Laatst zag ik een topic over zweetgeur uit kleding krijgen. Ik vroeg me af, weet iemand of dit ook werkt met sportkleding? of sterker nog, heeft iemand het eens geprobeerd? ik heb van dat dri fit kleding, van o.a. Adidas, droogt snel, maar is dus vnl. van Lycra (dacht ik?) net als mijn sportbh en broeken. Ik ga van het weekend proberen met 1 shirt, maar misschien heeft iemand al ervaring? is natuurlijk niet de bedoeling dat ik mijn kleding aantast en dat de zweetgeur er alsnog in zit. En nadeel: die shirts zijn vrij prijzig (ruim 40 euro stuk). Dus ik wil niet alles verpesten, iemand ervaring??? en gebruik je het beste gewoon natuurazijn? Of HG sportkledinggeurrverwijderaar ofzo? iemand daar ervaring mee? en dan 24 uur weken? en is de geur na het wassen weg? en gebruik je dan een speciaal wasmiddel erna?
Vanish extra hygiëne. (groen etiket) Een schepje bij je gewone wasmiddel doen en dan gewoon in de machine.
De wasverzachter gewoon vervangen door natuurazijn. Heb nog nooit mee gemaakt dat mijn schone was naar azijn rook en gebruik het toch elke keer weer. Van natuurazijn blijven de kleuren ook vast zitten en je ontkalkt gelijk je machine er mee
En met azijn gaat ook de zweetluchte eruit? punt is dat dri fit kleding echt sneller gaat ruiken. Is geen katoen, en dat is echt een verschil. Maar lang weken is dus onzin? wasverzachter gebruik ik niet. De Vanish zal ik volgende week eens naar kijken en proberen.
Ik heb geen ervaring met sportkleding wassen, maar ik was zwarte was met schoonmaakazijn om de kleur te behouden. En helemaal nooit wasverzachter trouwens. Ik vervang dus het wasmiddel door schoonmaakazijn. (en vraag me soms af waarom ik alle andere was eigenlijk met dure Ariel was ).
Gebruik azijn bij alle was, m'n spinningshirt stinkt na de wasbeurt niet meer naar. Hier werkt het dus.
Ik was de sportkleding ook met azijn. Ik doe zo'n wasbol wasmiddel (normale dosering) en een wasbol azijn (100 ml) in de trommel. Geen zweetlucht meer. Ik gebruik balsamico azijn... Nee hoor, grapje, gewoon natuurazijn