maar werkt minder sterk als c30 of c200 wat je dan oplost in water.
    Of bedoel jij heel iets anders?

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Geen idee. Ik weet dat 'ze' het er over hadden na mijn vorige bevalling. Maar toen heb ik 'het' niet gebruikt.
    Nu staat er een bevalling in de planning.... dus... was ik even benieuwd wat voor Arnica-spul 'ze' dan bedoelen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Die druppels heb ik ook gebruikt. Ik had een kneiter van een blauwe plek waar de verdoving voor de knip gezet was. Ik had dan ook voornamelijk pijn van die blauwe plek en niet van de knip ;). Die druppels zorgen er geloof ik voor dat de zwelling van de blauwe/gekneusde plek sneller afneemt. Omdat de blauwe plek (hematoom noemde ze het, omdat het ook echt flink gezwollen was), dus naast de knip zat ben ik na een paar dagen ook arnicazalf gaan smeren.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik had ook een enorme zwelling en heb er arnica zalf van vsm opgesmeerd. De zwelling was eigenlijk een ontsteking en ging 4 weken later pas weg, dus of de zalf nou echt helpt durf ik niet te zeggen.... :(

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik heb ook de zalf van vsm gebruikt. Mij heeft het heel goed geholpen, zodra ik daarmee ging smeren ging het trekkerige gevoel ook weg...

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Volgens mij had ik "tegen vallen en stoten" van VSM. Een groen goedje..

9. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik had trouwens calendula van vsm....dus geen arnica...

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook die druppels gebruikt die je in water moest doen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had ook die druppels voor in een glas water van dr Vogel. geen idee of het nou echt extra hielp bij mijn totaalruptuur. Maar was het advies van de verpleegkundigen in het ziekenhuis.

Smeren lijkt me niet echt prettig daar beneden. Helemaal niet omdat ik een ontsteking kreeg. Dus daarom die druppeltjes..

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook ik had de druppeltjes van VSM

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    druppels of tabletjes waren bedoeld bij mij. maar manlief had zalf gehaald. (flinke knip vacuumpomp) en had de vk gekeken en t zag er netjes uit als hij een btje om de hechtingen heen smeerde mocht t wel. EN T WAS ZAAAAAAAALIG!!!
    wat klinkt dat stom he. maar ik vond het heel prettig dat hij heel voorzichtig masseerde de wond bleef zo ook soepeler waardoor ik vrij snel veel kon.

(kraamhulp vond t niet verstandig maar als vk zegt dat t prima gaat vind ik t best ;))

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    VK vertelde me vorige week dat ik calendula (zalf/olie?) kon gebruiken om het te masseren; stond nogal strak volgens haar en toen had ze er alweer 2 inwendige hechtingen uitgehaald.
    Calendula is goed voor wondgenezing zei ze.
    Morgen naar de winkel gaan; nog geen tijd voor gehad.
    Ik had een knip en subtotaalruptuur.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik had knip en vacuumpomp en was tot aan mijn knie blauw. Hier druppeltjes genomen en gesmeerd met de arnica gel (op aanraden van de kraamhulp trouwens)

Deel Deze Pagina